X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמצעי לחימה שתפס שב"כ [צילום: תקשורת שב"כ]
סוכלה תשתית טרור: מיליון דולר לפיגוע חטיפה
בצל הפיגוע בירושלים, שב"כ חושף תשתית ענק של חמאס שסוכלה ביו"ש - בהכוונת מנהיגי הארגון בחו"ל, בהם אחד מחוטפי נחשון וקסמן עצר למעלה מ-50 מחבלים שתכננו פיגועי תופת באזור יהודה ושומרון ובירושלים בין היתר נתפסו אמצעי לחימה וארבע חגורות נפץ

נחשפה תשתית טרור מסועפת של חמאס בחו"ל: הותר לפרסום (יום ב', 22.11.21) כי שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, חשף במהלך השבועות האחרונים התארגנות טרור נרחבת של חמאס - שהוכוונה על-ידי בכירי הארגון בחו״ל ותכננה פיגועי תופת. התשתית פעלה ברחבי יהודה ושומרון במטרה לבצע פיגועים במספר מתווים, בשטחי איו"ש וירושלים - לרבות האפשרות לביצוע פיגועי תופת בישראל.
במסגרת זו נעצרו בשבועות האחרונים יותר מ-50 מחבלי חמאס ברחבי יו"ש, אשר היו מעורבים בהקמת תשתית זו - שבה נתפסו כספים, אמצעי לחימה, נשקים, ציוד אמצעי לחימה וחומרים להכנת ארבע חגורות נפץ. הפעילות מומנה ונוהלה על-ידי בכירי חמאס, ובראשם צאלח עארורי, סגן יו"ר תנועת החמאס וראש "מרחב הגדה" - גוף הממוקם בחו״ל ופועל להנעת פעילות חמאס ביהודה ושומרון וירושלים.
לצידו של עארורי פעלו מגורשים נוספים. אחד הבולטים שבהם הוא זכריא נג'יב, במקור תושב מזרח ירושלים, מחוטפי החייל נחשון וקסמן הי"ד ז"ל ששוחרר ב"עסקת שליט" ופועל לקידום פעילות החמאס בשטחי איו"ש. בשנת 2019 נחשפה מעורבותו בתכנון פיגוע התנקשות באישים ישראלים. זכריא זוהה כאחד המעורבים המרכזיים במאמץ להקמת תשתית טרור זו.
לתשתית הטרור גויסו פעילים מאזורים שונים ביהודה ושומרון - רמאללה, חברון וג'נין, כשאחד הפעילים המרכזיים שהובילו את הקמת התשתית בשטח, הוא חיג'אזי קואסמה - פעיל חמאס מוכר מחברון, בן 37. הוא נעצר בעבר מספר פעמים בגין פעילות בחמאס ותכנון פיגועים. חיג'אזי הוא בן למשפחת פעילי חמאס בולטים, בהם מחמוד קואסמה, שגורש ב"עסקת שליט" לעזה ופעל משם כדי להניע פעילות חמאס באיו"ש.
חיג'אזי גייס פעילים באיו"ש ובכלל זה את חמזה זהראן, פעיל חמאס בן 40 מהכפר בידו הסמוך לרמאללה.
הבטחה למימון פיגוע חטיפה
על-מנת לקדם את הפיגוע, נפגש חיג'אזי עם בכירי המפקדה בחו"ל וקיבל הנחיות לביצוע הפיגועים, כמו-כן הוצע לו ע"י צאלח ערורי סכום של כמיליון דולר אם יממש פיגוע חטיפה. בהמשך הועברו לידיו מאות אלפי שקלים לטובת הנעת הפעילות.
חמזה, אשר נעצר בעבר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות חמאס ובתכנון פיגועים - הצטרף גם הוא למאמץ להקמת תשתית הטרור וגייס בין השאר את אחיו אחמד זהראן וכן, אחים ובני משפחה נוספים. אלה פעלו באמצעות הכספים שקיבלו מחו"ל, להשגת אמצעי לחימה וייצור חומרי נפץ אשר נתפסו במהלך הפעילות לסיכול התשתית.
ב-26 בספטמבר 2021, במהלך הפעילות בכפר בידו לסיכול התשתית, נהרג אחמד זהראן, יחד עם שני פעילים נוספים שפעלו עימו, במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון.
איתור ותפיסת חומרים להרכבת מטעני נפץ
חקירות הפעילים בשב"כ הובילה לפעילות בשטח במסגרתה נתפסו אמצעי לחימה רבים של התשתית. בין השאר - נתפסה כמות של חומרי נפץ המתאימה לבניית 4-3 חגורות נפץ.
מחמד אבו אל חסן, מחבל חמאס מבורקין ועא ע'אני ח'דור, פעיל חמאס מבית סירא - זוהו כדמויות המרכזיות אשר עסקו ביייצור חומרי הנפץ.
פעילי חמאס מחו״ל ומעזה ממשיכים, כל העת, במאמצים לגייס תושבים מאיו"ש לטובת פעילות טרור. מאמצים אלו כוללים הזרמה מתמשכת של מימון לפעילות טרור מגוונת. אחד המעורבים הבולטים הוא מוסא דודין, מגורש "עסקת שליט" מאזור יתיר, מקורבו ויד ימינו של צאלח עארורי, המעורב בהכנסת כספי טרור באמצעות שליחים לחמאס באיו"ש, פעילות שהובילה לאחרונה לסיכול תשתית טרור באזור חברון.
גורם בכיר בשב"כ מסר: "מדובר בסיכול מבעוד מועד, נרחב ומשמעותי של תשתית טרור מסוכנת שתכננה שורה של פיגועים קשים. מטרת פעילות הטרור המאומצת של פעילי החמאס בחו"ל ובעזה אל מול הפעילים שטחי איו"ש, היא לערער את היציבות באיזור, תוך שמשיתים מחיר כבד על התושבים".

תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  22/11/2021
+אשת המחבל נעצרה בגשר אלנבי
19:42 22/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אשתו של פאדי אבו שחידם, שרצח אתמול ביריות את אלי קיי ז"ל סמוך לכותל המערבי, נעצרה כשחזרה לישראל מירדן  ▪  הועברה להמשך חקירה במגרש הרוסים בירושלים

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים [צילום: משטרת ישראל]
+דיווח: אשת המחבל מירושלים נעצרה עם הגעתה מירדן
18:00 22/11/21  |  עידן יוסף

דיווח בתחנת הטלוויזיה של חמאס: צה״ל עצר את אשת המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים, עם הגעתה ליהודה והשומרון מירדן, דרך מעבר אלנבי. עוד דווח כי בתו עדיין נמצאת בחקירה.

+את אחי אני מבקש - פרשת "וישב" (א')
13:33 22/11/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "את אחי אני מבקש"

יוסף ואחיו [צילום: ציור: פטר פון-קורנליוס]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכלה תשתית טרור: מיליון דולר לפיגוע חטיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "את אחי אני מבקש"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פתח בקמפיין מדיני ותקשורתי ענק במטרה לבטל את החלטת בריטניה להכריז על הארגון כארגון טרור. בחמאס חוששים שמדינות נוספות ילכו בעקבות בריטניה, גורמי מודיעין במערב מעריכים כי החלטת בריטניה תפגע בפעילות הכספית של חמאס
ירון פרידמן
החוק הבריטי אמור להחשיב בשבוע הבא את הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור, מה שיחסום את מקורותיה הכלכליים בבריטניה, כך יש לקוות. חשיפה בתקשורת הערבית מגלה את מקורותיה הכלכליים של חמאס בבריטניה בפרט ובאירופה בכלל. כיצד תשפיע סגירת הברזים הכלכליים של חמאס בלונדון על הארגון?
רחלי בן-צור
בממשלה, שאת שותפה לה, התומכת ברעיון הנפלא של "מדינת כל אזרחיה", מצאי גם עבורנו מקום במדינתך כדי שנוכל ליטול בה חלק שווה בשווה ונזכה כולנו להיות שותפים לחזון "מדינת כל חמוריה"
עמנואל בן-סבו
בעל המיליארדים אשר עיני כל הציבור הערבי בישראל נשואות לצקלונו המלא בכסף וממנו נגזרת העוצמה בה זכה מנסור עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il