X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפקד משטרת קרית מלאכי לשעבר, סנ"צ שי מזרחי:

קציני משטרה בכירים התעמרו אך קודמו

מזרחי טוען זאת בין היתר לגבי המפקדים לשעבר של מחוז ירושלים, דורון ידיד, ויחידת אתגר, יעקב ברמן טוען שניצב יורם סופר ותת-ניצב שמעון נחמני ניהלו נגדו מסע ציד לאחר שחשד שאחיו של קצין בכיר אחר מוסר דיווחים כוזבים טוען גם להליך בלתי חוקי בעניינו בידי מי שהייתה ראש אגף משאבי אנוש
▪  ▪  ▪
מלמעלה בכיוון השעון: ידיד, נחמני, גיל-צובארי, סופר [משטרת ישראל, דותן כהן]

קצינים בכירים במשטרה זכו לקידומים למרות תלונות רבות נגדם על יחס פיקודי משפיל, התעמרות וזלזול בפקודים. ביניהם מצויים ניצב דורון ידיד, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, ותת-ניצב יעקב ברמן, לשעבר מפקד יחידת אתגר למאבק בגניבות רכב. כך טוען (9.11.21) מפקד משטרת קרית מלאכי לשעבר, סגן-ניצב שי מזרחי, שלדבריו נפל קורבן למסע התעמרות מצד בכירים אחרים.
מזרחי טוען, כי המסע נגדו החל בינואר 2020, כאשר חשד שפקד טל בובליל מתחנת קריית מלאכי מוסר דיווחים כוזבים על שעות עבודתו. טל בובליל הוא אחיו של ניצב-משנה חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח וחברו של מפקד מרחב לכיש דאז, שמעון נחמני - כיום תת-ניצב וראש חטיבת המבצעים במטה הארצי, אומר מזרחי. לטענתו, לאחר ימים אחדים זימן אותו נחמני "לשיחת נזיפה ואיומים" וייחס לו יחס נוקשה כלפי פקודיו. כאשר תהה מזרחי האם הדברים נובעים מעניינו של בובליל, התפרץ כלפיו נחמני ולטענתו אמר לו: "אם אני אפתח עליך ועל הדברים שאתה עשית, אתה תהיה מבויש, אני אגרום לך לבכות" ו"אני אעיף אותך מהמשרד, אטרוק לך את הדלת בפנים ואשאיר אותך בחוץ בוכה".
חודש מאוחר יותר הודיע לו מפקד מחוז מרכז דאז, ניצב עמיחי אשד (כיום מפקד מחוז תל אביב), על כוונתו למנות אותו למפקד משטרת ראשון לציון - מינוי שמשמעותו העלאתו לדרגת ניצב-משנה. אך אז החלו מפקד מחוז דרום דאז, ניצב יורם סופר (כיום - מפקד מחוז חוף), ונחמני במסע ציד שמטרתו להכשיל את מינויו, טוען מזרחי. שלושה ימים בלבד לאחר פגישתו של מזרחי עם אשד, הודיע לו סופר על מינוי ועדת בדיקה וקצין בודק לגבי המתרחש בתחנת קרית מלאכי, לאחר דיווח בכאן 11 על התכתבויות גזעניות של שוטרים בתחנה.
טוען שחיפשו מידע נגדו
מזרחי טוען שלמעשה הוחלט על הדחתו עוד לפני שהוועדה החלה בעבודתה, ובפועל כל מטרתה הייתה למצוא חומרים נגדו בנושאים שכלל לא היו בתחום בדיקתה; רשמית היא אמורה הייתה לעסוק בסיווגי עבירות בתחנה (הקצין הבודק עסק בנושא ההתכתבויות). עוד לפני סיום עבודת הוועדה, הודיע לו סופר שהחליט להסיר את שמו מרשימת המועמדים לקידום, ולאחר יומיים אף הודיע לו - על דעת ממלא-מקום המפכ"ל דאז, ניצב מוטי כהן, והשר דאז לביטחון פנים, אמיר אוחנה - על הדחתו המיידית מהפיקוד על תחנת קרית מלאכי. מזרחי יצא בתחילת מרס 2020 לחופשת מחלה, ואומר שבין יוני לנובמבר אשתקד שהה בחופשה כפויה. לטענתו, כל ההליכים הללו נעשו שלא כדין.
עוד נאמר בתביעה, כי באמצע מרס אשתקד הודיע לו סופר, כי החליט להוריד את ציונו בהערכה התקופתית מ-9.5 (מתוך 10) לציון הנמוך ביותר האפשרי. לדברי מזרחי, המשטרה עצמה קבעה שלא ביצע עבירה כלשהי; לטענתו, התקלה בסיווגי העבירות הייתה רוחבית בכל התחנות. לדבריו, רוב חברי ועדת הבדיקה היו מצויים בניגוד עניינים משום שהליקויים שנתגלו היו באחריותם הפיקודית, ובפועל הם ביקשו למצוא מידע נגדו, תוך הפעלת לחצים על הקצינים והשוטרים שהופיעו בפניהם והימנעות מתיעוד חלק מהדברים שאמרו. ואילו הקצין הבודק למעשה לא פעל ומזרחי אף לא התבקש להופיע בפניו.
בנובמבר אשתקד זומן מזרחי לראש אגף משאבי אנוש דאז, ניצב עינת גיל-צובארי, אשר הודיעה על סגירת התיק בנושא סיווגי העבירות ועל החזרתו לשירות פעיל. אולם, במקביל הוחלט לרשום לו הערה פיקודית, שמשמעותה שלא יוכל לקבל תפקיד פיקודי במשך שנתיים - וזאת לטענתו מבלי שנמסרה לו הסיבה לכך. מזרחי מוסיף, כי רק בינואר השנה קיבל את מה שמתחזה להיות סיכום הראיון - אך ללא חתימותיהם שלו ושל גיל-צובארי; את הסיכום האמיתי מעולם לא קיבל. לדבריו, גיל-צובארי אף טענה שאין חובה למסור מהי העבירה המשמעתית המיוחסת לשוטר, וכי ברור שבמקרה של מזרחי מדובר בהתנהגות שאינה הולמת שוטר. כל אלו, הוא טוען, מהווים הפרה של הוראות המשטרה וזכויות יסוד שלו, ועומדים בסתירה לציונים הגבוהים במיוחד שקיבל לכל אורך שירותו.
מזרחי מתייחס לקצינים בכירים במשטרה במסגרת טענתו לפיה ההליכים בעניינו מהווים אכיפה בררנית. לדבריו, ידיד מונה למפקד מחוז ירושלים "חרף תלונות רבות שהצטברו כנגדו בגין יחס פיקודי משפיל, מתעמר ומשפיל", עד כי ניצב-משנה יורם יפרח, שהיה מפקד משטרת התנועה כאשר ידיד היה מפקד אגף התנועה, נאלץ להתפטר מן המשטרה. לגבי ברמן טוען מזרחי, כי הוא הועבר מתפקידו ביחידת אתגר במרס השנה בשל טענות על התעמרות ויחס בלתי הולם לפקודיו, אך לאחר מספר שבועות מונה למפקד מרחב במשמר הגבול. עוד הוא טוען, כי ניצב-משנה שלמה בן-שושן מונה למפקד פו"ם וניצב משנה צביקה חסיד מונה לסגן מפקד מרחב קדם למרות תלונות דומות נגדם.
מזרחי מבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות לשר לביטחון פנים, עומר בר-לב, למפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי ולראש אגף משאבי אנוש, ניצב בועז גולדברג, למנות אותו לקצין האג"ם של מרחב שפלה ולבטל את ההליך הפיקודי נגדו ואת ההחלטות שהתקבלו במסגרתו. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אופיר סטרשנוב וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  10/11/2021   |   עודכן:  10/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קציני משטרה בכירים התעמרו אך קודמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משטרה - מאפיה במדים... ל"ת
מבין עניין  |  10/11/21 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
מירב ארד
פרקליטות מחוז צפון הגישה הצהרת תובע כנגד שני חשודים האחד תושב כנא בן 33 והשני תושב חיפה בן 21    הירי בוצע מנשק אוטומטי אל עבר ביתו בכפא כנא    נסיבות האירוע אינן לאומניות
איתמר לוין
זו משמעות החלטתו של היועץ המשפטי שלא להגיש כתבי אישום על הפרת מגבלות הקורונה    דוח הפרקליטות גם מראה שהמשטרה חוקרת בצורה כושלת, מח"ש מטייחת תלונות והתובעים הם הקובעים את מדיניות הענישה
איתמר לוין
החליט לבטל את כתבי האישום שהוגשו, בנימוק של אכיפה בררנית כאשר מדובר היה בהפרת חובת הבידוד ומשום שהמשטרה לא חקרה את מי שארגנו התקהלויות המוניות    85% מפסקי הדין הפליליים אשתקד: הרשעה מלאה או חלקית; ב-83% מהתיקים הושגו עסקות טיעון
איתמר לוין
נשיא בתי משפט השלום בצפון, דורון פורת, הורה להחזיר את המכשיר לאחר שקבע שהמשטרה תפסה אותו בלא לבקש כנדרש את אישורו של בית המשפט
איתמר לוין
איציק זריחן טען באוזני שש נשים, כי יוכל לגייס אותן ליחידה מסווגת בה יהיה עליהן לשכב עם עבריינים כדי להוציא מהן מידע - ודרש מהן לקיים יחסים עימו כדי "לשפר את תפקודן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il