X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טורקיה יצאה במכרז למשרדי יחסי הציבור - יצגו אותי אל מול הציבור הישראלי שבעה משרדים כבר נענו על אתיקה, יחסי ציבור, ומה שביניהם
▪  ▪  ▪
מוכרים את נשמתם לשטן. מסתבר שישנם משרדי יחסי ציבור שהיו מוכנים לפרסם את ארדואן. הם היו מפרסמים גם את ההוא שלידו? [AP]
אין ספק שבימים כתיקונם, השכרת שירותיהם הטובים של משרדי פרסום ומשרדי יחסי ציבור מקומיים על-ידי מדינות זרות הם דבר שבשגרה ואפילו עניין לגיטימי. אך אלו אינם ימים רגילים, אלה ימים מכריעים ביחסי ישראל טורקיה, כאשר האחרונה פוזלת פזילה עיקשת לעבר העולם הערבי ועושה זאת חדשות לבקרים על-ידי השמצת מדינת ישראל במדיה ברטוריקה נחותה ואלימה ובצורה שכבר מזמן חצתה את הקו האדום ואת הפוליטיקלי קורקט.

ארדואן כנראה אינו מוצא את הקשר בין הצגת חיילי צה"ל כרוצחי תינוקות בטלוויזיה הטורקית, לבין הרעיון שהם מוזמנים לרחוץ בבריכות בתי המלון שלו שבוע לאחר סיום שירות המילואים שלהם.

בהיעדר כללים אתיים ברורים ובדיוק על אותו משקל, יוכלו האירנים לשכור את שירותיו של משרד יחסי ציבור ישראלי שיקרא להסרת החרם מעליהם וינסה לגייס תמיכה ציבורית – ישראלית רחבה.

לאחרונה נתקלתי בפרסומים בתקשורת הישראלית לפיהם ממשלת טורקיה, באמצעות משרד החוץ הטורקי, מעוניינת לשכור שירותים של משרד יחסי ציבור בישראל, במטרה לקדם את נושא חילופי התרבות והתיירות עם ישראל. ובעצם לקדם את תדמיתה של טורקיה בעיני הישראלים.
האם מדובר בתופעת זאב בעור כבש?
אין ספק שבימים כתיקונם, השכרת שירותיהם הטובים של משרדי פרסום ומשרדי יחסי ציבור מקומיים על-ידי מדינות זרות הם דבר שבשגרה ואפילו עניין לגיטימי. אך אלו אינם ימים רגילים, אלה ימים מכריעים ביחסי ישראל טורקיה, כאשר האחרונה פוזלת פזילה עיקשת לעבר העולם הערבי ועושה זאת חדשות לבקרים על-ידי השמצת מדינת ישראל במדיה ברטוריקה נחותה ואלימה ובצורה שכבר מזמן חצתה את הקו האדום ואת הפוליטיקלי קורקט.
ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן לא חוסך בביקורת כדי לתקוף ולהשמיץ את ישראל. בעיניו ישראל גונבת מים מהלבנונים, משתמשת בפצצות זרחן כנגד הפלשתינים, כנשק להשמדה המונית. לטענתו ישראל עלולה לפגוע בשכנותיה כמדינה מסוכנת וגרעינית. והוא לא בוחל לפגוע בשמעון פרס ולהשחיר את פנייה של ישראל בכל הזדמנות.
הבוקר פרסם עיתון 'הארץ' בכותרת הראשית (ברק רביד) כי משרד החוץ הפיק לאחרונה דוח בנושא יחסי ישראל טורקיה שבו נכתב בין השאר כי השפלת השגריר הטורקי העבירה את המסר כי "טורקיה חצתה את הקווים האדומים ביחסה לישראל".
ארדואן כנראה אינו מוצא את הקשר בין הצגת חיילי צה"ל כרוצחי תינוקות בטלוויזיה הטורקית, לבין הרעיון שהם מוזמנים לרחוץ בבריכות בתי המלון שלו שבוע לאחר סיום שירות המילואים שלהם.
קשה לי להבין מדוע טורקיה מבקשת לקדם את התיירות הישראלית אצלה כשראש הממשלה שלה מתעקש להציג את ישראל כפושעת מלחמה ומחרחרת ריב. באותה הנשימה יש לשאול האם קיים כאן ניסיון סמוי להעביר את המסרים האנטי ישראלים של ממשלת טורקיה ולהתחיל לפמפם אותם לציבור הישראלי? האם קיימת כאן כוונה, בתום לב, לקידום התיירות הישראלית בטורקיה או שמא הכוונה האמיתית היא לקיים קמפיין יחסי ציבור המבוסס על הרגעת הישראלים באשר להתקרבות הטורקית לעולם המוסלמי - קיצוני ולאירן בראשה?
השאלה המרכזית שעולה מתוך הניסיון הטורקי לעודד תיירות ישראלית בטורקיה היא שאלת האתיקה. האם משרד יחסי ציבור ישראלי, בכלל, מסוגל לקדם את המוצר הטורקי שעה שאלו מכפישים בלשון גסה את המדינה, הלאום והערכים שלנו? האם בכלל קיימים סיכויי הצלחה לקמפיין מסוג כזה, שעה שרבבות ישראלים מצביעים ברגליים ומענישים את הטורקים בהדרת רגליהם מאדמת טורקיה - זו הודתה בירידה משמעותית בהכנסות התיירות וברור שמדובר במהלך מכאיב, אבל היא יכולה להלין רק על עצמה.
שאלת האתיקה העולה מהניסיון הטורקי רחבה הרבה יותר. בואו נניח שהרשות הפלשתינית תבקש לשכור משרד יחסי ציבור ישראלי לקידום הרעיון - 'ירושלים כבירתו הבלעדית של העם הפלשתיני'.
בואו נניח שלצורך העניין משרד יחסי הציבור הישראלי יידרש להפיץ את הרעיון בתקשורת הישראלית בניסיון לעודד הנעה לפעולה בעניין. בהיעדר כללים אתיים ברורים ובדיוק על אותו משקל, יוכלו האירנים לשכור את שירותיו של משרד יחסי ציבור ישראלי שיקרא להסרת החרם מעליהם וינסה לגייס תמיכה ציבורית - ישראלית רחבה.
איזה סיכוי יש לקמפיין מסוג כזה, היא שאלה אחת. מנגד, האם מדובר בקמפיין שיש בו כדי להוות ניגוד אינטרסים חריף עד כדי כך שהאתיקה המקצועית נפגעת?
בתאריך ה - 20.1.10 כתבה איילה צורף בדה-מארקר כי שבעה משרדי יחסי ציבור ישראלים נגשו למכרז הטורקי. שאלות רבות עמדו לנגד עיני, חלק גדול מהן, שאלות אתיות, מוסריות, לאומניות ומקצועיות.
או אז, הבנתי שאני, כמשרד יחסי ציבור ישראלי, ובמצב הנוכחי, לא אוכל לשמש כפה, למי שפיו וליבו - אינם שווים.

הכותב הוא מנכ"ל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור
תאריך:  27/01/2010   |   עודכן:  27/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור לטורקיה? יחסי ציבור לאירן!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' אשר בלס
המרחק הרב בין תחנות הדלק, והמרחק הבירוקרטי העצום שצריך לעבור מי שחפץ לנהל תחנת דלק - מוביל למבוי סתום - מונופול
יוסי חיות
רק בעלות מלאה על הקרקע תנתק את ההתיישבות הכפרית מההחלטות השרירותיות של המינהל
ד"ר אברהם בן-עזרא
כך זה קורה עכשיו מול אירן המתגרענת בהדרגה ובנחישות אל מול עולם פסיבי שישראל מצפה כי יצא מאדישותו נוכח פני הסכנה, דבר שלא רק שאינו קורה, אלא יתירה מכך - חלק לא מבוטל בכמותו מן העולם מחכך ידיו בהנאה ובתקווה סמויה או גלויה להתממשות הסכנה הזו, ומייחל לבואה
עמית בן-ארויה
רו"ח זאב פלדמן מדבר לראשונה מאז שהוחלט לא להעמידו לדין    פלדמן ייצג בהסכמי מס את לקוחותיו של עו"ד יעקב וינרוט מול פקיד השומה הבכיר שוקי ויטה    על הטענה שויטה ערך הסכמים מקלים לגאידמק וצ'רנוי: "לא הרגשתי ששוקי עושה לי הקלות; ההסדרים היו טובים לשני הצדדים"    על שכר הטרחה שגבה וינרוט מאוליגרכים: "וינרוט יותר טוב בלגבות שכר טירחה"
שאול בן נתן
כל העבודות שנוהגות באילנות, כדי שיהיו מוכשרים להוציא פירות, מוכרחות לעבור גם על האדם שרוצה להשיג את תכלית קיומו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il