"כמעט כל מה שהעברתי הופיע במקום בולט בדף הבית, על בסיס דרישה/בקשה של
בנימין נתניהו שתמיד נענתה. אני לא זוכר מקרה שהיא לא נענתה". כך אומר (יום ב', 29.11.21)
ניר חפץ, בהמשך עדותו בתיק 4000 במשפט נתניהו.
בהתייחסו לפרסומים הנוגעים ל
שרה נתניהו, אמר חפץ: "למעשה אתה רואה פה נוהל שהיה מול וואלה: באירועים של שרה נתניהו הפיצו את ההודעות לתקשורת או דוברים ממשלתיים או משרד יחסי הציבור של הגוף המארח. אני ביצעתי הפצה נוספת לאתרים הידידותיים ובכללם וואלה, והאפיון של וואלה הוא שזה תמיד במיקום בולט בדף הבית. יכול להיות שהיו עוד אמצעי תקשורת ידידותיים שעשו את זה, אבל בוואלה אני לא זוכר יוצא מן הכלל.
"ההיענות של וואלה בנוגע לתמונות שהעברתי הייתה גם היא ייחודית וחריגה. שרה נתניהו יושבת אחרי כל אירוע כזה עם הדוברים שהיו איתה ובוחרת שש או שמונה תמונות, וכלי התקשורת נוהגים להכניס אחת-שתיים. מתנהל שיג ושיח, אחרי שוואלה פרסם תמונה או שתיים או שלוש, היא מבקשת לפרסם עוד תמונות או את כולן. בהתחלה הייתה קצת התנגדות של [אילן] ישועה, אבל בהמשך לבקשתה היו מוסיפים את התמונות. הייתי מעדכן אותה אחרי שהייתי מקבל עידכון מישועה. אירוע אוטונומי של שרה נתניהו לא היה עובר דרך בנימין נתניהו, לא הייתי צריך לבקש אישור שלו. כאשר הם היו ביחד והייתה היענות, הודעתי לו. במעגל סגור עם שרה נתניהו לא יידעתי אותו.
"בתוך כלי התקשורת עצמו זה יוצר בעיה רצינית. כלי תקשורת שרוצה להיראות עצמאי, ברגע שמכניסים שש-שמונה תמונות של אותו בן אדם - זה נראה כמו רצון לרצות את בעל השררה. לכן אחרי הפעמים הראשונות ישועה דאג מראש שכל התמונות ייכנסו, כדי שזה לא ייראה כהיענות לדרישה".
"יותר אפילו מערוץ 20"
ישועה פנה לחפץ בדצמבר 2016 וכתב שוואלה לא פרסם דבר בנושא התמלילים של חקירת שרה נתניהו במשטרה, ושאל האם לא לפרסם כלל או לפרסם בליווי תגובה בולטת. חפץ ענה שימתין עד הערב ושאז תוגש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה. חפץ הדגיש בעדותו, כי מדובר בהנחיה שקיבל מנתניהו שניהל לחלוטין את האירוע. פניות כאלו היו רק בוואלה, הדגיש. "בזה וואלה הלך דרך יותר ארוכה מאשר כל אמצעי תקשורת אחר, יותר מ
ישראל היום ויותר אפילו מערוץ 20".
בסוף 2016 ובתחילת 2017 עירב נתניהו את חפץ ברעיון לעודד הקמת ערוץ טלוויזיה פרטי בבעלות משקיעים זרים, שיהיה במתכונת פוקס ניוז האמריקני. "הנימוק היה שהתקשורת מוטה לחלוטין לצד שמאל, ושייעשה בישראל אותו שינוי שחוללה פוקס בארה"ב. הייתה פגישה בלונדון עם רופרט מרדוק ובנו, לקלן מרדוק, בה השתתפתי יחד עם ערן טיפנבורן, לשעבר עורך ynet, ומפיק סרטים ישראלי.
"לפני כן היה תהליך ארוך מאוד שהכנו מצגת, שלמעשה הכין אותה נתניהו עד רמת הפסיק וההגהות, וגם נתן לי את החומר שמתוכו יצרנו את המצגת. זה היה סקרים על עמדות ימין-שמאל בישראל, יחס לתקשורת ועוד. ישבתי פעמים רבים עם נתניהו בבלפור, ולמעשה כל מילה הוא ניסח ואפילו עשינו חזרות איך אני מציג את זה. משפחת מרדוק הסכימה להיות בתוך המיזם והותירה פתוחה את השאלה האם תהיה מוכנה לתת לו את השם פוקס ניוז ישראל. הם הסכימו לתת את כל השפה הגרפית של פוקס ניוז, שזה מאוד משמעותי.
נתניהו קבע מי יהיה העורך הראשי
"ביוזמת נתניהו נפגשתי בירושלים עם העורך הראשי של קבוצת בילד ועם ראש תחום הניו-מדיה של הקבוצה. נתניהו הדריך אותי לפני כן מה לעשות בפגישה. גם הם הביעו נכונות מלאה ומחויבות להצטרף למיזם הזה. הייתה פגישה נוספת, בה השתתף גם
עמית חדד. שנינו טסנו לפגישה עם לארי אליסון בביתו. שם דובר יותר על אתר אינטרנט במתכונת ynet. הגענו אליו עם תוכנית עסקית, שגם אותה נתניהו הכין. היה שותף לזה עקיבא ביגמן, שאותו נתניהו הביא והחליט שהוא יהיה העורך הראשי של המיזם הזה. אני חשבתי שהוא בוסר, חסר כל ניסיון.
"זה היה תהליך ארוך מאוד וכולו היה מפוקח פיזית בידי נתניהו בבלפור על רמת האות. הצגנו במשך כשעה את התוכנית בפני אליסון ואמר שהוא מוכן לממן אותה ב-29 מיליון דולר וחיבר אותנו עם פול מרינלי, מנהל ההשקעות בחברת ההשקעות הפרטית שלו. שאלתי את נתניהו אם אין בעיה בפעילות הזאת, ושהוא התייעץ עם עורכי דין ושאין שום בעיה בכך שראש ממשלה יעודד משקיעים בגיוון התקשורת הישראלית". התובע, עו"ד
אמיר טבנקין: "מדוע ערוץ חדש אם יש אמצעי תקשורת ידידותיים?" חפץ: "אף אחד מהם אינו מתקרב לעוצמה של פוקס ניוז, והאתרים החשובים ביותר לא היו בין הידידותיים".