X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלולות המולנופיראוויר של חברת "מרק" [צילום: מרק ושות'/AP]
ה-FDA המליץ לאשר שימוש בתרופה ראשונה לקורונה
ההמלצה התקבלה ברוב של 13 תומכים לעומת עשרה מתנגדים המומחים קבעו שבהיעדר טיפול יעיל אחר, ניתן להמליץ על אישור חירום לשימוש בתרופה, תחת הגבלות הומלץ לאשר את השימוש בתרופה ללא-מחוסנים או לבעלי דיכוי חיסונים פרויקט הקורונה בישראל: "לא תרופה מושלמת, אבל זו תרופה חשובה לחולים שיש להם מחלות רקע"

פאנל מומחי ה-FDA אישר הלילה (יום ד', 1.12.21) את הקפסולות של ענקית התרופות "מרק" נגד נגיף הקורונה. ההמלצה התקבלה ברוב של 13 תומכים לעומת עשרה מתנגדים.
המומחים קבעו שבהיעדר טיפול יעיל אחר, ניתן להמליץ על אישור חירום לשימוש בתרופה, תחת הגבלות. הומלץ לאשר את השימוש בתרופה ללא-מחוסנים או לבעלי דיכוי חיסוני. התרופה לא תינתן לנשים בהריון או לנשים מניקות. נשים חולות קורונה שנמצאות בהריון או מניקות, יקבלו הסבר על כך שההשפעה על העובר אינה ברורה לגמרי בשלב זה.
התרופה molnupiravir ניתנת כקפסולה, שיש ליטול ארבע פעמים ביום במשך חמישה ימים. החולה יטול בסך-הכל 40 קפסולות במהלך הטיפול שאותו צריך להתחיל תוך כחמישה ימים מתחילת המחלה. חברת מרק מסרה כי התרופה נמצאה יעילה נגד כלל הווריאנטים, כולל נגיף הדלתא.
בימים אלה מתנהלים שלבים מתקדמים בניסויים קליניים בתרופות נוספות, של חברת פייזר, שכבר הגישה גם היא ל-FDA את המסמכים של התרופה שלה.
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא התייחס בראיון לרדיו 103FM לאישור תרופת הקורונה Molnupiravir של ענקית התרופות מרק ואמר: "היא ממש לא תרופה מושלמת, אבל זו תרופה חשובה לחולים שיש להם מחלות רקע ויכולים להסתבך עם מחלת הקורונה". לדבריו, "הכלי החשוב ביותר זה החיסונים שנוכל להגן על עצמנו ולא להזדקק לתרופות האלה. אבל צריך את כל הכלים במלחמה הזאת".
פרופ' זרקא הדגיש בראיון כי "יש כל הזמן מו"מ לרכש של אופציות. ברגע שיתחילו לשווק, אני חושב שאזרחי ישראל יכולים להיות בטוחים. ככל שהתרופה תאושר גם התרופה הזאת תהיה בישראל".

תאריך:  01/12/2021   |   עודכן:  01/12/2021
+משרד הבריאות: טרם התבררו התוצאות לגבי 34 אנשים עם חשד לאומיקרון
20:37 01/12/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן כי מספר המאומתים הוודאיים לזן האומיקרון עומד על שניים - מחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלוואי ומחוסנת בפייזר כולל בוסטר ששבה מדרום אפריקה.
קיים חשד לעוד 17 מקרים שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם 14 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-3 מהם מוגנים. מתוך אותם 17 מקרים - 10 חוזרים מחו"ל/מגעים של חו"ל ו-7 שלא שהו בחו"ל לאחרונה.
קיימים 17 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת.

+דוגמה אישית? משפחת בנט יוצאת לחופשה בחו"ל
16:34 01/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רק ביום שישי האחרון המליץ שלא לצאת לחו"ל בגלל האומיקרון  ▪  לשכת רה"מ: "החופשה תוכננה מבעוד מועד"  ▪  בעקבות הביקורת הציבורית, הנחה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס, להאיץ את הליכי הכשרת המעון לשימוש ככל הניתן

בנט מדבר על משפחתו בישיבת הממשלה [צילום: לע''מ]
בנט. קרא להימנע מטיסות [צילום: פלאש 90]
+שאלות מרכזיות סביב האומיקרון
11:33 01/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האם הוא מדבק יותר? האם הוא גורם תחלואה קשה יותר? ואולי הוא ייעלם כמו זנים אחרים שעוררו דאגה? וושינגטון פוסט אומר שהמדענים נזהרים שלא לקפוץ למסקנות, בשל העדר מידע

תחנת הרכבת התחתית, לונדון [צילום: מאט דונהם, AP]
+ועדת הבריאות אישרה את ההחמרות בצווי הבידוד
11:25 01/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

64 מדינות כבר דיווחו על קיומו של הווריאנט החדש בשטחן  ▪  אילנה גנס על התפשטות האומיקרון בעולם: "תמונה מדאיגה מאוד"  ▪  הוסיפה: "אנחנו עדיין לא יודעים להגיד במדויק מה פוטנציאל ההדבקה של מחוסנים ומחלימים בווריאנט הזה"

ח"כ עידית סילמן. [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+קורונה בארץ: 568 נדבקים חדשים; מקדם ההדבקה - 1.02
10:23 01/12/21  |  מירב ארד

568 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו אתמול, מתוך 90,611 נבדקים לגילוי הנגיף.אחוז נבדקים חיוביים עומד על 0.64%. מקדם ההדבקה ירד ל-1.02. בבתי החולים מאושפזים 115 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 65 מונשמים. 8,196 נפטרו מפרוץ המגפה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-FDA המליץ לאשר שימוש בתרופה ראשונה לקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
כך מזהירה הד"ר אלרעי פרייס את חברי ועדת החוץ והביטחון בדיון על איכוני השב"כ, ואומרת: "זה הרגע לפעול"    המשנה ליועמ"ש, עו"ד נזרי: תקנות שעת חירום הן 'הלוואת גישור' עד להליך החקיקה    בזכות איכון השבת הוצאו נוסעי אוטובוס מבידוד
עידן יוסף
ראש הממשלה שוחח עם קנצלר אוסטריה ועם ראש ממשלת צ׳כיה אודות ההתמודדות עם נגיף הקורונה והזן החדש "אומיקרון"    התייחס להשפעת החיסונים ולאיכונים הסלולריים ע"י השב"כ
איתמר לוין
שבועות וחודשים של רביצה מול המסכים בלא פעילות גופנית, יצרו בעיה קשה בכל רחבי העולם – כולל במדינות העניות    תוצאותיה יתגלו בבירור בשנה הקרובה
מירב ארד
ד"ר אלרעי פרייס: עד כה רק שני בני אדם מאומתים שהתגלו כנשאי זן האומיקרון בישראל    הוסיפה: "היום יהיו נתונים ראשוניים לגבי יעילות החיסון"    עד כה הועברו לשב"כ 13 שמות בלבד, עליהם התקבלו בחקירה אפידמיולוגית 136 מגעים שנחקרים ומבודדים
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מזכיר שארגון הבריאות העולמי דן בימים אלו באמנה בינלאומית להתמודדות עם מגיפות, אך אומר שהתגובה לזן הקורונה החדש מלמדת שאולי לא תהיה בו תועלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il