X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קופת חולים. תחרות על מבוטחים [צילום: איתמר לוין]
נשקלת החמרת עיצומים לקופות שיקשו על מעבר מבוטחים
משרד הבריאות פרסם כללים נגד הפגיעה בכללי התחרות יו"ר ועדת הבריאות: "תחרות בין הקופות היא דבר מבורך שגורם לשיפור השירות, אבל יש לוודא שזה לא בצורה מוגזמת הפוגעת בשירותים הרפואיים"

ועדת הבריאות קיימה השבוע (14.12.21) ישיבת ועדה שדנה בהתנהלות קופות החולים בתחרות להעברת מבוטחים בין הקופות. יו"ר הוועדה ציינה בפתח הישיבה כי הדיון מתקיים לאחר שלפני חודש וחצי מינה מנכ"ל משרד הבריאות את הצוות להסדרה מחודשת של תחום הפרסום השיווק והמידע למבוטחים בקופות החולים, כאשר הצוות יגיש את המלצותיו בסוף פברואר הקרוב.

תקציר: דוח מסכם על פעילות קופות החולים לחציון 2021 / תקציר
התפרצות נגיף ה- 19-COVID בפברואר 2020 הביאה להנחיות רבות שנועדו למנוע את התפשטותו ולטיפול בחולים, המתעדכנות באופן שוטף בהתאם למצב הנדבקים בישראל. הטיפול בחולי הקורונה בקהילה, ביצוע הבדיקות לזיהוי הנגיף והתפעול השוטף בקופות החולים, שינויים בפעילות קופות החולים ובתי החולים ושינויים בשווקים הפיננסיים השפיעו על תוצאות קופות החולים לתקופה. במהלך החציון הראשון לשנת 2021 מספר חולי הקורונה היו בממוצע כ-66,546 לחודש לעומת כ- 4,866 לחודש בתקופה המקבילה אשתקד. כתוצאה מכך, גדלו הוצאות קופות החולים עבור טיפול בחולים בנוסף למבצע החיסונים הנרחב שהיה במהלך החציון הראשון של שנת 2021 והביא לעלויות נוספות עבור קופות החולים.
העלמת דמויות נשים בפרסומי קופות חולים בניסיון למשוך לקוחות מקרב הציבור החרדי / נייר עמדה
מזה שנים שקופות החולים מפרסמות שלטי פרסום ללא דמויות נשים בסניפים הממוקמים בשכונות וערים חרדיות, כגון בית שמש, שכונת רמות ואף במרכז ירושלים. התנהלות זו של קופות החולים מתקיימת במסגרת מאמציהן למשוך אליהן מבוטחים חדשים מקרב הציבור החרדי באמצעות הדרת נשים, וזאת, תוך אימוץ תפיסה של קבוצת מיעוט קיצונית מקרב הציבור החרדי. כך נוצר מצב בו על אף שבסניפי הקופות האמורים תלויים שלטי פרסום רבים - מכולם נעדרות דמויות של נשים.

היו"ר ח"כ עידית סילמן אמרה בדיון: "התחרות בין הקופות היא דבר מבורך שגורם לשיפור השירות - תחרות בריאה ומבוקרת יוצרת מנוע לקידום הבריאות בישראל. רק עלינו לוודא שזה לא חורג להוצאות מוגזמות ובא על חשבון השירותים הרפואיים. התחרות צריכה להיות לא רק על ליבם של אלו שלא צריכים ומגיעים לקופות החולים, אלא גם על אוכלוסיות שצריכות ביומיום את קופות החולים. עלינו לבחון התקנות את מגבלת התקציב ולדעת אם היא ריאלית או לא, ולא להגיע למצב של חריגה כמו שכיום רואים. בנוסף, קיימת חשיבות בהתייחסות לפריפריה וצריך להכניס את נושא זה לא רק בקפיטציה הכללית, אלא גם בעולמות של התחרות בין הקופות. כאן בוועדה נמשיך לעקוב ולראות על התקדמות הצוות במשרד הבריאות".
ליאור ברק, המפקח על קופות החולים במשרד הבריאות, הציג לוועדה את הקווים המנחים בפעילות הצוות במשרדו, שיקבע בחודשיים הקרובים את הגבולות המותרים בפרסום ובשיווק בקופות החולים. לדבריו, "ההוצאות המותרות היום נקבעו כבר לפני הרבה שנים וכיום יש פלטפורמות חדישות שקופות החולים פונות איתן ללקוחות. אנחנו רוצים לוודא מה נכון וראוי למצב היום שייעשה ומה לא. יש דברים שבטוח נכללים בהוצאות האסורות וזה רכישת רשימות לקוחות, רשימת עוברי דירות, חלוקות של מתנות ועוד. יש הנחיה ברורה שכל קופות החולים לא יכולים ליזום שיחות עם מבוטחים לצורך שכנוע מעבר לקופה אלא אם כן הוא מעצמו פנה לקופה".
ברק ציין כי במסגרת עבודת הוועדה, לצורך כך במשרד הבריאות עמלים גם לייצר אמצעי אכיפה כנגד הפרת הכללים על-חשבון קופות החולים - מה שכיום חסר לדבריו.
עוד ציין ברק כי "במסגרת הקורונה והמאבק הרפואי המשותף עם קופות החולים, רצינו לוודא שלא נעשה שימוש לרעה בזה לטובת גיוס מבוטחים. אחרי שראינו מקרה שכזה שחוסן מי שאינו מבוטח באותה קופה, התרענו כי זה דבר פלילי. היו תופעות שוליות כאלו של עשרות בודדות. החרגנו את מגבלות תקציב הפרסום לעניין החיסונים וכן לעניין טיפול רפואי מרחוק ע"מ להפחית עומס והגעה לקופות בתקופת הקורונה".

הוצאות קופות החולים לצורך פרסום ושיווק / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת אופיר כץ, ובו התבקשנו להציג את היקף ההוצאה של קופות החולים על שיווק בפרסום, בדגש על הוצאותיהן לפי מחוזות. במענה על בקשתנו לקבל נתונים על הוצאות הקופות לפרסום ולשיווק בפילוח לפי מחוזות, השיב משרד הבריאות כי אין בידיו נתונים אלה וכך גם השיבו שלוש מארבע קופות החולים. מידע זה התקבל רק משירותי בריאות כללית, שהעבירה לידנו את התשובה המפורטת ביותר בנושא הוצאות שיווק ופרסום, הכוללת בין השאר פילוח ההוצאות לפי מחוזות הקופה. לאור העדר המידע בפילוח למחוזות, במסמך זה נתמקד בנתוני משרד הבריאות וקופות החולים על הוצאות הקופות על פרסום ושיווק בשנים 2017-2020 ונציג מספר סוגיות העולות מהנתונים הקיימים כמו גם מהעדרם של נתונים אחרים (28 עמ')

פלורה קוך דבידוביץ' ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, הציגה לוועדה את הנתונים העולים מדוח חדש שהופק במחקר ולפיו בכל אחת מהשנים 2020-2017 הייתה חריגה ממגבלת ההוצאה של פרסום ושיווק ע"ס 37 מיליון שקל. עלייה של כ-5.17% בסך ההוצאה של כל ארבע הקופות על פרסום ושיווק, מכ-116 מיליון ש"ח בשנת 2017 לכ-136 מיליון ש"ח בשנת 2020. בשנת 2020, השנה שבה פרצה מגפת הקורונה, חרגו כל ארבע קופות החולים ממגבלת ההוצאה לפרסום ושיווק, כאשר החריגה הגדולה ביותר בשנה זו הייתה של מאוחדת (פי שישה וחצי), ואחריה מכבי (פי שלושה וחצי), לאומית (פי שלושה) וכללית (פי שניים וחצי).
עוד צוין מהדוח כי הנושאים החשובים שמופו ועליהם יש על משרד הבריאות לתת את הדעת, הם: מהן פעילויות המוגדרות שיווק ופרסום, הכללת הוצאות קידום בריאות ורפואה מונעת, הוצאות שיווק ופרסום לפי אזורים גאוגרפיים, פעולות משרד הבריאות לאכיפת ההוראות וכן פעילות המוקדים הטלפוניים והמידע לחבר.
נציגי קופות החולים העלו בוועדה טענות לכך שמחיר אי-התחרות הוא הרסני ופוגע בסופו של דבר ברמת השירות והבריאות למבוטחים. הנציגים ביקשו ממשרד הבריאות שבמסגרת הוועדה גם יוגדל מסגרת התקציב לפרסום ושיווק לקופות החולים באופן שיותאם למצב העכשווי.

הוצאות קופות החולים לצורך פרסום ושיווק / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת אופיר כץ, ובו התבקשנו להציג את היקף ההוצאה של קופות החולים על שיווק בפרסום, בדגש על הוצאותיהן לפי מחוזות. במענה על בקשתנו לקבל נתונים על הוצאות הקופות לפרסום ולשיווק בפילוח לפי מחוזות, השיב משרד הבריאות כי אין בידיו נתונים אלה וכך גם השיבו שלוש מארבע קופות החולים. מידע זה התקבל רק משירותי בריאות כללית, שהעבירה לידנו את התשובה המפורטת ביותר בנושא הוצאות שיווק ופרסום, הכוללת בין השאר פילוח ההוצאות לפי מחוזות הקופה. לאור העדר המידע בפילוח למחוזות, במסמך זה נתמקד בנתוני משרד הבריאות וקופות החולים על הוצאות הקופות על פרסום ושיווק בשנים 2017-2020 ונציג מספר סוגיות העולות מהנתונים הקיימים כמו גם מהעדרם של נתונים אחרים (28 עמ')
תאריך:  17/12/2021   |   עודכן:  17/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשקלת החמרת עיצומים לקופות שיקשו על מעבר מבוטחים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המדינה הגישה עמדתה לבג"ץ בעתירת הארגונים הסביבתיים לעניין הסכם קצא"א-רד מד, והדגישה כי אין בכך כדי למנוע ממנה להפעיל את סמכויותיה בכובעה כמאסדר    זנדברג: "למרות הלחצים וההתנגדויות, בלמנו כניסה של עשרות מכליות נפט למפרץ אילת והובלנו להישג סביבתי משמעותי"
עידן יוסף
סקר בעולם בין עשרת אלפים צעירים: 83% מרגישים שנכשלו בדאגה לכדור-הארץ, 60% מודאגים מאוד ואף באופן קיצוני משינויי האקלים עד כדי פעולות אובדניות    איגוד רופאי הציבור מציע לחקור את התופעה    ח"כ אלון טל: "עשייה היא התשובה לייאוש, ואנחנו צריכים לספק תשובות ישירות למשבר האקלים לדור הצעיר"
מגזין סגולה
הטורקים תולים שני אנשי מחתרת לוי באשמת ריגול לטובת הצבא הבריטי שהתקדם לעבר ארץ-ישראל
איציק וולף
יהודה דימנטמן, נשוי ואב לילד מן היישוב שבי שומרון, נורה למוות מאוד ושניים נוספים נפצעו קל בפיגוע ירי סמוך ליישוב חומש    כוחות צה"ל פתחו במצוד אחרי חוליית המחבלים וחסמו צמתים מרכזיים בשומרון    שני הפצועים קל פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא
איציק וולף
בניגוד לתכנון לסמן באמצעות צמידים את מחזיקי התו הירוק ולהגביל את האפשרות של מי שאינם מחוסנים לקנות בכל חנות בקניון צפוי מתווה ההפעלה לכלול חובת הצגת תו ירוק רק במתחמי האוכל המהיר והגדרת תו סגול מחמיר שיחייב ריחוק חברתי משמעותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il