X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ברצונו להיכנס לפוליטיקה, חובה עליו להתפטר מתפקידיו התקשורתיים ולחשוף את עמדותיו, כדי שנדע במה דברים אמורים
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. במה ובמי הוא מציע לנו לבחור? [צילום: יח"צ]
מתוך הרמזים שיאיר לפיד מפזר סביבו, בעיקר בתקשורת, סביר להניח, שהוא משוכנע שלאורו הזוהר של הלפיד האישי שלו הוא יוכל להנהיג טוב יותר מכל הגמדים שמסביב

"נער הפלא" יאיר לפיד כבר לא ילד. שיבה זרקה בשערו ועוד מעט הוא בן חמישים, לקראת שלב המעבר בין "בינה" ל"עצה". כלומר: עוד מעט קט והוא יהיה כשיר, לדעתו, להשיא עצות טובות לעם ישראל. לפיד כבר עשה כמעט את הכל. הוא עיתונאי, פובליציסט, בעל טור, מחזאי, שחקן, מתרגם, תסריטאי, פזמונאי, במאי קולנוע וטלוויזיה, פזמונאי, מתאגרף, סופר, שדרן רדיו ומנחה טלוויזיה ישראלי, "רב" המחתן זוגות שאינם מוכנים לקבל את הנוהג הדתי שעל-פיו נישאים רוב אזרחי המדינה, וגם, לא לשכוח, מותג פרסומי בתשלום (בנק הפועלים).
עכשיו, אחרי שעשה כברת-דרך מרשימה זו הוא רוצה, כך נראה, לקפוץ אל הבריכה הפוליטית ולהפוך מנהיג של ישראל, אולי אפילו לראש הממשלה. ולמה לא בעצם? כאשר הוא רואה את כל אלה הבאים להתראיין ב"אולפן שישי", התוכנית שלו, אין לו אלא להגיע למסקנה שאם הם יכולים, גם הוא יכול. נכון שעובדה זו אינה אומרת שלמנהיגים האלה יש ערך רב, חוכמת חיים מיוחדת ויכולת ניהול, אבל מתוך הרמזים שיאיר לפיד מפזר סביבו, בעיקר בתקשורת, סביר להניח, שהוא משוכנע שלאורו הזוהר של הלפיד האישי שלו הוא יוכל להנהיג טוב יותר מכל הגמדים שמסביב.
זכותו של יאיר לפיד לשאוף לפסגות ואפילו להמריא עד לשמש. על כך לא יכולה להיות מחלוקת. אבל במימוש משאלת לב עמוקה זו קיימת מבחינתו של לפיד סכנה גדולה, שהרי הדרך החדשה שהוא מתכנן לעצמו, ככל הנראה, יכולה להוביל אותו בדיוק אל אותה מפולת שחווה אביו המנוח יוסף (טומי) לפיד שתחילה המריא לשחקים, על גב ההחשיפה התקשורתית והתלהמות הביטוי האישית, ואחר-כך חווה מפולת מבישה שאולי קיצרה את חייו.
דיידלוס ואיקארוס
אין לי כל כוונה לנסות ללמד את יאיר לפיד מה טוב בשבילו. בכל מעשיו ודרכיו הוא יהיה זה שיקצור את מנעמי תהילת עצמו או את ייסורי התבוסה. יחד עם זאת, אני משוכנע שעכשיו, לקראת הדרך החדשה שהוא סולל לעצמו, חשוב להזכיר לו - כדי שילמד, כדי שלעולם לא ישכח - את סיפור המעשה המיתולוגי על אב ובנו, חלוצי התעופה. האב, דיידלוס - האמן והממציא הגאוני, והבן הפזיז, איקארוס.
דיידלוס ואיקארוס נכלאו במגדל באי כרתים על-ידי המלך מינוס, כדי שלא יוכלו לחשוף בפני העולם את סודות תעלומת המבוך שהקים האב המוכשר לבקשת המלך. אבל השאיפה לחופש הייתה חזקה מהחומות המבוצרות של הכלא במרומי המגדל. דיידלוס הגה את רעיון הבריחה בדרך האוויר והשניים הוציאו את הרעיון אל הפועל. הם אספו נוצות של ציפורים שהגביהו עוף עד אל פסגת צריח מגדל הכלא, ובעזרת חוטים ושעוות הנרות ששימשו להם לתאורה, הרכיבו את הנוצות לכנפיים שאיתן דאו אל החופש. לפני ההמראה הזהיר האב את בנו: אל תגביה טוס יתר על המידה כיוון שאם תתקרב אל השמש, הלהט שלה עלול להמיס את השעווה המאחה, הכנפיים יתפרקו ואתה תתרסק. איקארוס שמע, אך כנראה חשב שהוא יודע "יותר טוב" מאביו המנוסה מה הן הסכנות האורבות לו, והוא המריא אל הדרור. תחושת התעופה הייתה מופלאה. איקארוס החל להתרומם אל על, עוד ועוד, מתעלם מעצת אביו. אט-אט המיס חום השמש העז את השעווה ואיקארוס צנח אל מותו בים.
אגדות רבות נקשרו סביב משמעות הסיפור. אחת מהן טוענת כי ה"היבריס" הרג את איקארוס. היבריס, למי שאינו יודע, משמעו גאווה שאינה יודעת גבולות המשולבת באופן מוגזם בגבהות־לב ויוהרה של האדם החושב כי הוא מצוי במעמד של כמעט אל. ועל-פי המקובל במיתולוגיה היוונית, כל מי שלוקה ב"היבריס" צפוי להיענש בידי האלים.
תחילת הבן כסוף האב?
יאיר לפיד כיום הינו בעיקר עיתונאי. הוא כותב בעיתון הנפוץ במדינה (בינתיים) ודברי הגותו רואים אור בקידמת העיתון וביום שישי, בו התפוצה גדולה ביותר. במקביל הוא נחשף בפני קהל של מאות אלפים כמי שמוביל את "מדורת השבט" במסגרת "אולפן שישי" בערוץ השני של הטלוויזיה. בשני מסלולים אלה הוא זוכה בחשיפה ציבורית שאין דומה לה, חשיפה שכל פוליטיקאי היה מייחל לזכות בה כדי להבטיח את קידום הקריירה שלו. בתור עיתונאי מוטלת על לפיד אחריות ציבורית שבמסגרתה אסור לו לקדם אינטרסים פרטיים. ואינטרס פרטי הוא ללא ספק גם האינטרס של יאיר לפיד.
עד היום איננו יודעים בבירור מה עמדותיו של כוכב התקשורת לפיד בכל הנושאים המעיקים על החברה הישראלית - לא בתחום המדיני, לא בחברתי ולא בכלכלי. ייתכן כי אי-ידיעה זו מתוכננת על-ידי לפיד מתוך מחשבה שהיא עשויה להביא לו תמיכה ציבורית רחבה אם יחליט להעמיד את עצמו לבחירה במסגרת מפלגה קיימת (אולי קדימה) או במסגרת של מפלגה חדשה שיקים, כמו אביו המנוח. אבל אדם המבקש להנהיג מדינה חייב להבהיר לציבור בוחריו - לפני הבחירות - במה הוא תומך ולמה הוא מתנגד. רק חשיפה ציבורית-תקשורתית אין בה די כדי לבחור אדם לעמדת הנהגה.
ייתכן כי לפיד יזנק אל מעמקי הבריכה הפוליטית ממש ברגע האחרון לפני הבחירות, כפי שהוא רומז, ואף ייבחר על תקן של "מושך קולות" לקידמת רשימה פוליטית או לראשה. ייתכן גם שהוא יהיה שר בממשלה הבאה ואולי ראש הממשלה בבוא היום. אבל טבעה של האמת לצאת לאור. וייתכן כי כאשר תיחשף האמת הניצבת בהסתר מאחורי יאיר לפיד, ייווכח הציבור לדעת כי זו לא האמת שהוא חפץ בה, והסוף הפוליטי של הבן יהיה כסוף הפוליטי של האב.
אם באמת רוצה יאיר לפיד להיבחר לתפקיד פוליטי כלשהו, חובתו הציבורית להתפטר מיד מכל תפקידיו התקשורתיים ולחשוף לעיני הציבור את עמדותיו ודעותיו, כדי שכולנו נדע במה ובמי הוא מציע לנו לבחור.

תאריך:  24/01/2010   |   עודכן:  24/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמת המוסתרת של לפיד
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הילד של תומש למפלה
אליהו חיים  |  24/01/10 15:11
2
חנן וייס-בישראל הנחשבים נ"צ
אינם נבחרים  |  24/01/10 15:22
3
דעות יאיר לפיד
שוקי ישראל  |  24/01/10 15:41
4
הלוואי שאחד כמוהו יהיה בכנסת ל"ת
במקום האספסוף ששם  |  24/01/10 15:55
5
לפיד השחיתות יאיר עוד ברוע לב ל"ת
מאפס יוצא רק אפס  |  24/01/10 16:03
6
יאיר לפיד לפוליטיקה ?
אמנון לביא-לוי  |  24/01/10 16:28
7
אתה מצפה ממנו לנהוג בהגינות?
ישמעאל  |  24/01/10 16:34
8
בחור נחמד, רהוט ושרמנטי!
ירדנו מהפסים???  |  24/01/10 17:15
9
נו באמת....
מד' ליונה עיוורת  |  24/01/10 18:29
10
יאיר לפיד לא בדיוק מבריק
יוסף השמן  |  25/01/10 01:52
11
הפחד הסמוי
בובולוס-בוב  |  25/01/10 10:41
12
שירוץ, ונראה שהוא ל"ת
כלומניק  |  25/01/10 11:07
13
היה גיובניק בקריה ואין לו בגות ל"ת
dodel  |  25/01/10 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר זיו בר
מומלץ ללכת לישון מוקדם ולקום מאוחר ולאכול מזונות חמים ומחממים    העניקו וקבלו תמיכה ואהבה מהסובבים אתכם
אורי אבנרי
בגן-החיות הזה הקרוי ממשלה, היצור החשוב באמת הוא הליברק - מפלצת דו-ראשית, שכל שאר בעלי-החיים יראים מפניה    החיה הזאת היא חצי ליברמן, חצי ברק
צבי י' כסה
המפד"ל הציונית, לפני המוטציה האמונית של הגוש, היו בני בקר מבקרנו ועצם מעצמנו, בשר מבשרנו ההומניסטי הנשען על האמיתות האוניברסליות הנפלאות שמסרנו לאנושות בפרקים היפים של התנ"ך
יריב מוהר
כשמסתכלים על המדיניות העכשיווית של המנהיגים ושל קבוצות שונות בשני העמים, מדובר בסיפור עם הרבה קווי השקה וסימטריה, וסיפור כזה קשה לאנשים להבין
יצחק מאיר
הרב בני נכטיילר, מזכ"ל תנועת בני עקיבא, לא יכול היה לשאת עוד את ה"צוותא" בטקס לזכר לוחמי הל"ה, והלך צעד אחד רחוק מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il