X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת קצא"א וארבעה מעובדיה מואשמים בגרימת זיהום של 144 דונם, נזקים של 100 מיליון שקל והוצאות ניקוי של 65 מיליון שקל, בעקבות פריצת 5,000 מ"ק דלק גולמי מן הצינור שלה בדצמבר 2014
▪  ▪  ▪
זיהום שמורת עברונה. עבירות מים וזיהום [צילום: נועם וייס]
הדוברות ממשיכה לצנזר
דוברות משרד המשפטים ממשיכה להעביר לתקשורת כתבי בי דין מצונזרים, לאחר שהללו מוגשים לבית המשפט וחלים עליהם כללי פומביות הדיון. במקרה הנוכחי, הושחרה בצורה בוטה רשימת עדי התביעה - כאילו מדובר בתיק עבירות מין או בביטחון המדינה.

המדינה מאשימה את חברת קצא"א וארבעה מעובדיה באחריות לזיהום הענק בשמורת עברונה בדצמבר 2014. כתב האישום הוגש (יום ב', 2.11.21) לבית משפט השלום בבאר שבע, כאמור - שבע שנים לאחר האירוע.
קצא"א (אז - קו צינור אילת-אשקלון; כיום - קו צינור אסיה-אירופה) היא בעלת צינור הנפט בין אילת לאשקלון. הנאשמים הנוספים הם שמחה קורן, שהיה סמנכ"ל ביצוע ולאחר מכן סמנכ"ל הנדסה בחברה; שלמה לוי, שהיה סמנכ"ל הנדסה ולאחר מכן סמנכ"ל ביצוע; ארתור וייס, שהיה מהנדס באגף הנדסה במערכת; וחיים בר-סלע, שהיה מנהל יחידת אחזקת הקווים בקצא"א.
על-פי כתב האישום, קצא"א נדרשה להסיט את הצינור לצורך הקמת נמל התעופה רמון שמצפון לאילת. במסגרת זו, היה עליה להניח צינור בן 800 מטר במרחק של שישה מטרים מהצינור הקיים. צינור זה אמור היה להתחבר לקיים באמצעות מחבר המכונה "פלידקו", כאשר היצרן של מחבר זה קובע את הלחץ בו הוא יכול לעמוד. לטענת המדינה, קצא"א ואנשיה לא הביאו בחשבון את מגבלות הלחץ ולא חישבה את הלחץ הנוצר בעת הזרמת דלק ב"פלידקו". היא גם אישרה לקבלן המבצע להתקין ארבעה מחברים במקום שניים, ולא נתנה את הדעת על משמעויות תנאי ההזרמה.
בדצמבר 2014 החלה הזרמת הדלק הגולמי בצינור החדש, כאשר הלחץ על ה"פלידקו" היה גבוה פי ארבעה מהנחיות היצרן. לאחר שעות אחדות התנתק אחד מן המחברים בשל הלחץ, ומן הצינור פרצו 5,000 מ"ק דלק. בסופו של דבר נפגעו בצורה קשה 144 דונם - 100 דונם של נחלים ו-44 דונם של מלחה. הנזקים הסתכמו ב-100 מיליון שקל והפעולות לניקוי השטח שנפגע עלו 65 מיליון שקל.
המדינה מייחסת לחברה ולעובדיה עבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות, השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן, הפרת החובה למנוע עבירות על חוק שמירת ניקיון, גרימת ריח חזק והפרת החובה למנוע עבירות על חוק למניעת מפגעים. כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד עדי דמתי-שגיא. על-פי כתב האישום, המדינה לא תבקש להטיל עונשי מאסר אם הנאשמים יורשעו. קצא"א כבר הסכימה, בהליך אזרחי, לפצות את המדינה ב-100 מיליון שקל.

תאריך:  02/11/2021   |   עודכן:  02/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי שבע שנים: כתב אישום על זיהום שמורת עברונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בן-צור טוען שהמלצות ועדת חייק לא נגעו לבעלות ב-yes; ברגר שב ואומר שארדן כרך את המיזוג עם השוק הסיטונאי    טוען שמצוקת כוח אדם היא שגרמה לאי-מתן תשובה כלשהי לבקשת המיזוג
עידן יוסף
מדיניות חדשה בצה"ל תאפשר לתלמידי ישיבות ההסדר להתמיין ליחידות מובחרות ללא חשש מפני חוסר יכולת לחזור למסלול ההסדר אם לא יעברו את הגיבוש
איציק וולף
משרד הביטחון ומשרד ההגנה הגרמני הודיעו על סיום מוצלח לסדרת הניסויים במערכות 'מעיל רוח' שהותקנו על הטנקים של צבא גרמניה    שר הביטחון גנץ: היתרונות וההתקדמות שעושה התעשיה הישראלית, בשיתוף פעולה עם ידידינו הגרמנים, תסייע לחיזוק הביטחון והיכולות של צה"ל ומערכת הביטחון
איציק וולף
בתחקיר כאן 11 פורסם כי שני מתלוננים טענו שאוחובסקי תקף אותם מינית    הבדיקה מתקיימת באגף החקירות במטה הארצי
יצחק דנון
אילן הלוי, שגם מואשם בביצוע לידות בית בניגוד לחוק, מואשם כעת בהעלמת הכנסות ב-8.5 מיליון שקל מפעילותו זו בשנים 2018-2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il