X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החקירה לאסון מירון / היו"ר העירה לכותב תוכנית האבטחה:

"אתה המנב"ט, אבל הלכת לישון"

ראובן בן גל, שכתב את תוכנית האבטחה האזרחית של ההילולה בקבר רשב"י במירון, אך לא היה חתום עליה ולא שימש בפועל כמנהל ביטחון, טען כי בדיעבד הוא חושב שלא היה צריך לקבל על עצמו את התפקיד טען כי מינה ממלאי-מקום באופן מסודר יו"ר הוועדה נאור: אתה מסתתר מאחורי אנשים אחרים בן גל: המשטרה הסכימה לנוהל הזה
▪  ▪  ▪
בן גל. בדיעבד הייתי צריך לעשות שיקול דעת נוסף [צילום: לע"מ]

"בדיעבד אולי הייתי צריך לעשות שיקול דעת נוסף. אולי לא הייתי צריך לעשות את זה", כך אמר (יו ם ה', 7.10.21) ראובן בן גל, מחבר תוכנית האבטחה האזרחית של מתחם קבר רשב"י במירון, לוועדת החקירה הממלכתית שבוחנת את האסון שאירע במתחם בל"ג בעומר האחרון.
לדבריו, המשטרה וישראל דרעי מאוד רצו את שיכתוב את התוכנית למרות שלא היה יכול לתפקד כמנהל ביטחון (מנב"ט), משום שיש לו את הרישיון ואת הניסיון. "אמרתי להם שאני מכין להם עבודת מטה ושבשטח יהיה להם את שמעון מלכה על חניוני חנה וסע ואדם אחר על ההדלקות", אמר.
בתשובה לשאלת נאור שאמרה שהוא מסתתר מאחורי אנשים אחרים השיב בן גל כי המשטרה הסכימה לנוהל הזה, וכי בדיעבד הוא סבור שהשופטת צודקת ושלא היה צריך לעשות את זה.
שמו של בן גל, ששרת במשך 32 שנים במשטרה ושלאחר שפרש ממערך האבטחה והרישוי של המשטרה במחוז הצפוני החל לעבוד כיועץ בתחום אבטחה לעסקים במיוחד טעוני רישוי משטרה, עלה בעדותו של יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. שווינגר ציין כי בן גל הכין דרישות הבטיחות של האירוע.
בעדותו ציין בן גל, שישב בעת עדותו על כסא גלגלים ושניכר כי אינו בריא, כי הוא לא יודע אם היה בלאגן באבטחה האזרחית במהלך ההילולה. "לפני שהלכתי לישון התכתבתי איתם. בשלוש בלילה התעוררתי והטלוויזיה עבדה וראיתי", אמר.
בתגובה לדברים הללו העירה יו"ר הוועדה, השופטת מרים נאור: "אתה המנב"ט אבל הלכת לישון. תפקידך התמצה בהכנת הפקודה הזאת בלי ששמך מתנוסס עליה".
לדברי נאור, בן גל מינה לעצמו ממלאי-מקום שיש להם תפקידים אחרים. "שמעון מלכה העיד פה שאתה אף פעם לא אמרת לו להיות ממלא מקומו ושהוא היה אמור להיות מנב"ט רק של התנועה", אמרה. בן גל השיב כי הוא כן אמר למלכה שהוא ממלא מקומו כמנב"ט והפנה את חברי הוועדה למסמך שבו פורטו מנהלי האבטחה האחראים - ובהם ציון תפקידו של מלכה כממלא-מקום מנהל האבטחה.
חבר ועדת החקירה, שלמה ינאי, שאל את בן גל מדוע המשטרה המשיכה להשתמש בשירותיו למרות שחלה לפני שנתיים ולא היה יכול לתפקד כמנהל ביטחון בפועל. לדברי בן גל, יש לו ניסיון רב והוא יודע לתכנן את התוכנית ולוודא שהביצוע יעבור למשטרה ושמשלמים כסף רק עבור מה שניתן. הוא עצמו עשה את התפקיד בהתנדבות.

תאריך:  07/10/2021   |   עודכן:  07/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איציק וולף
צבי הלר, איש חסידות תולדות אהרון וממארגני ההדלקה ההמונית בקבר רשב"י במירון, טען כי אנשי החסידות לא קיבלו כל הערה בטיחותית מהמשטרה ומהמהנדס על סכנת צפיפות    "אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה שיש יותר מדי אנשים ושאין הדלקה - אני מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה"
איציק וולף
מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי מאז שנת 2016 לא הוציאה רישיונות עסק לאירועים בל"ג בעומר לאחר שהמארגנים לא החזירו אליה את האישורים הנדרשים מהרגולטורים    "עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות"
איציק וולף
ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, טוען כי סמכות האכיפה של בנייה לא חוקית במתחם קבר רשב"י אינה בסמכות המועצה האזורית אלא באחריות המדינה באמצעות רשות אכיפת מקרקעין וכי לא חתם על תיקי רישוי עסקים לאירוע ההדלקה    לשאלת שלמה ינאי האם קיבל מסמך רשמי שפוטר אותו מאחריות לנעשה בתחום המתחם - השיב בשלילה
איתמר לוין
ההיערכות להילולה מתחילה בדרך כלל כבר בחודש דצמבר, והממשלה הסמיכה את הוועדה לפרסם המלצות כאלו    צפויות לעסוק בקביעת האחראי על האירוע ובאפשרות להגביל את מספר המשתתפים ומספר ההדלקות
איתמר לוין
מזהיר: באירוע חריג היציאה מהציון כמעט בלתי אפשרית    כל המבנים באתר, למעט הציון, הם בלתי חוקיים    אומר שניתן לבצע את הסדרת ההר בתוך שלוש-ארבע שנים - אם המדינה תפקיע את כל הקרקעות    מדגיש: לכל היותר יכולים להיכנס לאתר 25,000 איש בבת אחת    מתאר את המצב בהדלקות: "הם מטפסים על הגדרות כמו חיילי מרינס. חששנו שטריבונה תתמוטט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il