סגן הממונה על אגף התקציבים, צחי דוד, אמר בדיון כי לבקשת יו"ר הוועדה, בחוק הגדול שיבוא לאחר חוק זה, יינתן ביטוי חקיקתי לכך שפרויקט המטרו יגדיל את היצע הדיור.
הוועדה סיימה את דיוניה בפרק מימון ופיתוח המטרו מפרק כ"א בחוק ההסדרים - רכבת תחתית - מטרו. הוקרא הנוסח לאחר הסיכום שבאו בעקבות התיקונים וההערות של יו"ר הוועדה, הרשויות המקומיות, מינהל התכנון ומשרדי הממשלה. דיון הסתייגויות והצבעה על החוק ביום שני הבא.
בפעילות יו"ר הוועדה, נקבעו שינויים משמעותיים בחוק: תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו ועוד.
בנוסח הסופי שיוגש לעיון הח"כים, יש את ההסכמות לגבי נוסח החוק לחלוקת נטל המס המטרו המורכב - שיחול באזורי המטרו שיושבחו - 35% מס השבחת מטרו לקופת המדינה ו-40% לקופת הרשות המקומית – נקבע כי הוראות אלו יחולו על תוכניות שיופקדו מה-1.1.23.
לאחר הסכמה נקבע כי בכל מקרה שהשתתפות העיריות, המועצות והציבור יגדל יותר מעלות חמישים אחוז מהוצאות כל המטרו, הנושא יבוא לדיון בוועדה בכנסת שייקבע הוראות חדשות בנושא.
סעיף הקיזוזים לרשויות שהוצג ע"י האוצר וקבע שרשויות שלא ייתנו את חלקן עבור מימון הפרויקט, יקוזז להן תקציב, ייצא מנוסח מהחוק לדרישת היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ורד קירז–זילברמן. על-אף הסברי נציגי האוצר והמשפטים כי קיזוז זה לא יהיה משירותים בסיסים לרשות במימון המדינה דוגמת חינוך, רווחה ותחבורה, קיבלה מלינובסקי את עמדת היועצת המשפטית של הוועדה כי "לא הובא הוראה ברורה שאינה סותרת דברים קודמים, האם זה מידתי וכן מהי זכות הערעור של הרשויות בעניין זה". יו"ר הוועדה אמרה בתום הדיון שככל שיציגו בפניה משרדי המשפטים והאוצר נוסחה ברורה ומגובה יותר העונה על כל השאלות הנ"ל, היא תוכל להגיש את זה כהסתייגות לחוק.