X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק הטבות המס לשכירות ארוכת טווח שבחוק ההסדרים

הממשלה: המטרה - חלופה אמיתית לדיור בבעלות

משרדי האוצר והשיכון הציגו את השינויים המוצעים, במרכזם הארכת התקופה של השכרת הדירות עם הטבת מס דיפרנציאלית, הגדלת מספר יחידות הדיור ויצירת מסלול לפריפריה. תחזית האוצר לתשואה כוללת של 12-9 אחוז לקבלנים נציגי הקבלנים: הארכת תקופת השכירות תפגע אנושות בכדאיות ואחוזי התשואה יהיו בודדים ועדת הכספים הוועדה קראה לממשלה להציג תחשיב לעניין הכדאיות הכלכלית, לבחון שוב את מספרי היחידות המינימליים, את ההחרגה של יזמים שאינם חברות בע"מ ונקודות נוספות
▪  ▪  ▪
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
נעמה לזימי, יסמין פרידמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ינון אזולאי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הכספים קיימה (יום ה', 7.10.21), דיון ארוך בן כ-4 שעות וחצי, במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית של פרק ז' בחוק ההסדרים - שכירות מוסדית (סעיפים 50(1), 50(2) ו- 51 קרנות להשקעות במקרקעין ("ריט"). הפרק כולל מספר תיקוני חקיקה שנועדו לעודד הקמת שוק שכירות מוסדית (מוסדרת וארוכת טווח) בישראל, ולתמוך בה. התיקונים כוללים הטבות מס לחברות בעלות בניינים לשכירות מוסדית, והסרת חסמים לקרנות להשקעות במקרקעין המשקיעות בפרויקטים למגורים. הדיון התמקד בפרק הטבות המס.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, פתח את הדיון: "קיימנו דיון בפרק זה, בהיבט של קרנות הריט, היום נקדיש את הזמן לחלק של עידוד השקעות הון. צריך להסתכל על הנושא הזה ולראות את כל התמונה, יש גם את קרנות הריט וגם פרויקטים שמבוצעים במסגרת השקעות הון וגם במסגרת החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', צריך לשים לב, כשמסתכלים על המכלול, שאנחנו משאירים למשק את הכדאיות שהצעדים הללו יקרו ומצד השני כן נותנים לשוכרים הפוטנציאלים את הכדאיות שבצד הדיור מסוג זה. שאנחנו מסתכלים על 28% מאזרחי ישראל שגרים בשכירות ורצים כל שנה מדירה לדירה ומנסים איך שהוא לשרוד, תפקידנו לתת להם את הוודאות, לא רק כלכלית, אלא גם שמשפחה נכנסת יש לה טווח זמן בדירה. המגמה של החוק היא נכונה וחיובית, עם זאת, צריך לדאוג לכדאיות הכלכלית למשק ולכך שמלאי הדירות הזה יגדל".
בפתח הדיון הציגו משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון את המצב הקיים כיום, טרם החלת החוק המוצע, במסגרת מסלול הטבות המס לדיור מוסדי בחוק לעידוד השקעות הון:
  • ההטבות הן לבעלי בניינים שישכירו אותם למגורים, בעלי הבניינים יכול שיהיו אדם פרטי או תאגיד.
  • לפחות על 6-4 יחידות להשכרה בבניין, לפחות 50% מהדירות בבניין מיועדת להשכרה, טווח ההשכרה המינימלי עומד על 5 שנים, בהן אין ודאות לשוכר לגבי אורך החוזה מעבר לשנה אחת.
  • שיעור מס הכנסה מופחת. שיעור המס על יחיד הוא 20% ועל חברה 11% (לחברת משקיעי חוץ לכל היותר 18%).
  • פחת מואץ, שיעור הפחת השנתי על דירה מושכרת למגורים לפי חוק זה הוא 20% (ללא הטבת המס שיעור הפחת לדירה מושכרת למגורים הוא 4% לכל היותר).
  • שיעור הדיבידנד על חלוקת רווחים (לאחר תשלום מס חברות) - 20%.
במשרד האוצר הציגו את הבעיות לעמדתם במסלול הקיים: המסלול מחייב תקופת השכרה קצרה, ל-5 שנים בלבד, דבר שלא נותן הצדקה לתכנון ייעודי. רק 50% מהמתחם מיועד לשכירות וכל שאר יחידות הדיור נמכרות. המצב תורם לעליית המחירים נוכח כך שהוא מוריד את היצע יחידות הדיור למכירה, ללא יצירת שוק שכירות מוסדית ארוכת טווח, כאשר בפועל הדירות הן למכירה ולא להשכרה. המצב הקיים מביא למיזמים קטנים נוכח מספר יחידות דיור מצומצמות, מה שפוגע באיכות המוצר ובאיכות השירות.
במסגרת החוק המוצע, המסלול הישן ימשיך לחול עבור בניינים להשכרה שלגביהם הוגשו בקשות לאישור עד ל-1 ביולי 2022. להלן מתווה החוק המוצע:
  • בניין חדש ובבעלות של חברה ולא של יחיד.
  • בבניין יש 20 דירות מגורים לפחות, 66% לפחות מכמות הדירות בבניין יהיו להשכרה ושטחן משטח הבניין יהיה 50% לפחות.
  • באזור פריפריאלי יושכרו למגורים לפחות 30% מהדירות ושטחן משטח הבניין הכולל יהיה 30% לפחות.
  • שיעור מס על הכנסה משכירות מוסדית למגורים בפריפריה הוא 7%, ובאזור אחר 9%, כפוף לכך שההשכרה תהיה למגורים למשך 15 שנים מתוך 18 השנים הראשונות שלאחר תום הבנייה (במקום חמש שנות השכרה מתוך שבע שנים שלאחר תום הבנייה בחוק המקורי). אם הבניין יושכר לחמש שנים נוספות ברציפות (מעבר לאותם 15 שנים) שיעור המס יהיה 7%.
  • פחת מואץ ושיעור הדיבידנד - ללא שינוי, כלומר ההטבות הקיימות כיום יישארו.
נציגי האוצר הצביעו על תשואות גבוהות הצפויות לחברות שישתתפו במיזם לטווח ארוך, והצביעו על כך שיחידות דיור בפרויקטים במסגרת החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', הנוגעים לשכירות לטוח של 20 שנה, נמכרות במחירים דומים לשיווקי דירות לשוק המכירה.

שלמה קרעי, נירה שפק, ולדימיר בליאק [נועם מושקוביץ]

בהמשך נפתחה הישיבה לדיון ושאלות מצד חברי הכנסת, גורמים מקצועיים ונציגי השוק. ח"כ נירה שפק: "על בסיס מה נקבע מי זכאי להתמודד? הייתי רוצה רשימת תבחינים שכל יזם ידע מה היא ואם הוא עומד בתנאים, שיתמודד. האם נלקחה בחשבון תקופת הביורוקרטיה הארוכה מול המוסדות המקומיים?. אם רוצים לתמרץ צעירים, מבוגרים, בעלי מוגבלויות, אפשר לתמרץ בתמהיל את מי שמשכיר לאוכלוסיות אלה. בנוסף מה היא ההגדרה לפריפריה?"
יעל לינדנברג, רכזת שיכון באגף התקציבים: "אין לי דרך לעקוף את רשויות התכנון. הן יכולות לעכב כל פרויקט, בין בנייה ובין השכרה. אנחנו יודעים שיש רצון גבוה יותר של הרשויות המקומיות לשכירות על פני בעלות, לכן אנחנו חושבים שהסיכוי של טרפוד כאן הוא הרבה יותר נמוך".
ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "לגבי הכדאיות בפריפריה, עלות הבנייה בכל מקום בארץ היא אותה עלות, יגיעו ויגידו לך אותן חברות גדולות, שאין להן כדאיות כ"כ גדולה בפריפריה, אני מציעה לעשות ניוד זכויות -זכות לבנות במרכז הארץ, מה שכמובן ייתן לו נתח של הכנסה גדולה יותר, תותנה בבניית פרויקט בפריפריה, כך נהפוך את הבנייה בפריפריה לכדאית".
ח"כ ולדימיר בליאק: "בסופו של דבר המטרה שלנו לטווח ארוך היא ליצור מלאי מספק של דירות. באופן כללי אני מברך על הרפורמה, המודל הדיפרנציאלי הוא נכון, בלבד שהוא יתחיל לפחות ב-10 שנים. לא הבנתי מדוע הוצאתם מהתוכנית את היחידים, לא השתכנעתי מהנימוקים של תחזוקה ותפעול, אם מדברים על נפח הפעילות, בואו נגדיר אותה. ראיתי יחידים והמון חברות קטנות שהצליחו לפעול בהיקפים גדולים, לדעתי צורת ההתאגדות לא נכונה בעניין הזה. גם קביעה של 20 דירות - זה מדיר פרויקטים קטנים. לעניין תקופת המעבר, אני מציע להאריכה עד לתום 2022".
ח"כ ינון אזולאי: "במגזר החרדי לצורך העניין, יש משפחות מרובות ילדים, האם יש לזה מענה מבחינת גודל הדירות? גם לגבי משפחות עם ילדים עם מוגבלויות זה קריטי. בנוסף ההגבלה לבניינים עם 20 יחידות ומעלה, במגזר החרדי אין כמעט בניינים כאלה".
ח"כ איתן גינזבורג: "המודל לפיו בעוד 20 שנה ימכרו את הדירות הללו יגרום לכך שאם לא מייצרים מלאי ארוך טווח למוצר, לא יהיה פתרון לדור העתידי. אם אנחנו רוצים ליצור מוצר עם מסה משמעותית בשוק, עניין הארכת התקופה לאורך חייו של בניין, הוא נדרש. בכל רגע נתון שדיירים עוזבים את הדירה הזו, שתמיד יהיה מלאי בו הצעיר הבא, הזכאי הבא, יוכל לגשת למלאי הנמצא בשוק".
ראול סרוגו, התאחדות בוני הארץ: "המסלול של ה-5 שנים תפס תאוצה בשנים האחרונות, לקח זמן עד שהקבלנים למדו את החוק, בשנת 2020, למעלה מ-2,000 דירות נבנו בשיטה הזו והושכרו ל-5 שנים. לא מדובר בפרויקטים להשכרה, מדובר בפרויקטים שנבנו במחיר מלא, והקבלן ייעד להשכרה לתקופה לא קצרה. יש פה משהו שעובד, הוא טוב ליזמים. יכול להיות שהפתרון הוא ייעוד קרקע לדירות להשכרה לתמיד, אבל בינתיים אנחנו צריכים לייצר כל שנה 20 אלף דירות לשכירות ארוכת טווח, אנחנו רחוקים מאוד מהיעד הזה, לכן עד אז, הפתרון של ה-7-5 שנים, הוא פתרון ביניים שנותן מענה טוב שמוריד לחץ משוק הדיור בנוסף - הטבת המס נשמעת גבוה, אבל היא בסה"כ 30 אלף שקל לדירה בלבד. בכל המדינה מדובר ב-100 מיליון שקל, לא יותר. לעומת זאת במסגרת דירה להשכיר, ההטבות הן של 300 אלף שקל, זה פער אדיר".
דוב צור, התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "אי אפשר לבנות דירות להשכרה שאין הון זמין להשקעה לטווחים ארוכים, הקבלנים הגדולים ביותר מוגבלים בכסף שהם יכולים להעמיד לצורך כך, אם מישהו חושב שהוא יוכל לגרום להם לרתק הון ל-15-20 שנה בלי הטבה משמעותית, הוא טועה. המדינה נותנת הטבה גדולה מאוד בדירה להשכיר, ההטבה בהשקעות הון היא של 30 אלף, לכן יש חוסר הלימה. האוצר דיבר על 12% תשואה, שמעתי את זה בתדהמה. לא כל השנים זה עליית מחיר. איש לא יכנס לזה אם לא נבטיח תשואה סבירה שהחוק הקיים נותן, ועדיין, גם בחוק הקיים לא הצטרפו הרבה מידי. הגידול של 2,000 דירות שדובר עליו מצד האוצר, נובע מכך שיזמים שקיבלו הטבות משתלמות בדירה להשכיר, הגישו גם להטבה של השקעות הון וקיבלו. אני חושב שהחוק לא נכשל, יש כבר היום מנגנון בחוק הקיים שמאפשר הארכה של התקופה ונותן דחייה של המס. למה זה לא הולך, כי שוק ההון לא יצטרף לזה בתשואה הקיימת. אז לא נכון לבטל את החוק הקיים".
ירון גינדי, לשכת יועצי המס: "החוק יביא בדיוק לתוצאה הפוכה, הוא יהרוג את שוק ההשכרה, כי אתם פוגעים בכל המנגנונים של הרחבת השוק, מ-א' עד ת'. היזמים קונים קרקעות, בונים דירות, הם לא צריכים אתכם. שאני אספר ליזם על התנאים בחוק המוצע הוא יצחק, ימכור את הדירות ויקנה את הקרקע הבאה כדי למכור עוד. בחוק הקיים כיום שכנעתם חלק קטן, אתם צריכים להביא חוק שיעשה שינוי דרמטי בכדאיות של היזם. בנוסף הוצאתם את כל היחידים והחברות שקופות - חברת בית שכל התאגדותה לבנות בניין, היא מחוץ החוק משום מה. בנוסף החוק המוצע גם פוגע בעיקרון היזמי המרכזי - הקבלן יוכל למכור רק 34% במקום 50% בחוק הקיים, שוכחים שמי שקובע אם תהייה הבנייה זה הבנקים, אם אין אפשרות להחזר, הבנק לא ייתן את הכסף. במצב המוצע לא יהיה מימון כי אין וודאות מבחינת הבנקים, אתם תראו שיבנו פה פחות דירות להשכרה".
שי כהן, לשכת רואי החשבון: "התשואה לשכירות היא אפסית בישראל, זו הסיבה שאין דירות להשכרה, כי שיש שניים וחצי עד שלושה אחויז תשואה, אנשים לא בונים להשכרה. הטבת המס בחוק מעלות את התשואה זה בעשיריות האחוז, זה מסתכם ב-30 אלף שקל לדירה. נזכור את חוק שטרית ב-2007 להשכרה לטווח ארוך, שלא היה פרויקט אחד שנכנס אליו, ושם היו הטבות מופלגות. בנוסף, בנוגע לתקופת המעבר, לא סביר לשנות את כללי המשחק כבר באמצע 2022".
אוראל יפרח, סמנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', השיב לדברים: "ישבתי פה בזמן הצגת תוכנית דירה להשכיר ושמענו אותם דברים, שאיש לא ירצה לקחת חלק, ויש היום כאמור 20 אלף דירות בהליכים שונים במסגרת הפרויקט. אנחנו מדברים על פרויקטים של 100 אחוז שכירות ל-20 שנה. אני מסכים שכאשר הפרויקט רק התחיל, המחירים של אובדן ערך קרקע היו 200 אלף שקל, אבל על-פי נתונים אחרונים ל-2021, לא רק שלא הייתה הנחה, מחירי הקרקע היו זהים למחירי השיווק של פרויקטים למכירה.
"לעניין התשואות, זרקו פה 2%, תשואה בוחנים לפי תשואה על ההון העצמי, במודל כלכלי, לקחנו בחשבון 60 אחוז להשכרה והיתר למכירה. 2 דברים מעלים את התשואות - 1 זה המינוף, להתעלם מזה כאשר שמדברים על ההון העצמי, זה לא נכון. בנוסף צריך לזכור שחלק ניכר מהדירות בפרויקטים האלה נמכרות בשוק החופשי למחרת בבוקר. בהנחה שאותן דירות נמכרות ברווח של 300 אלף שקל, ולוקחים את הרווח בתקופת ההשכרה והרווח במכירה העתידית, אז כן חד-משמעי, בנתונים האלה, התשואות הן בין 9 ל -12 אחוזים, תלוי אזור ופרויקט.
"אנחנו יוצרים מדיניות חדשה ונכונה, אני חושב שזוג צעיר צריך לקבל וודאות בדיור, 5 שנים - בטח שכל שנה אפשר לשנות דייר, זה לא וודאות ויציבות. המטרה היא ליצור אלטרנטיבה אמתית לדיור בבעלות. לכן צריך לתת וודאות, יציבות, שכר דירה קבוע, תחזוקה. לדעתי כל אלה לא יכולים להינתן בטווח של 5 שנים".
אלה ובר, עיריית ת"א ונציגת השלטון המקומי: "אנחנו מברכים ותומכים ברפורמה, משבר הדיור ייפתר בפתרונות בתחום השכירות. בת"א 53% ממשקי הבית הם שוכרים, 246 אלף נפש. לצד כך המוצר שאנחנו רוצים לקבל הוא שכירות בטוחה, ארוכת טווח, שעומדת על 20 שנה, שכירות הולמת עם עליית מחירים קבועה ונתונה. כל נושא הטבות המס מאוד מוכר בעולם בטיפול בקשיי מס. השוכרים בת"א הם לא רק המשפחות עם הילדים, אלא גם קשישים, בעיר 8% קשישים ששוכרים והמגמה תלך ותעלה. צריך לדאוג גם להם. כך גם אנשים עם מוגבלויות, שלא יוכלו לעבור כל כמה שנים מקום".
ח"כ נעמה לזימי: "השיח פה הפך אותי חיובית יותר לגבי הרפורמה. לעניין התשואה יש דברים לא ברורים. חשוב גם שיהיה מענה לגיוון בגדלי הדירות, יש הרבה אנשים היום שבוחרים לגור לבד. בנוסף צריך לזכור לצד התשואה גם את התמורות, אני רואה שיהיו חברות שיתמכו בדבר הזה ויפעלו במישור הזה במיוחד ויסבו פעילות לכך, וזה דבר שזה חיובי בעניין התחזוקה והבנת הרווחיות וכדומה. לא כל החברות חייבות לעשות הכל. לצד כך, צריך לראות איך זה יופנה לאוכלוסייה שאינה בעשירונים העליונים".
ח"כ אופיר כץ: "אני חושב שיש התעלמות מהרשויות בחוק המוצע, צריך לבחון בכל רשות למי זה מתאים - למפות. איפה שיש ביקוש, צריך לראות איך מתמרצים ראש עיר שמקדם דיור כזה להשכרה".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "כפי שאמרתי בתחילת הדיון - נצטרך למצוא מאזן בין הרצון שלנו להגדיל את המלאי של הדיור לשכירות ארוכת טווח לבין לא להרוג את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, אי-אחרת לא יקרה כלום, לכן צריך להיות מאוד זעירים. יש פער מאוד גדול בתפיסת העולם על המודל כלכלי, לגבי גובה התשואות, אבקש שתציגו בפנינו אנשי המקצוע בדיון הבא את המודל הכלכלי, איך אתם מתייחסים אליו.
"מבחינת המודל המדורג ותקופת המעבר, זה משהו שנצטרך לשקול. גמישות השוק ומגוון השחקנים, זה משהו שתורם להגדלת המלאי ולא גורע, לכן אנשים פרטיים וחברות שקופות, עד עכשיו לא הצלחתי להשתכנע למה הם בחוץ.
"לגבי הפריפריה, החלוקה של מדד פריפריאלי ומצב סוציו, לא בטוח שהיא נכונה. כי אנחנו בוחנים כדאיות כלכלית ויכול להיות עיר אחת בפריפריה ששמה כדאי מאוד לבנות כלכלית ושמה אולי לא צריך לתת את ההנחות, ואולי עיר אחרת שהמצב הפוך, לכן אולי צריך לתת מדד אחר, אני מעלה את זה ותחשבו על הצעות.
"כל נושא התחדשות העירונית, פינוי בינוי, שינוי יעוד, ומבנים קיימים, אם אנחנו רוצים להגדיל את המלאי של השכירות לטווח ארוך, אני לא מבין למה זה בחוץ. זה הזמן לפתור את זה ולקבל החלטה.
"לגבי הגבלה של כמות הדירות כדי לתת יתרון לגודל אני מבין את זה, מצד שני אני גר בשכונה באשקלון רוב הבניינים שם זה 4 קומות, בבניין שאני גר בו זה 14 דירות, למה הם לא מתאימים לפרויקט הזה, אני מתקשה להבין. בנוסף מה שאמר ינון אזולאי לגבי 20 דירות חיזק לי את זה, במגזר החרדי אין כמעט פרויקטים כאלה, יש הגבלת קומות.
"יש פה הרבה שאלות ונושאים שנצטרך לטייב בדרכנו לאישור החוק. אני מציע שאת הדיון הבא נפתח עם המודל הכלכלי ואח"כ עם התשובות לשאלות שעלו".

תאריך:  08/10/2021   |   עודכן:  08/10/2021
+משפחה פונתה מהבית בגלל טעות בביטוח הלאומי
12:27 08/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון מיוחד שיזם יו"ר ועדת הכלכלה על הפינויים מהדיור הציבורי סיפרה נציגת המפונים כיצד פינו אותה ואת ילדיה בגלל טעות של הביטוח הלאומי  ▪  ביטון הגיב בדמעות לסיפורה והודיע כי יזמן את שר השיכון לדיון בנושא  ▪  סערה פרצה בדיון לאחר שח"כ שיר אמרה כי הפינויים נועדו לסייע לזכאים אחרים שמצבם קשה יותר  ▪  ביטון: משרדי השיכון והאוצר מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי - אבל מעשים לא ראינו

פאלינה מוגילניצקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה: המטרה - חלופה אמיתית לדיור בבעלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
בדיון מיוחד שיזם יו"ר ועדת הכלכלה על הפינויים מהדיור הציבורי סיפרה נציגת המפונים כיצד פינו אותה ואת ילדיה בגלל טעות של הביטוח הלאומי    ביטון הגיב בדמעות לסיפורה והודיע כי יזמן את שר השיכון לדיון בנושא    סערה פרצה בדיון לאחר שח"כ שיר אמרה כי הפינויים נועדו לסייע לזכאים אחרים שמצבם קשה יותר    ביטון: משרדי השיכון והאוצר מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי - אבל מעשים לא ראינו
עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות: הלכנו כברת דרך, מבקשים שהוועדה תכבד    יו"ר ועדת הכלכלה: אנחנו רוצים להרגיש שמשרד הבריאות סומך את ידיו על הוועדה - כך שגם אם נשנה את הדברים לא נסכן את הציבור יתר על המידה
מירב ארד
יו"ר הוועדה: "אין לנו עניין לבלבל יותר את הציבור ולכן לא נפסול כרגע את הצו שכבר נכנס לתוקף, אבל כן נבקש מכם להגיע לוועדה בתוך כ-20 ימים עם הגדרות ברורות יותר ולעשות את כל המאמצים בהסברה החוצה"
מירב ארד
פרוש מחה על השימוש שעשה ח"כ קריב בחסינות לטובת הכנסת ספר תורה לעזרת הנשים בכותל    אמר: "אמשיך במחאה הזו עד שלא תעוף מהכותל. אתה לא תבוא לעזרת נשים ואני לא אבוא לפה"    ח"כ קריב: "הייתי הבוקר בכותל ואני שמח שחברי כנסת אחרים מנצלים את זכותם למחאה. חומות הוועדה לא נפלו"
עידן יוסף
למרות התנגדות תושבים, ומשרדי ממשלה, מינהל התכנון ממשיך לתכנן הקמת התחנות מבוססות גז    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כל העולם מתנגד, והתכנון מתקדם כאילו אין התנגדות. מינהל התכנון מעל הכל? לטובת מי הוא מתכנן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il