X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלרעי פרייס בוועדת הבריאות, היום [צילום: ערוץ כנסת]
משתתפת בדיון שהתקיים בכנסת על חיסוני קורונה לילדים האשימה את אלרעי-פרייס כי היא עובדת עבור פייזר יו"ר הוועדה: לא נאפשר הכפשת עובדי ציבור
▪  ▪  ▪
אלרעי-פרייס. ילדים עלולים ללקות במחלה קשה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה כי מדינת ישראל אינה מתכוונת לכפות חיסוני ילדים נגד קורונה. "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו בתוך הכרח", אמרה (יום ג', 16.11.21) במהלך דיון שהתקיים בוועדת הבריאות של הכנסת.
על-פי נתונים שמסרה לוועדה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, מתחילת המגיפה 206 ילדים הגיעו למצב קריטי בשל מחלת הקורונה (0-18), 42 מהם בגילאי 5-11. 11 ילדים נפטרו, כולם עם מחלות רקע. 4 מתוכם בגילאי 5-11. באשר לתופעת ה- PIMS שאובחנה אצל ילדים לאחר החלמה ממחלת הקורונה אמרה כי עד כה דווח בסה"כ על 277 מקרים. 195 מקרים נחקרו עד כה, מתוכם 99 היו בגילאי 5-11. לדברי ד"ר אלרעי פרייס- בשני מקרים ילדים נפטרו, לאחר שהתייצבו עם דלקת רב מערכתית סוערת מספר שבועות לאחר החלמה מקורונה.
לדברי ד"ר אלרעי פרייס, ילדים יכולים לחלות באופן קשה בקורונה ועלולים ללקות לאחר התחלואה בתסמונת PIMS. על-פי הנתונים שהציגה, אחד מכל 3,000 ילדים שחלו בקורונה יסבלו מתסמונת PIMS. "המטרה שלנו היא להראות את הנתונים בצורה הכי שקופה וגלויה לציבור ההורים כדי להגיד- אלה הסיכונים מהמחלה ואלה הסיכונים מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה שלו. יש קושי עם המחשבה שהמחלה הזאת היא לא מחלה משמעותית והיא לא מחלה של ילדים. זה לא נכון, הראנו נתונים, ילדים חולים, יכולים לחלות קשה ולחלות בתופעות אחר כך. 1 ל-3,000 ילדים בישראל שחלו יהיה להם PIMS. בסוף ההורה יצטרך לקבל את ההחלטה שלו", אמרה.
במהלך הדיון בוועדת הבריאות על חיסוני הילדים עלתה בזום משתתפת בשם עו"ד ולנטינה נלין וטענה כי גורמים רבים, בהם רופאים ומדענים שרצו להשתתף בדיון סורבו. עוד טענה כי ד"ר שרון אלרעי פרייס אינה אובייקטיבית. "היא עובדת של חברת פייזר שמייצרת את החיסונים", טענה.
בתגובה לדברים הדגישה יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, כי לא תאפשר הכפשה של עובדי ציבור תוך הפרחת האשמות חסרות בסיס. אין פה עניינים פוליטיים. זו ועדה שנועדה להגן על בריאות הציבור. אני לא מוכנה לשמוע את הדברים האלה. לא אתן לומר שד"ר שרון אלרעי פרייס עובדת אצל פייזר. יש גבול לכל תעלול", אמרה.
ד"ר בועז לב, יו"ר צוות טיפול במגיפות במשרד הבריאות, אמר בפתח הדיון כי אין סיבה ביולוגית טובה להניח על תופעות לוואי שונות לילדים מהחיסון בטווח הארוך. "רוב האירועים קלים וחולפים ולא הייתה סבירות שזה ימנע את החלטת הצט"מ להמליץ על אישור החיסון. צפויות תופעות הנפוצות בהרבה חיסונים - בהן לדוגמה דימומים ושינויים במחזור החודשי בקרב נערות, זה מטריד אבל על-פי כל הנתונים שנאספו עד כה אין פה שום השלכה על פוריות או דבר אחר", אמר. לדבריו, מדובר בחיסון ריאקטוגני, כזה שהגוף מגיב אליו. מייצר חום, כאב מקומי ואולי קצת חולשה.
"הילדים הם שאינם מחוסנים היום ולכן למעלה מ-60% מהנפגעים היומיים כרגע הם בגילאים האלה. הורה שרוצה לחסן את הילד יוכל לעשות זאת ולהפך. אנחנו מכבדים את הזכות של ההורים להחליט", ציין.

תאריך:  16/11/2021   |   עודכן:  16/11/2021
+גופות יהודים שמתו מקורונה יועלו לקבורה בארץ
21:11 16/11/21  |  עידן יוסף

משלחת מתנדבי זק״א פעלה במרוקו להעלאת גופותיהם של שבעה יהודים שמתו מקורונה ונקברו בקבורה זמנית במרוקו. הערב מוטסים ארונותיהם לקבורה בארץ.

+הוארכו תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ומקומות פנאי
15:29 16/11/21  |  מירב ארד

ועדת החוקה אישרה להאריך בשבועיים נוספים את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי. עוד אישרה הוועדה להאריך את התקנות הקובעות חובת בדיקה לנכנסים לישראל ב-28 ימים נוספים עד ל-13.12.21. ההגבלה חלה על מוסדות הבריאות שמפורטים בתקנות- בתי חולים, מרפאות, מוסדות לטיפול במשתמשים בסמים ועוד, מוסדות הרווחה- בתי אבות, בתי דיור מוגן, מסגרות חוץ-ביתיות לקטינים ועוד, וכל מקומות העבודה שנקבעה לגביהם בתקנות הגבלת פעילות שפתיחתם לציבור מותנית בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה- מכוני כושר, מסעדות, אטרקציות, אירועי תרבות ועוד.

+קורונה בצה"ל: 41 מאומתים במצב קל
15:24 16/11/21  |  מירב ארד

נכון להיום (ג'), 41 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. נכון ליום ב׳, 165 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

+סרבני החיסון מסכנים את הציבור
12:36 16/11/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

הממשלה והמשטרה לא עושים די בחקירה ובהגשת אישומים נגד המאיימים על רופאים ומדענים הלוחמים בקורונה  ▪  ראוי להעמיד לדין לא רק את האלימים והמסיתים לאלימות ביניהם, אלא גם את העולבים בעובדי ציבור

לחייב מימון עצמי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ה"מתמטיקה" של מתנגדי החיסונים
09:45 16/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט מראה כיצד מתנגדי החיסונים מנצלים את בורותו של הציבור במתמטיקה כדי להציג את הנתונים בצורה מעוותת ואף הפוכה מן המציאות

שטויות מבחינה מתימטית [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלרעי-פרייס: לא נכריח הורים לחסן ילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מראה כיצד מתנגדי החיסונים מנצלים את בורותו של הציבור במתמטיקה כדי להציג את הנתונים בצורה מעוותת ואף הפוכה מן המציאות
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר את ההסדר בתביעה ייצוגית עם רוכשי כרטיסים להופעות של סלין דיון וניק קייב, תוך ביקורת קשה על התנגדותו של היועץ המשפטי והתעלמותו מאינטרסים ציבוריים
ארווין קליין
אין מקום לוותר למסיתים נגד בכירי משרד הבריאות    קשה להבין את הסלחנות שמגלה פרקליטות המדינה והמשטרה, כלפי המסיתים נגד הבכירים במשרד הבריאות, הגורמים לאחד מראשיו, ללכת עם מאבטח צמוד
מירב ארד
חיסון הילדים נגד קורונה יאושר במהלך היום    קרא חהמשיך להקפיד על הנחיות הקורונה בישראל ולא להיכנס לשאננות
עידן יוסף
ראש הממשלה: "הדבר המאיים ביותר הוא אפילו לא המצב הקיים, אלא מה שאנחנו עדיין לא יודעים"    בהתייחסות לחיסון הילדים: "אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים כשכל החיים עוד לפניו. לכן, אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו להם את אותה שכבת הגנה שיש לכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il