X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: משה שי/פלאש 90]
האוצר: 13% ממס הגודש ישולם ע"י תושבי הפריפריה
במוניות תוחל אגרת הגודש על הנוסע ולא על הנהג, אך בארגוני המוניות חוששים שהדבר יפגע בביקוש ח"כים מבקשים לקבוע את גובה האגרה בהתאם לגודש חשש שבחלק מן המקומות יפגע מס הגודש בחופש התנועה של התושבים
מדריך מקוצר לטענות על אגרות גודש
עומר מואב
אנחנו תקועים בסטטוס-קוו הגרוע, אבל באימוץ אגרות גודש יש יותר מרוויחים ממפסידים, הרבה יותר, כולל רובם של בעלי ההכנסה הנמוכה
לרשימה המלאה

עידן יוסף
גם תושבי פריפריה הנצרכים לשירותים במרכז ישלמו אגרת גודש

+ ליברמן ויתר על אגרת גודש לרוכבי הדו-גלגלי
ועדת הכספים סיימה (יום ה', 7.10.21) את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש-דן. מול הטענה כי המיסוי יפגע דווקא בתושבי הפריפריה המגיעים לגוש-דן שהעלו חברי כנסת במהלך הדיונים על חוק מס הגודש בגוש-דן, הציגו במשרד האוצר נתונים לגבי האוכלוסייה הצפויה לשלם את האגרה ומהיכן היא מגיעה.
כך הוצג כי על-פי סקר סלולרי בשנים 2019-2018, בשעות השיא בבוקר, בין 06:30 ל-10:00, 87% מהנסיעות בהן נחצתה לפחות אחת הטבעות שיחויבו בתשלום במסגרת החוק המוצע, התחילו במרכז הארץ.
מקרב 13% הנותרים - הנסיעות שהגיעו מיתר חלקי הארץ: כ-50% התחילו בחיפה, בירושלים או בבאר שבע, בהן לעמדת האוצר קיים מענה רכבתי טוב. נתוני שעות השיא בצהריים מציגים מספרים דומים לנתוני הבוקר.
על-פי נתוני הנסיעה ברכבת שעלו בסקר - בשעת השיא בבוקר: 70% מתושבי מטרופולין חיפה שהגיעו לאזור, הגיעו ברכבת, כך גם 44% מתושבי מטרופולין באר שבע.
לעניין זקיפת גובה שימוש לעניין האגרה בתלוש השכר לשכירים, הקבועה בחוק המוצע, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, להשית את עלות ההטבה על המעסיק: "מעסיק שיקבל עוד ועוד חיובים בגין עובדיו הוא זה שישנה את הדפוס, ויורה להם לעבוד מהבית ולהגיע מאוחר יותר, העובד השכיר תלוי בממונה שלו, לא בידיו הכוח לשנות. אני מבקש שתבחנו את זה".
בחלקו השני של הדיון הערב, נידונה ארוכות סוגיית נהגי המוניות, כאשר משרד האוצר הציג, כי אגרת הגודש תוטל על הנוסע ולא על הנהג, ובוועדה קראו להסדיר עניין זה במסגרת ועדת המחירים.
במסגרת כך, ציינו נציגי האוצר כי המוניות לרוב מסיעות נוסע אחד, ובכך הן דומות לכלי רכב פרטים וכי הן יוצרות גודש בצורה זהה. מנגד, טענו נהגי המוניות כי הם גורמים למאות אלפי אזרחים להותיר את מכוניותיהם בבתים, כי הם משמשים פעמים רבות כהשלמה לנסיעות בתחבורה הציבורית עבור הציבור, וכי הם דווקא מפחיתי גודש. עוד עלה נושא הפגיעה בפרנסתם של נהגי המוניות, כאשר האגרה אינה מוגבלת בסכום התקרה לעניינם, דבר שגם אם יושת על הנוסעים עלול לפגוע בהיקף הנסיעה במוניות. יו"ר הוועדה קרא למשרדי הממשלה לבחון את הנושא לקראת המשך הדיונים.
חברי הכנסת קראו לבחון שילוב, גם אם עתידי, של גבייה רציפה, קרי מעקב בתוך הטבעות וגבייה לפי נסועה (קילומטראז'), ובנוסף גבייה על-פי שכלול העומס בכל שעה, כאשר ככל שהעומס גדול יותר, העלות תהיה גבוה יותר, בדומה לנהוג בנתיב המהיר לת"א. וכן להותיר בחוק אפשרות לשילוב טכנולוגיות חדשות נוספות ככל שיהיו, עד שייכנס החוק לתוקף.
בהמשך החלה הוועדה בהקראת החוק, כאשר חברי הכנסת הציעו נוסחים שונים לדברי ההסבר לחוק ותכליתו.
במסגרת הסעיפים המגדירים את גבולות טבעות אגרת הגודש עלו שאלות רבות מצד חברי הכנסת, בין השאר לאור כך שעלה שייתכנו אזורים שבטווח קצר יאלצו נוסעים לשלם עבור כניסה ל-3 הטבעות, וכך שבתוך הטבעת הפנימית יהיה אזור שרוחבו 2 קילומטרים בלבד, כאשר היו חברי כנסת שסברו שמדובר בפגיעה חופש התנועה עבור תושבי המקום.
נציג האוצר הסביר כי רוחב 2 הקילומטרים הוא במקום מאוד ספציפי וכי התוואי תוכנן "כך שיכלול כמה שיותר נסיעות הכוללות כניסה לאזור הגודש ואזורי תעסוקה, אך היו מקומות בהן בגלל נתיבי הכבישים היה צורך בהזזה מסוימת של התוואי", עוד הוסבר כי התכנון היה של טבעת פנימית, 5 קילומטרים ממנה טבעת נוספת, ו-10 קילומטרים ממנה עוד טבעת. עוד הוצג כי שטח הטבעת הפנימית הוא כ-20 קילומטר רבוע.
במשרד האוצר ומשרד התחבורה הסבירו כי מתווה החוק משרטט הגדרות כלליות לקביעת הטבעות, וכי התכנון בפועל יכלול התאמות לפי הסכמות השרים. נוכח הדברים קרא היו"ר קושניר למשרדים להבהיר בצורה ברורה יותר לקראת הדיון הבא את הגדרות הטבעות, וכי הסעיפים ידונו לאחר מכן שנית.

תאריך:  09/10/2021   |   עודכן:  09/10/2021
ליברמן ויתר על אגרת גודש לרוכבי הדו-גלגלי

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר בפתח דיון הוועדה: "ישנם הרבה פערים בחוק, אני שמח לבשר שפער אחד סגרנו - הרכבים הדו גלגליים יהיו פטורים מאגרה ולא יכנסו לחוק. זאת מהסיבה שהם לא תורמים לגודש, אלא יכולים לפתור אותו. בנוסף הם גם משמשים את השליחים בהרבה מאוד תחומים, הסעדה ולא רק. הטלת מס עליהם היא בהכרח ייקור המוצרים הללו, לכן אני שמח לומר שהגענו להסכמה עם משרד האוצר".


+מרגי: "נציגי הרבנות נותנים יד לחיסולה"
22:20 09/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציג הרבנות: יש כאן לויאליות בין עובדי הרבנות הראשית למשרד הדתות  ▪  יועמ"ש הוועדה: "יש הוראות לא מעטות שצריכות להתווסף לחוק ושיקבעו את תוכנית ההכשרה למשגיחי כשרות, האפשרות לשלול כשרות ועוד"  ▪  סעיף 5 יימחק: רב עיר לא יוכל לעבוד בגופי כשרות, אך יוכל לתת כשרות במסגרת מועצה דתית

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מפעל קטן יכול לחסוך 30 מיליון שקל ב-20 שנה
22:19 09/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעלי מפעלים בנהריה ובנתניה ומפעל בלוד המרוחק 2 ק"מ מצינור הולכה - עדיין לא חוברו לגז טבעי ומזהירים: "אם מחיר החלוקה יעלה תשכחו מחיבור מפעלים קטנים"  ▪  הממשלה מבקשת סמכות להעלות את תעריף החלוקה כדי להאיץ חיבור מפעלים  ▪  האוצר: המהלך יועיל לצרכנים ויאפשר להם להתחבר לגז הזול  ▪  היו"ר ביטון ביקש לבחון דרכים לגידור ההתייקרות ודרש תוצאות בשטח מבחינת חיבור המפעלים

אילוסטרציה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עופר עיני  עידית סילמן / Idit  Silman  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פטין מולא / Patin  Mula  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר: 13% ממס הגודש ישולם ע"י תושבי הפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
נציג הרבנות: יש כאן לויאליות בין עובדי הרבנות הראשית למשרד הדתות    יועמ"ש הוועדה: "יש הוראות לא מעטות שצריכות להתווסף לחוק ושיקבעו את תוכנית ההכשרה למשגיחי כשרות, האפשרות לשלול כשרות ועוד"    סעיף 5 יימחק: רב עיר לא יוכל לעבוד בגופי כשרות, אך יוכל לתת כשרות במסגרת מועצה דתית
עידן יוסף
בעלי מפעלים בנהריה ובנתניה ומפעל בלוד המרוחק 2 ק"מ מצינור הולכה - עדיין לא חוברו לגז טבעי ומזהירים: "אם מחיר החלוקה יעלה תשכחו מחיבור מפעלים קטנים"    הממשלה מבקשת סמכות להעלות את תעריף החלוקה כדי להאיץ חיבור מפעלים    האוצר: המהלך יועיל לצרכנים ויאפשר להם להתחבר לגז הזול    היו"ר ביטון ביקש לבחון דרכים לגידור ההתייקרות ודרש תוצאות בשטח מבחינת חיבור המפעלים
עידן יוסף
משרדי האוצר והשיכון הציגו את השינויים המוצעים, במרכזם הארכת התקופה של השכרת הדירות עם הטבת מס דיפרנציאלית, הגדלת מספר יחידות הדיור    ויצירת מסלול לפריפריה. תחזית האוצר לתשואה כוללת של 12-9 אחוז לקבלנים    נציגי הקבלנים: הארכת תקופת השכירות תפגע אנושות בכדאיות ואחוזי התשואה יהיו בודדים    ועדת הכספים הוועדה קראה לממשלה להציג תחשיב לעניין הכדאיות הכלכלית, לבחון שוב את מספרי היחידות המינימליים, את ההחרגה של יזמים שאינם חברות בע"מ ונקודות נוספות
עידן יוסף
בדיון מיוחד שיזם יו"ר ועדת הכלכלה על הפינויים מהדיור הציבורי סיפרה נציגת המפונים כיצד פינו אותה ואת ילדיה בגלל טעות של הביטוח הלאומי    ביטון הגיב בדמעות לסיפורה והודיע כי יזמן את שר השיכון לדיון בנושא    סערה פרצה בדיון לאחר שח"כ שיר אמרה כי הפינויים נועדו לסייע לזכאים אחרים שמצבם קשה יותר    ביטון: משרדי השיכון והאוצר מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי - אבל מעשים לא ראינו
עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות: הלכנו כברת דרך, מבקשים שהוועדה תכבד    יו"ר ועדת הכלכלה: אנחנו רוצים להרגיש שמשרד הבריאות סומך את ידיו על הוועדה - כך שגם אם נשנה את הדברים לא נסכן את הציבור יתר על המידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il