X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גדי אייזנקוט באוניברסיטת רייכמן [צילום: אורן שלו]
איזנקוט על הלחימה בעזה:
"כל פעם אותה הבעיה: הדרג המדיני לא מגדיר מטרות לחימה"
בנוגע יחסי הצבא והחברה הישראלית אמר: "כשמסתכלים על נתוני הגיוס בשנים האחרונות, רואים דעיכה בצבא העם כצבא לעם" הוסיף: "מה שמדאיג אותי יותר מכל זה השסע בחברה הישראלית, היעדר סולידריות, שיח מתלהם"

"כשאנחנו חוזרים לרצועת עזה אנחנו נתקלים כל פעם באותה הבעיה: הדרג המדיני לא מגדיר מטרות לחימה ואנחנו כל פעם מחדש צריכים לבדוק מה דורשים מהצבא". כך אמר רא"ל (במיל.) גדי איזנקוט בנאומו בכנס המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן.
בנוגע יחסי הצבא והחברה הישראלית אמר איזנקוט: "כשמסתכלים על נתוני הגיוס בשנים האחרונות, רואים דעיכה בצבא העם כצבא לעם. אני חושב שיש פה סיבה לדאגה, וזו דאגה נוספת על אותן הדאגות הביטחוניות הקיימות. אם לא יהיה שינוי במצב הזה בקרוב אנחנו נמצא את עצמנו בבעיה" והוסיף גם לגבי השסעים בחברה הישראלית: "מה שמדאיג אותי יותר מכל זה השסע בחברה הישראלית, היעדר סולידריות, שיח מתלהם, אי-הפניית משאבים מתאימים כדי להשיג משילות בכל רחבי המדינה כולל איוש. אני חושב שהאופן בו המדינה מממשת את החוק והסדר הוא מרכיב בעוצמה והירידה באמון הציבור במוסדות הציבוריים היא אנושה ורק לאחר שנטפל בזה נוכל להתמודד עם שאר האיומים".
איזנקוט התייחס בדבריו גם לבעיה העזתית והיעדר הגדרה מטרה ברורה מהצבא במבצעים הצבאיים בה: "כשאנחנו חוזרים לרצועת עזה אנחנו נתקלים כל פעם באותה הבעיה: הדרג המדיני לא מגדיר מטרות לחימה ואנחנו כל פעם מחדש צריכים לבדוק מה דורשים מהצבא. אני חושב שהכרעה היא טקטית וניצחון הוא אסטרטגי. צה"ל פועל להכרעה, זה תפקידו. אחרי 4 סבבים ברצועת עזה אפשר לראות את המצב בראייה ביקורתית. במדינה תיאורטית המצב הוא שהדרג המדיני יגדיר מטרות מלחמה, אבל זה לא קורה. המטרה המדינית היא פגיעה משמעותית ומניעת הדרדרות אזורית - מה זה אומר? מה המטרה הטקטית? זה למה יש מורכבות טקטית כי למדינת ישראל יש 5 איומים מרכזיים וזה לא ישתנה בקרוב".
איזנקוט דיבר גם על הכוונה של דאעש לפגוע בישראל: "דאעש היה קרוב מאוד לגדר גם ברמת הגולן וגם בסיני. עם זאת בזכות החלטה אמיצה הם לא פגעו בישראל".

תאריך:  23/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כל פעם אותה הבעיה: הדרג המדיני לא מגדיר מטרות לחימה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברות הביטוח שילמו בשנים האחרונות 2.5 מיליארד שקל על נזקי שיטפונות, ולפי דוח מבקר המדינה נדרשים כ-6 מיליארד שקל לכל מיזמי הניקוז הנדרשים בארץ
מירב ארד
כטב"מ שיורט לפני כ-4 שנים ונשא חומרי נפץ היה מיוד לטרור ביו"ש    לקראת חידוש המשא-ומתן עם אירן אמר: "הפתרון חייב להיות על השולחן, כולל הפעלת כוח, שהיא הפעלת דיפלומטיה בכלים אחרים"
איתמר לוין
מספר: יאיר נתניהו אמר לאביו, כי וואלה עוין כלפיו "אחרי כל מה שעשית בשבילם" וחזר פעמים רבות על טענה זו, כולל באוזניו הוריו    מעיד על בקשותיהם של אלוביץ וישועה שיקבל את הסכמת בני הזוג נתניהו למינויים בכירים באתר
מירב ארד
95 חולי קורונה מטורקיה ו-77 מאוקראינה נכנסו לישראל במהלך החודש האחרון    עוד ברשימה - רוסיה וארה"ב    מאוסטריה שנכנסה אתמול לסגר מלא חזרו בחודש האחרון 10 חולים בלבד    ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לגרמניה, אוסטריה ושורת מדינות באירופה
איציק וולף
ההחלטה על סגירת התיקים נגד אריסון ונגד יו"ר ומנכ"ל קבוצת אריסון, אפרת פלד, התקבלה לנוכח הערכת הפרקליטות כי אין בתיקים די ראיות למודעות של השתיים לביצוע עבירות השוחד על-ידי בכירי חברת שיכון ובינוי ביחס לפרויקטים באפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il