X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החקירה לאסון מירון / עדות נציג תולדות אהרן:

"אם המשטרה הייתה מעירה - לא הייתה הדלקה"

צבי הלר, איש חסידות תולדות אהרון וממארגני ההדלקה ההמונית בקבר רשב"י במירון, טען כי אנשי החסידות לא קיבלו כל הערה בטיחותית מהמשטרה ומהמהנדס על סכנת צפיפות "אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה שיש יותר מדי אנשים ושאין הדלקה - אני מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה"
▪  ▪  ▪
צבי הלר. אף אחד לא העיר לנו [צילום: לע"מ]

בי הלר, נציג חסידות תולדות אהרון שקיימה את ההדלקה בקבר רשב"י במירון בזמן האסון, אמר לחברי ועדת החקירה הממלכתית כי החסידות מקיימת במקום הדלקה ב-22 שנים האחרונות בלבד, וכי רק ב-15 השנים האחרונות מתקיימת במקום הדלקה המונית.
בעדותו ציין כי בדרך כלל קיים אדמו"ר החסידות את ההדלקה בלילה שלאחר ל"ג בעומר, אך בשנים שבהן ל"ג בעומר חל ביום שישי, כמו בשנה האחרונה, התקיימה ההדלקה בליל ל"ג בעומר.
עוד הוסיף כי החסידות השתמשה בשטח שהוקצה להדלקות במשך 3 עד 4 שעות במהלך ההילולה, וכי במקום פעלו גם חסידויות נוספות. בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה, השופטת נאור, ציין הלר כי החסידות אינה מחייבת השתתפות בהדלקה וכי מדובר רק בזכות עבור אנשים שמעוניינים להגיע לקבר רשב"י לצרכי תפילה. עוד ציין כי בשנה האחרונה הוציאה החסידות 106 אוטובוסים בלבד - שבהם נסעו אנשים, נשים וטף - וכי היא אינה אחראית ל-20 אלף אנשים ששהו במתחם.
לדבריו, את חוברת הבטיחות לאתר קיבל מהמהנדס כמה שעות לפני האירוע. "אף פעם לא שמענו שיש הגבלה של כמות קהל בטריבונות ובשטח", אמר. עוד ציין כי הוא לא רואה בעצמו מי שיכול להורות לאנשים להיכנס או לא להיכנס. "מה אנחנו? משטרה? מותר לנו לשים מחסום כדי לעצור אנשים?"
עוד ציין כי כאשר אנשי החסידות רצו לשים מחסומים במקומות מסוימים - המשטרה לא אפשרה להם בטענה שהנתיבים המדוברים היו נתיבי מילוט. "לא שמנו מסמר אחד בלי המשטרה ובלי המהנדס", אמר. לדבריו, גם ביחס לצפיפות הקטלנית שהייתה בגשר דב, הייתה המשטרה צריכה להעיר למארגנים. "אנחנו בסך-הכל מצייתים למה שהם אומרים. בסופו של דבר, מי שעצרה את המוזיקה זו המשטרה. אנחנו לא עושים כלום בלי המשטרה. אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה שיש יותר מדי אנשים ושאין הדלקה - אני מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה", הצהיר.
כראיה לדבריו ציין שבשנת הקורונה הראשונה ביטל האדמו"ר מתולדות אהרון את ההדלקה בעקבות ההנחיה של המשטרה שלא לשהות במירון. "אף אחד מאיתנו לא היה במירון בכל ה-24 השעות של ל"ג בעומר של הקורונה. הציבור שלנו מאוד ממושמע".

"המאבטחים עזבו עוד לפני ההדלקה"

יעקב הלר, בנו של צבי הלר, העיד גם הוא בפני ועדת החקירה הממלכתית. הוא היה אחראי בהילולה האחרונה על התיאום בין החסידות לבין חברת השמירה.
לדבריו, לפני ההילולה שהתקיימה השנה הרגיש קצת לא נוח עם כמה דברים, כלשונו. "היה קצת לחץ ובלבולים. לכן פיזרתי יותר את כמות הסדרנים שהייתה לי. לא הייתה לי כוונה מיוחדת או משימה מה הם צריכים לעשות".
בין האזורים שאליהם שלח הלר את המאבטחים היה גם גשר דב. עם זאת, ציין כי לא הנחה אותם לעמוד במקום ספציפי ולא נתן להם משימה מוגדרת. "אמרתי להם פשוט תהיו שם", ציין.
לדבריו, ידוע לו שבשלב מסוים נמאס לשלושת המאבטחים הללו לעמוד שם סתם, והם הלכו. הדבר נודע לו עוד לפני ההדלקה, והמאבטחים הצטרפו לחברים שלהם במתחם ההדלקה. "זה קרה בעוד מקומות ובמהלך כל השנים. שאלתי אנשים למה הם עזבו והם אמרו שהרגישו שאין צורך בהצבה שלהם במקום".
הלר הוסיף כי הוא סבור שלא היה מחסום בקצה של גשר דב. הוא סייג את דבריו ואמר כי הוא הגיע למסקנה זו לאחר שצפה בסרטון באיכות טובה מהאסון, ולא ידע את זה בזמן אמת. את הטענה בדבר מחסום שכביכול הציבו השומרים במקום הוא כינה 'שמועות' והעיר שכשעימת את מי שדיבר על מחסום עם העובדות - אותו אדם חזר בו. "שמעתי הרבה שמועות על דברים, אבל לא חקרתי את זה. יש שמועות שרצות סביב הדבר הזה".

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+מ-2016 התקיימה ההילולה במירון ללא רישיונות
11:59 05/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי מאז שנת 2016 לא הוציאה רישיונות עסק לאירועים בל"ג בעומר לאחר שהמארגנים לא החזירו אליה את האישורים הנדרשים מהרגולטורים  ▪  "עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות"

דליה ממו. פתחו תיקים, ולא השלימו את ההחתמות הנדרשות [צילום: לע"מ]
+"המדינה בונה ומצפים מהמועצה להרוס"
10:57 05/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, טוען כי סמכות האכיפה של בנייה לא חוקית במתחם קבר רשב"י אינה בסמכות המועצה האזורית אלא באחריות המדינה באמצעות רשות אכיפת מקרקעין וכי לא חתם על תיקי רישוי עסקים לאירוע ההדלקה  ▪  לשאלת שלמה ינאי האם קיבל מסמך רשמי שפוטר אותו מאחריות לנעשה בתחום המתחם - השיב בשלילה

עמית סופר. לא עדכנו אותנו [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם המשטרה הייתה מעירה - לא הייתה הדלקה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך הגיעו בלונדינים אלה אלינו?
הגלשנית  |  5/10/21 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איציק וולף
מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי מאז שנת 2016 לא הוציאה רישיונות עסק לאירועים בל"ג בעומר לאחר שהמארגנים לא החזירו אליה את האישורים הנדרשים מהרגולטורים    "עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות"
איציק וולף
ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, טוען כי סמכות האכיפה של בנייה לא חוקית במתחם קבר רשב"י אינה בסמכות המועצה האזורית אלא באחריות המדינה באמצעות רשות אכיפת מקרקעין וכי לא חתם על תיקי רישוי עסקים לאירוע ההדלקה    לשאלת שלמה ינאי האם קיבל מסמך רשמי שפוטר אותו מאחריות לנעשה בתחום המתחם - השיב בשלילה
איתמר לוין
ההיערכות להילולה מתחילה בדרך כלל כבר בחודש דצמבר, והממשלה הסמיכה את הוועדה לפרסם המלצות כאלו    צפויות לעסוק בקביעת האחראי על האירוע ובאפשרות להגביל את מספר המשתתפים ומספר ההדלקות
איתמר לוין
מזהיר: באירוע חריג היציאה מהציון כמעט בלתי אפשרית    כל המבנים באתר, למעט הציון, הם בלתי חוקיים    אומר שניתן לבצע את הסדרת ההר בתוך שלוש-ארבע שנים - אם המדינה תפקיע את כל הקרקעות    מדגיש: לכל היותר יכולים להיכנס לאתר 25,000 איש בבת אחת    מתאר את המצב בהדלקות: "הם מטפסים על הגדרות כמו חיילי מרינס. חששנו שטריבונה תתמוטט"
איתמר לוין
משה ברקוביץ: אין בידוק כלשהו בכניסה לאתר; אם נער יזרוק חזיז - זה אסון נורא, ואני לא מדבר על קטיושה    טוען שסוגיית מירון הגיעה לשולחנו של נתניהו, שגם הבטיח ב-2011 שהבעיה תיפתר - אך הדבר לא נעשה    אלכס ויז'ניצר אמר ב-2014, בתגובה לאזהרתה של רגב מפני אסון אפשרי: "לא יהיה אסון, הצדיק שומר"    אומר שיש צורך בחקיקה שתאפשר למשטרה להגביל את הכניסה להר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il