X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנחת היסוד של אויבי הציונות בארץ ובחו"ל היא כי ישראל אשמה כל עוד לא הוכחה חפותה. זה לא מפריע להם להחזיק מעצמם אבירי הדמוקרטיה והמשפט ההומניסטי
▪  ▪  ▪
ריצ'ארד גולדסטון בעזה. שכח את חזקת החפות? [AP]
לא בכדי נשמטים ומודחקים מן השיח הציבורי דברים שאמר בחודש אוקטובר שעבר השופט ריצ'רד גודלסטון עצמו בראיון עיתונאי על הדוח שחיבר: "לו היה זה בית משפט, לא היו לנו שום הוכחות" – ובתרגום לשפה מדוברת: "הדוח שלי הוא עלילה חסרת בסיס"

על צביעות ופשעי מלחמה
בעז העצני
הגיון פרו-ישראלי אינו בשימוש של חלק גדול מכלי התקשורת הישראלים. התקשורת מקדמת מסע מתואם ומתוזמן נגד צה"ל. ועוד: מה על הורה השולח את בנו ל"מכינת רבין" לדעת
לרשימה המלאה

"תובנות נכונות אף פעם לא מתות" היא תובנה נכונה בפני עצמה, ואחת הההוכחות לכך היא, שהתיאור המדויק ביותר למצבה של ישראל בזירה הבינלאומית לאחר דוח גולדסטון נוסח כבר במאה ה-19 על-ידי מארק טווין: "השקר יכול לעשות את דרכו סביב חצי עולם בעוד האמת עוד לא סיימה לקשור את שרוכיה".
ביום רביעי שעבר הוקרן בערוץ 1 ראיון שנערך לפני מספר חודשים עם השופט ריצ'רד גולדסטון, ראיון שההגינות מחייבת לפרסם לקראת שידורו אזהרה לצופים להצטייד בשקיות הקאה לפני הצפייה בו. במפגן עלוב של העמדות פנים וגלגולי עיניים הציג גולדסטון את עצמו כקורבן האמיתי של חצי השנה האחרונה, עקב מסכת "ההשמצות חסרות הבסיס", שספג לדבריו מאז חיבר את הדוח עבור ועדת האו"ם "לזכויות אדם".
הנקודה עליה חזר גולדסטון שוב ושוב היא, כי על ישראל להקים ועדת חקירה עצמאית בראשות שופט לבדיקת אירועי "עופרת יצוקה" ולא להסתפק בחקירות הפנימיות שעורך צה"ל. דרישה זו הפכה בחודשים האחרונים למנטרה של ארגונים ושל דוברי שמאל בארץ ובעולם, וכמעט לאובססיה טורדנית בין כותבי טורי הדעה ומאמרי המערכת של עיתון הארץ.
כבר ב-3 בפברואר 2009, עשרה ימים לאחר סיום מבצע "עופרת יצוקה", פרסמו בעיתון הארץ עשרה ארגוני "זכויות אדם" ישראלים - דוגמת שוברים שתיקה, מחסום ווטש, בצלם, האגודה לזכויות האזרח בישראל ועדאלה, הפועלים בישראל בהנחיית הקרן החדשה לישראל ובמימון האיחוד האירופי ומדינות זרות - את הראשונה מבין שלוש מודעות, שבהן דרישה להקמתה של ועדת חקירה, בסיסמה: "אם אין מה להסתיר, למה לא לחקור?".

אורוול נופל מהכסא

פרשת "הטבח" בג'נין במבצע ''חומת מגן'', פרשת הילד מוחמד א-דורה, הסרט "ג'נין ג'נין" ועוד עשרות מקרים שבהם הואשם צה"ל ברצח אזרחים, אשר התבררו לבסוף כפגיעה מדויקת במחבלים – כולם האשמות שהוטחו נגד ישראל, ושהוכחו מעבר לכל ספק כעלילות דם.

מבט במכלול ההאשמות והטענות כלפי ישראל על ביצוע פשעי מלחמה, מגלה תופעה מעניינת: כמה עמוק שתחפור והיכן שתחפש, לא תמצא הוכחות או אפילו עדויות בעלות אמינות מזערית לכך שחיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה או פגעו במתכוון בחפים מפשע. אם מייחסים את מידת האמינות הראויה לתעמולת חמאס ולכזבי "האגודה לזכויות האזרח בישראל" (שפרסמה ב-16 לינואר 2009 מודעה, המאשימה את ישראל בהרג 335 ילדים בעזה) – כל המחקרים הרציניים מלמדים ש-70 עד 75 אחוזים מן ההרוגים הפלשתינים במבצע "עופרת יצוקה" היו מעורבים בלחימה. גם בין ההרוגים שלא ידוע אם היו מעורבים בלחימה, יש שיעור גבוה בהרבה מחלקם באוכלוסיה של גברים בני 35-17, ושיעור קטן בהרבה מחלקן באוכלוסיה של נשים ונערות – דבר המצביע על סבירות גבוהה שרבים מההרוגים שנחשבים חפים מפשע היו גם הם מעורבים בלחימה.
אם מצרפים לכך את העובדה שארגוני הטרור מקפידים לפעול מתוך אוכלוסיה אזרחית, שאנשיהם הקיפו עצמם בילדים וניסו לגרום פגיעה ישראלית בכמה שיותר חפים מפשע, לא צריך להיות מומחה לזכויות אדם כדי להבין את היקף המאמץ שעשתה ישראל להימנע מפגיעה באזרחים.
לא בכדי נשמטים ומודחקים מן השיח הציבורי דברים שאמר בחודש אוקטובר שעבר השופט ריצ'רד גודלסטון עצמו בראיון עיתונאי על הדוח שחיבר: "לו היה זה בית משפט, לא היו לנו שום הוכחות" – ובתרגום לשפה מדוברת: "הדוח שלי הוא עלילה חסרת בסיס".
הסיסמה הדמגוגית "אם אין מה להסתיר למה לא לחקור?" שבשימוש עשרת הארגונים ל"זכויות אדם" מבהירה באופן חד את הנחת היסוד של אויבי הציונות בארץ ובחו"ל: ישראל אשמה כל עוד לא הוכחה חפותה – הנחה הסותרת את חזקת החפות, שהיא עיקרון בסיסי במערכת המשפט המערבית-דמוקרטית, לפיה אדם (ובמקרה זה ארגון או מדינה) הוא זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו.
העיקרון המכונן של תפיסת המשפט ההומניסטית הוא, כי לשם הרשעה בדין על הטוען לאשמה להוכיח אותה מעבר לכל ספק סביר. העובדה, שדווקא ארגונים המציגים עצמם כארגוני "זכויות אדם" נוקטים גישה משפטית הפוכה, אנטי-הומניסטית, הייתה מפילה מהכיסא אפילו את ג'ורג' אורוול.
פרשת "הטבח" בג'נין במבצע "חומת מגן", פרשת הילד מוחמד א-דורה, הסרט "ג'נין ג'נין" ועוד עשרות מקרים שבהם הואשם צה"ל ברצח אזרחים, אשר התבררו לבסוף כפגיעה מדויקת במחבלים – כולם האשמות שהוטחו נגד ישראל, ושהוכחו מעבר לכל ספק כעלילות דם.
כל העלילות הללו ממשיכות לשמש חומר תבערה מרכזי לתעשיית השנאה וההסתה נגד ישראל גם לאחר שהוכחו כשקרים. כלומר, לצד הנחת היסוד, שישראל אשמה כל עוד לא הוכחה חפותה, מתגלית אמיתה נוספת: לישראל לא ניתן להוכיח את חפותה בשום דרך.
ובאשר לעובדה המרה שאלפי ישראלים מוצאים כיום את פרנסתם ומקדישים את חייהם למאבק תעמולתי נגד זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ונגד זכותה וחובתה להגן על אזרחיה, כבר כתב על תופעה זו יוסף ויתקין לפני 99 שנים:
"שנאה עצמית מידה שכיחה היא אצל בני האדם, בייחוד אצל המעוּלים שבהם, אצל אלה שחוננו בנפש יפה, הרגשה דקה וערה וכישרון אַנליטי מפותח. בני-עילאה אלה מתרשמים ביותר מניגודי החיים ותהומותיהם, חידת העולם, סוד הרע והייסורים. השאלות:
מאין, לאן ולמה נהיות לשאלות חייהם. התשוקה לפתרן מעמיקה את כוח הסתכלותם, מחדדת את כישרונם האַנליטי, אפס מתוך הסתכלותם העמוקה מתגלות לפניהם תהומות חדשות, אחת אפילה מחברתה, תוהו-ובוהו ומחשכים שחורים, וייאוש וחרדה ומכאובים גדולים תוקפים אותם.
רבים מהם נשארים אומנם בחצי הדרך, מוצאים הם, בתוך מכשירי ההגנה העצמית שכל אדם מחונן בהם, איזה פתרון פאליאטיבי, ונרגעים. אך מקצתם אינם יודעים מנוחה. בודקים הם גם את נפשם באיזמל ניתוחם, אולי טמיר בה הפתרון, ומתוך כך מחלקים המה אותה ליסודותיה. אישיותם השלמה מתפצלת אצלם לאישיוּיוֹת רבות מתנגדות וגם צוררות אשה את רעותה. הכַאוֹס מתחיל מושׁל בתוךְ נפשׁם, והם מרגישׁים את עצמם רצוצים ושׁבורים, תשושי כוח וחסרי משען ואבודים בתוך עצמיותם. לפני עיניהם מרחף אומנם איזה אידיאל של שלמות ויופי, עוז ואושר, אך הכל כה רחוק מאידיאל זה והם עצמם מה רחוקים הם ממנו, ומה קשה לחתור אליו! גם הם, אחרי הכרתם את הרע, נשארים עבדים לגזירות ולחוקים עיוורים, כפותי-רצון ודלי-מעשׂ, וכל הטינה שבלבם כלפי הרע העולמי ואי-השלמוּת שבחיים מתחילה מתרכזת כלפי עצמיותם הם, ורגש מוזר, רגש של שנאה עצמית מתעורר בהם".

לאתר מגזין מראה
ארז תדמור הוא מנכ"ל תנועת "אם תרצו" הפועלת לחיזוק ערכי הציונות בישראל
תאריך:  29/01/2010   |   עודכן:  29/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדוח של גולדסטון והרנטגן של ויתקין
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נהנתי לקרוא ! ישר כח ל"ת
gilgud  |  30/01/10 00:58
2
מאליף. המשך כך ארז ל"ת
א מ רול  |  30/01/10 02:48
3
האם נתן לקבל את פרטי
קלמן1  |  30/01/10 10:36
 
- ביקשת-קיבלת
נ"ל  |  30/01/10 23:07
4
קלעת בהגיון המשובש של האוייב
מרק_טווין  |  30/01/10 17:35
5
אם תרצו- השאלות האמיתיות
אביגייל  |  31/01/10 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניב עמית
אישה נעלה, נעלה נעלה, נעלה את הדלת בפני בעלה    כבר שלושה ימים שאני לא מצליח להוריד את החיוך מעל פני, מאז חטפה ביניש נעל בפרצוף
אבינדב ויתקון
אחרי עשר שנות יובש נורא, גם עצי השיטה הכי קשוחים באזור אילת והערבה הצהיבו    הצבאים והיעלים פחתו במחצית, שלא לדבר על החרדונים והצבים    רגע לפני גוויעתה של המערכת האקולוגית בדרום - הגיע השיטפון הגדול, שכבר 20 שנה לא היה כמותו    הפרדוקס הוא שהמבול הנדיר ניתך בזכות ההתחממות הגלובלית
דני בן-ישי
כל עוד מנהיגנו נמנע מלחשוף את הכזב של "תהליך השלום" או של "מתינות אבו-מאזן", אין לנו הזכות לקבול על ההתייחסות הבינלאומית למלחמת עמים קיומית כאל סכסוך גבולות קטנוני בין זאטוטים
מרטין שרמן
ספרו של פרופ' ג'יימס גלווין "הסכסוך הישראלי-פלשתיני: מלחמה בת מאה שנים" אומנם אינו תורם להבנת הסכסוך הישראלי-פסלטיני, אך מבהיר היטב את מידת העיוות שבה מטופל הנושא בעולם האקדמי כיום
אליקים העצני
אך במקביל זורע את הזרעים לחורבנה של האדמה שבתוכה העץ הזה נטוע    נאום בר-אילן אשר שומט את ריבונותנו על הארץ נדון בכלל בפורום השביעיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il