X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שחברת דן מדורגת בתחתית הדירוג מקרב מפעילי התחבורה הציבורית, החליטו במשרד התחבורה ובמשרד האוצר שלא לפתוח את קווי החברה בגוש-דן לתחרות עד סוף 2030 הנימוק הרשמי: מתן שירות טוב לנוכח עבודות התשתית בגוש-דן
▪  ▪  ▪
חברת דן. הטבה מפליגה [צילום: יעקב נעמי/פלאש 90]
דן - היסטוריה בקטנה
"דן" הוקמה כאגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ בדצמבר 1945, כאשר התאחדו שני קואופרטיבים לתחבורה שפעלו בתל אביב וסביבתה. האגודה עסקה בעיקר במתן שירותי תחבורה ציבורית בקווים קבועים, רובם בגוש-דן והסביבה, מרעננה בצפון עד לראשון לציון בדרום. בספטמבר 1991 היה מספרם 120, כולל כמה קווים לשומרון ולבקעת הירדן.
האגודה הפעילה גם קו ישיר מבני-ברק לירושלים, בשיתוף עם אגד, וקו ממסוף הרכבת בתל אביב לנמל התעופה בן-גוריון. היא התמחתה גם בנסיעות עבור מערכת הביטחון, הסעות קבועות של עובדים למפעלים ושל תלמידים לבתי ספר, נסיעות מזדמנות ונסיעות במסלולים מיוחדים למטיילים ישראלים ולתיירים מחו"ל.

בממשלה הוחלט לתת הטבה מופלגת לחברת דן, ותאריך בעשור את ההסכם עם חברת התחבורה הציבורית עד לסוף שנת 2030, כך שאשכולות שירות שהיו אמורים לצאת לתחרות במהלך העשור הקרוב לתחרות יישארו בחברת דן. זאת למרות שדן מדורגת בתחתית מדד השירות בתחבורה הציבורית, ובמדד הדיוק מדורגת בתחתית הרשימה באופן קבוע.
הדברים סוכמו בין משרד התחבורה למשרד האוצר בנספח לחוק התקציב. הנימוק הרשמי שניתן לכך הוא הצורך להמשך מתן שירות מיטבי באזור המטרופולין בעשור הקרוב, ברקע עבודות התשתית הנרחבות. ההתקשרות האמורה עלולה אף להתארך ככל שיחול עיכוב בביצוע מיזם המטרו.
הארכת הסכם דן שאמורה הייתה כבר להסתיים אך הוארכה לתקיפה קצרה, תאושר בתנאים דומים, כפוף לאישור אגף תקציבים להסכם.
ממשר התחבורה נמסר ל-News1 כי בהתאם להחלטת הממשלה להגברת התחבורה בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה מוציא היקף משמעותי מפעילות דן למכרזים תחרותיים, בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש. במשרד מציינים שחברת דן מפעילה כיום תחבורה ציבורית בתדירות מתוגברת משאר החברות, במטרופולין מורכבת מאוד, לאור עבודות התשתית הנרחבות המבוצעות בה, שינויים בתוואי הדרך ועומסי תנועה כבדים. בשל הנסיבות, נרשמים עיכובים בעמידה בלוחות הזמנים, אולם אנו עדים לניסיונות החברה להתמודד ביעילות עם תנאי השטח המורכבים לצד תהליך שיפור מתמיד בשירות לציבור הנוסעים. עוד נמסר כי עם הבשלתם של המיזמים התשתיתיים במטרופולין תל אביב, וייצוב מערך התחבורה בגוש-דן, יוצאו קווי האוטובוס באזור לתחרות.
אצל יתר מפעילי התחבורה הציבורית נמשכים המכרזים כרגיל. בשנים 2023-2021 יצאו למכרזים אשכולות אונו אלעד, בני ברק-ירושלים, השרון, חשמונאים (שני מכרזים), גבעת זאב-מבשרת ויינתנו בגינם הרשאות בהתאם במהלך השנים 2022-2021.
במהלך השנה הקרובה, משרד התחבורה יבצע התקשרות עם יועץ בעל ניסיון בינלאומי ובעל מומחיות בתחום הפעלת תחבורה ציבורית, לבחינת שיטת המכרזים של אשכולות התחבורה הציבורית ויעמיד דוח בנושא לרבות, שימור נהנים ותנאיהם במעבר בין מפעיל למפעיל. דוח זה יהיה תנאי ליציאה למכרזים חדשים החל משנת 2023.
הסכם מזרח ירושלים תתוקצב ההרשאה בסך של 205 מיליון ש"ח (כולל הצטיידות ומיזמים טכנולוגיים) לטובת חתימה על הארכת הסכם עם מפעילי מזרח ירושלים למשך של שנה וחצי. משרד התחבורה יאפשר שימוש בישומון במזרח ירושלים שלושה חודשים לאחר החתימה על ההסכם.

תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  07/11/2021
+מנכ"ל משרד התחבורה דוחקת בשני בכירים להתפטר
22:28 07/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השניים מזוהים כאנשי ליכוד, אך עברו את אישור הוועדות כנדרש  ▪  גורמים במשרד התחבורה: מדובר בהתנכלות פוליטית ורצון של מיכאלי למנות מקורבים  ▪  במשרד התחבורה טוענים לחוסר התאמה מקצועית  ▪  שורת אנשי מקצוע ברשות לתחבורה ציבורית הודיעה על פרישה בתקופה קצרה

מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק. שיקולים מקצועיים או התנכלות פוליטית? [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שלוש שנים לחניכתה ולאחר למעלה משבעה מיליון נוסעים - תחנת ירושלים יצחק נבון מתרחבת ומשתדרגת בעלות של 20 מיליון קשל
עידן יוסף
חמישה קווים עירוניים שודרגו והקישוריות בין שכונות המגורים בעיר למוקדי המסחר, התעסוקה והפנאי תשופר    בשבועות הקרובים יוטמעו שינויי קווים נוספים, ובעוד מספר חודשים צפויים להיפתח קווים חדשים
עידן יוסף
בשבוע שעבר גרמה מתקפת סייבר להפלתם של חמישה אתרי תחבורה ציבורית וכבר שבוע מונעת ממאות אלפי נוסעים לקבל מידע. ומה עם אתר המידע של משרד התחבורה? גם הוא הופל - הפעם בידי אנשיה של שרת התחבורה
עידן יוסף
השרים מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן יגישו בקרוב לוועדת מחירים הצעה שתייקר כמה הנחות בתחבורה הציבורית - הנחת 20% למבוגר ו-50% לנוער בשימוש בערך צבור ברב-קו והנחות חופשי-חודשי וחופשי-יומי בחלק מערי הארץ
עידן יוסף
במסלול התחבורה הציבורית הושקעו כ-50 מיליון שקל    המסלול עובר לאורכו של רחוב ירמיהו מצומת רחוב הצבי ועד לצומת רחוב שמגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il