X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנעל שסותמת פיות הנשיא המעופף מקצועני משרד התחבורה 8 דוברים לשווא הועד של השופטים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

למרות הנעל
מקומו של פיני כהן, זורק הנעל על הנשיאה, בכלא, ואין לו שום קשר לויכוח הציבורי על סמכויות בתי המשפט וצורת התנהלותם. הפיני הזה הרי אפילו לא קרא מימיו מאמר ביקורת בנושא, לא מתעניין במחלוקת, ואין לו מושג במה המדובר. לכן הניסיון של "שומרי שלטון החוק" להשתמש עכשיו בנעל הספורט שלו כדי לסתום את פי המבקרים את מערכת המשפט, מזכיר את מגמת הטחת אשמת רצח רבין בכל אנשי הימין בישראל.
ובו זמנית, אחרי שהוא ירצה עונשו והאירוע הבודד הזה ישכח, מומלץ שמישהו ייתן דעתו גם למתרחש בבתי הדין לענייני משפחה, שהקורה בהם מוסתר מידיעת הציבור והתקשורת. הדיונים כולם סגורים לציבור, אותו שופט דן תמיד באותם מתדיינים, וערכאות הערעור מטבען אינן אוהבות להתערב. יש כאן בעייתיות: מערכת משפט שאינה חשופה לאור השמש עלולה להצמיח בחושך פטריות רעות. שווה בדיקה.

אנשי מקצוע

לפני 5 שנים חוקקו הממשלה והכנסת תקנות תעבורה שחייבו כל נהג לעבור כל 5 שנים השתלמות נהיגה מיוחדת במגרש הדרכה. החודש בוטלו התקנות הללו ונמחקו בשקט, אחר שהתברר שמשרד התחבורה שכח להכשיר מגרשי הדרכה כאלה.
5 שנים היו התקנות הללו בתוקף ולא מומשו, אז עכשיו מסבירים לנו שהן היו גם מיותרות, כי ההדרכה כזו בעצם לא שווה גרוש. נכון. ולכן כל הכבוד לפקידי משרד התחבורה שלפני 5 שנים הסבירו לנו בדיוק את ההיפך.

הנשיא משוטט

נשיא המדינה שלנו כובש בשבוע יותר מדינות ממה שג'ינג'ס חאן עבר בכל חייו. רגע הוא בגרמניה, שבוע בשוויץ, שיחה לירושלים, נאום במזרח, מברק לנורבגיה. האיש הזה, שטס בחייו יותר ממנוע סילון של בואינג וותיק ב"אל על", פשוט מתחדש באנרגית נעורים ברגע שהוא נושם אויר מטוסים דחוס בגובה 20,000 רגל. יאמר לזכותו. כי חלק מבני מחזורו שנושמים, עושים זאת באמצעות מכונות הנשמה.
האיש פשוט לא בנוי לשבת. הוא חייב לטוס לחו"ל כל שבוע, ובלי שום חשבון. מצד שני, זה עדיף על פני נשיא שנשאר בארץ עם מזכירותיו.

ועד עובדים

השטח רוחש והמתח גואה בקרב השופטים. לא. לא בגלל הנעל על ביניש. הסיפור הלוהט שלהם הוא הבחירות הפנימיות ל"נציגות השופטים".
מה אין שם? חילופי מיילים זועמים בין שופטים, ויכוח על מיקום הקלפיות, שופטת אחת (מיכל שריר, בית המשפט השלום, ת"א) התפטרה מתפקידה כיו"ר ועדת הבחירות. שופטת אחרת (שפרה גליק, ביהמ"ש לענייני משפחה, רמת-גן) דורשת לקבל לעצמה מקום בלי בחירות בוועד. בקיצור, עסקנות בחירות בסגנון ועד העובדים של חברת החשמל, וסליחה בפני החשמלאים: כמו לעובדי חברת החשמל, גם לשופטים יש נציגות רחבה המונה 35 איש. רק שבחברת חשמל יש יותר מ-4000 עובדים, שעה ששופטים יש פחות מ-600.
ואיש לא שואל בכלל מדוע יש לשופטים, שמתמנים לכל חייהם לכהונה קבועה שתנאיה נקבעו בחוק, ועד עובדים? מדוע זכאים השופטים לבחור נציגות, שעה שעל שוטרים וקצינים דבר כזה נאסר? או מה מקור סמכותה של הנציגות הזו להשתתף בישיבות ועדות הכנסת שדנות בחקיקה (הפרדת רשויות...?) , או לנהל מאבקים ציבוריים נגד הממשלה ושרי משפטים?
אך כיוון שיש להם כבר ועד, נותר עוד דבר שלא הצלחתי לברר: הם מצטרפים בסוף להסתדרות הכללית, או להסתדרות עובדים לאומית?

מחנכים לעתיד

שר החינוך והמנכ"ל שלו לא יודעים איך מתמודדים באמת עם בעיות בחינוך, אז הם מנסים לחייב את בתי הספר בתלבושת אחידה, מסדרים וטקסים, כי לטענתם זה יוסיף למשמעת. אין ספק. אם מטרת החינוך מעכשיו היא משמעת (זה בטח יותר קל מאשר ללמד מתמטיקה), אז שיצעידו את התלמידים שלהם גם בשלשות. הבעיה שהם לא יודעים להיכן.
בהסתמך על לקחי המערכת המקורית שהמציאה לתלמידים שלה תלבושת אחידה מסדרים וצעדות, מערכת החינוך של ביסמארק, אני מבין לפתע למה לאחרונה סוללים אצלנו גם רכבות עם הפנים למזרח.

תאריך:  29/01/2010   |   עודכן:  29/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיכל שריר  שפרה גליק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
נשיאים ורוח
עידןסובול  |  29/01/10 16:25
 
- בכל אמצעי התקשורת
סדום והמורה  |  30/01/10 07:12
2
ועד העובדים
קונס הנחסים  |  30/01/10 07:18
3
1.כשהכרתי את פיני כהן בצעירותו
zoomarch  |  30/01/10 11:37
 
- הייתי שם. הייתי זורק 2 נעליים
עקרב  |  30/01/10 17:46
4
משרד התחבורה פרהיסטורי
רמה נמוכה  |  30/01/10 12:48
5
אחרי שכתבת הרבה על השופט דן כה
גרשון ה  |  30/01/10 13:33
6
זכות הצעקה
הסנדלר  |  30/01/10 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עבד א-סלאם נג'אר
נראה שהמנהיגות הישראלית, ורוב העם, מרגישים צורך רב בשינוי דמותו של צה"ל בעולם, מצבא של כיבוש ודיכוי לצבא של הצלה ועזרה הומניטרית
איתמר לוין
האם מישהו בדק אי פעם מי היו לקוחותיה של הציירת עליזה אולמרט בתקופה בה כיהן בעלה כראש עירייה ומה בכלל עשו הישראלים מט"ו בשבט?
עו"ד אברהם פכטר
למרות עשרות השנים שעברו מאז פרוץ מלחמת העולם ה-II ומאז התוכנית השטנית לפתרון בעיית היהודים, בוועידת "וונזה" - עדיין אין תשובה מספקת לרוע לזוועות ולתהומות הרשע    קריאתנו לעולם, האדיש והמכחיש - לא ניתן להיסטוריה לחזור על עצמה
ד"ר מוטי גולן
מאמר שני בסדרת "כוחה של ההשגחה האלוהית"    הפעם: סיפור על תינוקת יהודייה בשואה שנחטפה ע"י פולנייה ולבסוף, ע"י ההשגחה כמובן, מצאה את אביה
טובה ספרא
כללי המשחק במדינה ישתנו, המציאות תהפוך למורכבת יותר ויהיה צורך-יתר לתמרן בין אינטרסים    כלכלה ושווקים: הבזבוז נמשך, ההוצאות עולות וייתכן קונפליקט גדול    וגם: האם קסמו של אובמה פג?    תחזית לשבוע שבין 5.2.10-29.1.10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il