היו"ר ח"כ
עידית סילמן אמרה בדיון: "התחרות בין הקופות היא דבר מבורך שגורם לשיפור השירות - תחרות בריאה ומבוקרת יוצרת מנוע לקידום הבריאות בישראל. רק עלינו לוודא שזה לא חורג להוצאות מוגזמות ובא על חשבון השירותים הרפואיים. התחרות צריכה להיות לא רק על ליבם של אלו שלא צריכים ומגיעים לקופות החולים, אלא גם על אוכלוסיות שצריכות ביומיום את קופות החולים. עלינו לבחון התקנות את מגבלת התקציב ולדעת אם היא ריאלית או לא, ולא להגיע למצב של חריגה כמו שכיום רואים. בנוסף, קיימת חשיבות בהתייחסות לפריפריה וצריך להכניס את נושא זה לא רק בקפיטציה הכללית, אלא גם בעולמות של התחרות בין הקופות. כאן בוועדה נמשיך לעקוב ולראות על התקדמות הצוות במשרד הבריאות".
ליאור ברק, המפקח על קופות החולים במשרד הבריאות, הציג לוועדה את הקווים המנחים בפעילות הצוות במשרדו, שיקבע בחודשיים הקרובים את הגבולות המותרים בפרסום ובשיווק בקופות החולים. לדבריו, "ההוצאות המותרות היום נקבעו כבר לפני הרבה שנים וכיום יש פלטפורמות חדישות שקופות החולים פונות איתן ללקוחות. אנחנו רוצים לוודא מה נכון וראוי למצב היום שייעשה ומה לא. יש דברים שבטוח נכללים בהוצאות האסורות וזה רכישת רשימות לקוחות, רשימת עוברי דירות, חלוקות של מתנות ועוד. יש הנחיה ברורה שכל קופות החולים לא יכולים ליזום שיחות עם מבוטחים לצורך שכנוע מעבר לקופה אלא אם כן הוא מעצמו פנה לקופה".
ברק ציין כי במסגרת עבודת הוועדה, לצורך כך במשרד הבריאות עמלים גם לייצר אמצעי אכיפה כנגד הפרת הכללים על-חשבון קופות החולים - מה שכיום חסר לדבריו.
עוד ציין ברק כי "במסגרת
הקורונה והמאבק הרפואי המשותף עם קופות החולים, רצינו לוודא שלא נעשה שימוש לרעה בזה לטובת גיוס מבוטחים. אחרי שראינו מקרה שכזה שחוסן מי שאינו מבוטח באותה קופה, התרענו כי זה דבר פלילי. היו תופעות שוליות כאלו של עשרות בודדות. החרגנו את מגבלות תקציב הפרסום לעניין החיסונים וכן לעניין טיפול רפואי מרחוק ע"מ להפחית עומס והגעה לקופות בתקופת הקורונה".