X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממלאת-מקום הממונה על התחרות הודיעה כי רשות התחרות מתנגדת לאישור מיזוג שתי החברות הפרטיות העוסקות בניטור מידע ותוכן תקשורתי מיזוגן יהפוך את החברה המשותפת לכזו ששולטת ביותר מ-50% מן השוק, החשש מהמיזוג גדול מהחשש שהוביל ב-2012 למשיכת בקשת המיזוג
▪  ▪  ▪
מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן. יותר מובהק מ-2012 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן, הודיעה (יום א', 21.11.21) לחברות יפעת מחקרי מדיה מתקדמים ובאזילה כי היא מתנגדת למיזוג ביניהן. זו לא הפעם הראשונה שבה נמנע מיזוג בין יפעת לבאזילה. גם בשנת 2012 הגישו יפעת ובאזילה בקשה להתמזג, אולם לאחר שהממונה דאז הודיע להן כי בכוונתו להתנגד למיזוג ביניהן הן חזרו בהן מבקשתן ומשכו את הודעות המיזוג. בדיקת הרשות שנערכה לאחרונה העלתה שלא חל שינוי שמצדיק כעת את אישור המיזוג, ואף להפך, החששות מהמיזוג רק הפכו למשמעותיים יותר עם השנים.
יפעת מחקרי מדיה, חברה פרטית בבעלות משפחת בגס, היא חלק מקבוצת חברות העוסקת במידע עסקי ובכלל זה בניטור, מחקר ועיבוד מידע תקשורתי ועסקי וביניהן יפעת ויגו העוסקת בניטור ומחקר תוכן ברשת האינטרנט. באזילה היא חברה פרטית שעוסקת גם היא בניטור ומחקר תוכן ברשת האינטרנט.
חברות עסקיות וגופים ציבוריים המעוניינים לעקוב באופן שוטף אחר השיח עליהם ברשת האינטרנט, מתקשרים לצורך כך עם חברות המנטרות וחוקרות את התוכן התקשורתי. שירות הניטור מבוסס בעיקר על אלגוריתמים והוא מספק מידע ללקוחות על האזכורים שלהם ברשת. שירות המחקר מתבסס על המידע שנוטר, ולאחר עיבודו מופקות תובנות, כגון מספר האזכורים החיוביים והשליליים, התנהגות הצרכנים, אפיון צרכים ועוד. שירות זה מבוצע ברובו על-ידי אנליסטים.
מבדיקת רשות התחרות עולה שאם תצא עסקת המיזוג אל הפועל הייתה החברה הממוזגת מחזיקה בנתח שוק העולה על 50%, הן בשוק הניטור והן בשוק המחקר ברשת. אישור המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות והוא היה צפוי להקנות לחברה הממוזגת יכולת להפעיל כוח שוק חד-צדדי מול הלקוחות.
בתוך כך, אחת החברות בקבוצת יפעת העוסקת באיסוף מידע תקשורתי מגופי התקשורת המסורתיים בישראל (כגון עיתונים ותוכניות רדיו וטלוויזיה), היא כבר היום בעלת נתחי שוק גבוהים באיסוף מידע "מסורתי". לאור זאת, אישור המיזוג היה מאפשר לקבוצת יפעת לבצר ביתר שאת את מעמדה מול לקוחות המבקשים לקבל מידע משני הסוגים - מסורתי ומרשת האינטרנט, ולהקשות על התפתחות מתחרים בענף.
"בשל האמור הגיעה הממונה למסקנה שקיים חשש סביר לכך שהמיזוג יביא לפגיעה משמעותית בתחרות בשירותי ניטור ומחקר שיח ברשת האינטרנט, ולפיכך התנגדה למיזוג", נכתב בהודעת רשות התחרות.

תאריך:  21/11/2021   |   עודכן:  21/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מיזוג יפעת ובאזילה יביא לפגיעה בתחרות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
האוניברסיטה העברית חתמה על הסכם עם רשות מקרקעי ישראל להעברת קרקעות בהר הצופים ובגבעת רם בשטח של 150 דונם לצורך קידום בניה למגורים
איתמר לוין
מצביעים על פרסומיהם של אילנה דיין וגיא פלג בנוגע לצמיד שעל-פי הנטען רכש מילצ'ן לשרה נתניהו ועל תיעוד שיחה בין אחד החוקרים לבין הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן, כראיות לכך שמקור ההדלפות במשטרה או בפרקליטות
יצחק דנון
החברה שהקימה ומתחזקת את בניין המשרד בירושלים טוענת שהוא לא שילם לה את מלוא התמורה המגיעה לה בעד שירותי התחזוקה והניהול
מירב ארד
אליהו קיי ז״ל, היה עולה חדש מדרום אפריקה    עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי ונורה למוות כשהיה בדרך למקום עבודתו    הפצוע הקשה הרב אהרון יהודה מורדם ומונשם בבית החולים שערי צדק עם פציעות ירי רבות    הרב זאבי קצנלבוגן שנפצע שיחזר: "נכנס לי רסיס ממש במקום התפילין. נס גלוי"    כוחות נכנסו לשועפט אחרי הפיגוע"
איציק וולף
חברת התעופה הודיעה כי הגיעה להסכמות עם האוצר ועם בעלת השליטה - כנפי נשרים - למתן סיוע נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il