X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה הבהיר כי מדינת ישראל תשמור על חופש הפעולה שלה בסוגיית הגרעין האירני גם אם המעצמות יחתמו על הסכם גרעין תקף את נתניהו: "כשנכנסתי ללשכת ראש הממשלה נדהמתי מהפער בין הרטוריקה שלפיה לא נרשה אירן גרעינית לבין המעשה והירושה שקיבלתי"
▪  ▪  ▪
בנט. פער בין הרטוריקה לבין הירושה שקיבלתי [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הצהיר כי גם אם המעצמות יגיעו להסכם גרעין מול אירן - ישראל אינה מחויבת לו. "בכל מקרה, גם אם תהיה חזרה להסכם, ישראל היא כמובן לא צד לו והוא לא מחייב אותה", אמר (יום ג', 23.11.21) בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן.
לדברי בנט, הטעות שעשתה מדינת ישראל אחרי הסכם הגרעין הראשון, ב-2015 לא תחזור שוב. "אז, עם כל הרעש שלפני, מהרגע שנחתם ההסכם, הוא השפיע עלינו כמו גלולת שינה. מדינת ישראל פשוט נרדמה בשמירה. עסקנו בדברים אחרים. מהטעות הזאת נלמד. נשמור על חופש הפעולה שלנו", אמר.
בנט תקף את קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, וטען כי כשנכנס ללשכת ראש הממשלה, לפני פחות מחצי שנה, נדהם מהפער בין הרטוריקה לבין המעשה. "מצאתי מרחק מטריד בין ההיגדים מסוג "לעולם לא נרשה שאירן תהיה גרעינית", לבין הירושה שקיבלתי. אם לסכם את המציאות שירשנו במשפט אחד - אירן נמצאת במצב מתקדם ביותר של תוכנית הגרעין שלה, כשמכונת ההעשרה שלה משוכללת ורחבה מתמיד", אמר.
ראש הממשלה הוסיף כי האסימטריה מול האירנים היא השגיאה האסטרטגית הישראלית. "הם שולחים אלינו שליחים, מלבנון, מסוריה, מעזה, אפילו מרחוק יותר, ואנחנו הורגים את השליח. התשה מתמשכת שמשחקת רק לידיהם", אמר. לדבריו, לרדוף אחרי הטרוריסט התורן שמופעל על-ידי כוח קודס זה פשוט לא הגיוני יותר. "עלינו להגיע לשולח", קבע.

תאריך:  23/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
+"הכטב"מ האירני שיורט היה מיועד לגורמי טרור בגדה"
12:46 23/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כטב"מ שיורט לפני כ-4 שנים ונשא חומרי נפץ היה מיוד לטרור ביו"ש  ▪  לקראת חידוש המשא-ומתן עם אירן אמר: "הפתרון חייב להיות על השולחן, כולל הפעלת כוח, שהיא הפעלת דיפלומטיה בכלים אחרים"

גנץ. "לא נוכל לעמוד מנגד לסכנה" [צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט: לא נהיה מחויבים להסכם הגרעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
הניו-יורק טיימס דיווח כי הממשל האמריקני העביר לישראל אזהרה שלפיה התקפות על מתקני גרעין אירניים לא מועילות ואף דוחפות את האירנים ל'תגובת יתר'    על-פי הדיווח - ישראל דחתה את האזהרה
יוני בן-מנחם
אירן משחקת משחק כפול ומנסה להסתיר את אחריותה לניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עירק מוסטפא כאט'מי. אירן פועלת להבטיח את המשך השפעתה בעירק באמצעות המליציות החמושות למרות שנחלו הפסד בבחירות לפרלמנט וחוששת שהנשיא ביידן יעכב את הנסיגה מעירק
דן מרגלית
מערכת הביטחון, משרד החוץ, המל"ל ומוסדות המחקר למיניהם צריכים להתכנס ללילות וימים של דיונים על-מנת לגבש עמדה ישראלית, שאינה יכולה להיות נכונה וטובה בשלב כה מאוחר אלא בבחינת הרע במיעוטו
איציק וולף
ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ביקרו בתרגיל אוגדתי בצפון הארץ    ראש הממשלה הביע חשש מפני ההתנהלות הבינלאומית ביחס לאירנים    "אנו בהחלט מודאגים מהעובדה שאין מספיק קשיחות מול ההפרות האירניות, ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה"
זלמן שובל
תומס פרידמן, הפרשן המדיני של ה"ניו-יורק טיימס" סבור שנסיגת ארה"ב מאפגניסטן שינתה את סדר הכלים על לוח השחמט המזרח-תיכוני הקפוא, ושכתוצאה מכך הולכת ומתפתחת מציאות של יחסי קירבה בין סעודיה והמפרציות האחרות לטהרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il