X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצרנית התרופות הודיעה כי בדיקות מעבדה מוכיחות שזריקת הדחף, הבוסטר, העלתה את רמת הנוגדנים נגד הנגיף ואת היכולת שלהם למנוע הידבקות באומיקרון במידה ניכרת הפרסום - לאחר שהבוקר פורסם מחקר שטען כי שתי מנות חיסון של פייזר אינן מספיקות למניעת הדבקה באומיקרון
▪  ▪  ▪
רמת הנוגדנים עלתה לאחר מנת הדחף [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

+ חיסוני פייזר מעניקים הגנה חלקית בלבד נגד אומיקרון
יצרנית התרופות פייזר הודיעה (יום ד', 8.12.21) כי המנה השלישית של החיסון נגד קורונה מתוצרתה עשויה להעניק הגנה מפני זן אומיקרון של הנגיף. ההודעה פורסמה לאחר שהבוקר פורסם מחקר ראשוני שנערך, אשר חשף כי שתי מנות חיסון נגד קורונה מתוצרת פייזר, לא מעניקות הגנה אפקטיבית נגד הידבקות בזן החדש.
על-פי הודעת פייזר, בעוד שתי מנות של החיסון עלולות להיות לא מספקות לצורך מניעת הידבקות באומיקרון, הנחשב לזן הקורונה המדבק ביותר שנחשף עד היום, בדיקות מעבדה מוכיחות כי זריקת הדחף, הבוסטר, העלתה את רמת הנוגדנים נגד הנגיף ואת היכולת שלהם למנוע הידבקות באומיקרון במידה ניכרת.
עוד נמסר כי למרות שמי שמחוסן רק פעמיים נגד קורונה עלול להידבק בקורונה, מעניקות אותן שתי מנות חיסון הגנה מפני תחלואה קשה במחלה.

תאריך:  08/12/2021   |   עודכן:  08/12/2021
חיסוני פייזר מעניקים הגנה חלקית בלבד נגד אומיקרון

"הפגיעה בהגנה - משמעותית, אך לא מוחלטת" [צילום: נאסר אישתיה, AP]
החיסונים נגד נגיף הקורונה מתוצרת חברת פייזר מספקים פחות הגנה נגד זן אומיקרון מאשר החיסונים של החברות האחרות. כך חושף מחקר ראשוני שנערך במכון מחקר רפואי אפריקני אשר תוצאותיו פורסמו באתר בלומברג.
המחקר נערך במכון רפואי בדרבן שבדרום אפריקה ובו נמצאה ירידה משמעותית בכמות הנוגדנים שיוצרו בגופם של אנשים שקיבלו שתי מנות של חיסון נגד קורונה מתוצרת פייזר בהשוואה למספר הנוגדנים שנמצאו בגופם של אנשים שקיבלו שתי מנות חיסון מתוצרת פייזר ואש לצורך התמודדות עם הזנים הראשוניים של נגיף הקורונה לפני כשנה.
"הפגיעה בהגנה החיסונית היא משמעותית, אך לא מוחלטת", אמר אלכס סיגל, ראש המכון המחקרי שערך את המחקר בדרום אפריקה. לדבריו, זריקת דחף לעידוד החיסון יכולה בהחלט להוריד את סיכויי ההידבקות בנגיף, ובייחוד יכולה להוריד את הסיכון לחלות במחלה קשה שעלולה להוביל למחלות קשות נוספות. "אנשים שעדיין לא קיבלו את זריקת הדחף צריכים לקבל אותה, ואנשים שנדבקו בעבר בנגיף צריכים לקבל חיסון", הוסיף.
באתר בלומברג דווח כי נציגי חברת פייזר לא הגיבו על הבקשה לתגובה על המחקר הראשוני. נשיא חברת מודרנה, סטיבן הוג אמר כי קיים סיכון שלפיו החיסונים הקיימים יהיו פחות אפקטיביים נגד שרשרות ההדבקה בזן אומיקרון. עם זאת, ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי לנשיא ארצות הברית, הדגיש כי חומרת התחלואה כתוצאה מהידבקות בווריאנט החדש היא מוגבלת.


+הבידוד לחולי אומיקרון הוארך ל-14 ימים
22:25 08/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חולי קורונה שנדבקו בזן אומיקרון יידרשו לשהות בבידוד במשך שבועיים מלאים, ולא ישתחררו מהבידוד אחרי 10 ימים  ▪  העידכון - לנוכח חשד שלפיו מאומתי האומיקרון עלולים להיות מדבקים לתקופה ארוכה יותר מזו שנצפתה בזנים אחרים של נגיף הקורונה

החמרה בבידוד חולי אומיקרון ביחס לזנים האחרים של הקורונה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פייזר: מנה שלישית מגבירה חסינות מאומיקרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
קריב הדגיש: "אני מוטרד מכך שהמתווה המתגבש ייתן פתרון לעסקים הגדולים ולא לעסקים הקטנים. אסור שעסקים קטנים בענף התיירות יפלו בין הכסאות"    אילנה גנס: 70%-60% מהנדבקים הם ילדים. לאחר חנוכה כ-180 ילדים היו עם בדיקות חיוביות ומחכים לבדיקות PCR    תקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי ובהן הגבלות ההתקהלות בתו ירוק הוארכו עד ל-21.12.21
עידן יוסף
יו"ר הוועדה: "איך חיים בשלום משפטית עם מצב שאדם שנדבק באומיקרון ושהה באחת מ-50 המדינות ישהה במלונית עד הסוף ולעומתו אדם שחלה באומיקרון באירופה יוכל לשהות בביתו? מצב בו נשאים שונים של אותו זן לא מחויבים באותם סטנדרטים אינו מתקבל על הדעת"    משרד הבריאות: "אין אף יבשת ללא ריצוף לאומיקרון"; "עד היום הצלחנו להגיע ולדגום 95% מהמגעים. זו יכולת שקיימת במספרים קטנים"; "משרד הבריאות הבריטי צפוי למסור בשבוע הבא דוח קליני ראשון על התחלואה באומיקרון"
עידן יוסף
ההכרעה במתן חיסוני קורונה למחלימים בני 11-5 תמתין עד לקבלת נתונים נוספים לגבי השפעת זן האומיקרון על התחלואה    עם זאת, אם חלפו 3 חודשים מההחלמה רשאי ההורה לחסן את ילדו
איתמר לוין
פרופ' שרה גילברט מאוניברסיטת אוקספורד קוראת להקדיש משאבים לקראת המגיפה הבאה    גארדיאן מצטט אזהרה מפני מצב קשה במיוחד הצפוי בבתי החולים בשל זן האומיקרון
יפעת גדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il