X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיסול בכיר החמאס הוא הישג מודיעני ומבצעי חשוב במעלה שייפגע קשות בהברחות הנשק והטילים מאירן לרצועת עזה יש בו גם מסר לאחראים על חטיפתו של גלעד שליט כי סבלנותה של ישראל עומדת לפקוע ישראל חייבת להמשיך בחיסולם של מנהיגי החמאס בכל מקום כדי ליצור את ההרתעה הנדרשת
▪  ▪  ▪
מחמוד אל מבחוח. חיסולו מהווה הישג חשוב מאוד
מבצע "מהפכה שקטה". ראש המוסד מאיר דגן [צילום: פלאש 90]

החמאס קושר אותו לחיסול מבחוח ולכן הוא זקוק לאבטחה מוגברת. השר עוזי לנדאו [צילום: פלאש 90]

המידע למבצע, בעגה המקצועית מל"מ, הושג באמצעות חדירה עמוקה לתוך הנהגת החמאס והשגת מודיעין מדויק על תוכניותיו ותנועותיו של מחמוד מבחוח

לא מן הנמנע שארגון החמאס יגביר עכשיו את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי שלו עם ארגון החיזבאללה כדי להוציא לפועל פיגוע משותף באישיות ישראלית

הצלחות בפעולות כאלה יבהירו להנהגת החמאס כי אם לא ישוחרר בקרוב החייל החטוף גלעד שליט, תוכל ישראל לפגוע בהנהגת הארגון המקשיחה את עמדותיה

חוסל חוטף סספורטס וסעדון
עידן יוסף
מחמוד אל ממחוח, היה מעורב בהברחת עשרות משאיות נושאות נשק מסודן לעזה ▪ גופתו נמצאה בבית מלון
לרשימה המלאה

הוזרק רעל שגרם להתקף לב
איציק וולף
דגימות דם מגופתו של אל מבחוח גילו סימני רעל שככל הנראה גרם להתקף הלב הקטלני של בכיר החמאס * המחסלים צילמו מסמכים ויצאו מהחדר כשהם תולים שלט "נא לא להפריע"
לרשימה המלאה

   עופר וולפסון
דובאי פנתה לאינטרפול לסייע ללכוד המתנקשים באל-מבחוח

חיסולו של בכיר ארגון החמאס, מחמוד מבחוח (המכונה "אבו אלעבד"), בבית המלון בדובאי, היכה בתדהמה את הנהגת החמאס ותושבי השטחים. החיסול הפך לשיחת היום בעולם הערבי ושב וחיזק בעיני הערבים את תדמית המוסד כארגון הריגול היעיל ביותר בעולם, המצליח לפעול ללא הפרעה בכל מדינות ערב ולבצע משימות מיוחדות מתחת לאפם של שירותי הביטחון הערביים.
רק לפני שבוע פרסם העיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" כתבת הלל על ראש המוסד מאיר דגן, ועל פעילותו המוצלחת מאז מונה לתפקידו על-ידי ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. הכתבה הנדירה הזו, שפורסמה בעיתון ערבי, המחישה יותר מכל את ה"מהפכה השקטה" שעשה מאיר דגן בתוך המוסד, בעיקר בתחום המבצעי, ושהחזירה אותו שוב למגרש הביון והריגול הבינלאומי כשחקן מרכזי שיש לישראל מה להתפאר בו.
פעילות הברחת הנשק תשובש
מחמוד אל מבחוח חוסל במסגרת המלחמה החשאית שמנהלת ישראל נגד אירן והמאחז הקדמי שלה ברצועת עזה, דהיינו שלטון החמאס. יש לראות את חיסולו בראש ובראשונה בהקשר הזה של פגיעה חמורה ברשת ההברחות של טילים ונשק מאירן לרצועת עזה שלמחמוד מבחוח היה תפקיד מרכזי בה. זהו הישג מבצעי חשוב במעלה. רק אחר-כך יש לבחון את המטרות האחרות המשניות של פעולת החיסול, כמו נקמה על רציחתם של שני חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון לפני כעשרים שנה, וההשלכות על האחראים לחטיפתו של גלעד שליט.
חיסולו של מבחוח, שעל-פי מקורות שונים חוסל על-ידי סוכני המוסד, הוא גם הישג מודיעיני אדיר. המידע למבצע, בעגה המקצועית מל"מ, הושג באמצעות חדירה עמוקה לתוך הנהגת החמאס והשגת מודיעין מדויק על תוכניותיו ותנועותיו של מחמוד מבחוח.
אין ספק שפעולת החיסול תשבש קשות את פעילות ההברחה של נשק מאירן לרצועת עזה. אין זה סוד שהחמאס מגביר בעת האחרונה, בעיקר נוכח המאמץ המצרי לבנות את "קיר הפלדה" למניעת הברחות מרפיח לרצועת עזה, את המאמצים להשיג נשק טילי "שובר שוויון" שיגיע למרכזי האוכלוסיה בעומק הישראלי, כמו ירושלים ותל אביב. הנשק הזה אמור להגיע מאירן ומחמוד אל מבחוח עסק בפעילות ההברחה רחבת-ההיקף, שהייתה אמורה גם להעביר את הנשק הזה מאירן לרצועת עזה.
אישים ישראלים - מטרות נקמה
החיסול הזה מצטרף לשורה של חיסולים של רבי-מחבלים אחרים או כאלה שעסקו בפרויקט הגרעין האירני והסורי, המיוחסים למוסד הישראלי ובראשם חיסולו של עימאד מורנייה. בכל המקרים האלה ישראל לא נטלה את האחריות למעשים שיוחסו למוסד.
ישראל הרשמית שומרת על שתיקה. השר עוזי לנדאו הגדיר את האשמות החמאס כי הרוצחים של מבחוח באו ממשלחתו בעת שביקר באבו דאבי הסמוכה כ"דמיון מזרחי פרוע". טוב שהשתיקה נשמרת.
אין לזלזל כלל בהבטחות החמאס לנקום את נקמתו של מבחוח גם באמצעות פיגועים בחוץ לארץ. ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין רצח את השר רחבעם זאבי "גנדי" כנקמה על חיסולו של אבו עלי מוצטפא, מנהיג הזרוע הצבאית של הארגון.
אישים ישראלים ויהודים היו תמיד יעדים פוטנציאלים לפגיעה בידי מחבלים בארץ ובחו"ל. פגיעה באישים אלה נחשבת ל"פיגוע איכותי" במילון של ארגוני הטרור. לא מן הנמנע שארגון החמאס יגביר עכשיו את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי שלו עם ארגון החיזבאללה כדי להוציא לפועל פיגוע משותף באישיות ישראלית. עד כה, הצליחה ישראל לסכל כמה תוכניות מבצעיות של החיזבאללה לפיגועים ביעדים ישראלים בעולם כנקמה על חיסולו של עימאד מורנייה. הנחת העבודה צריכה להיות שבארגון החמאס כבר החלו בתכנון תגובת הנקם על חיסולו של מבחוח. ראש השב"כ צריך להורות עכשיו על הגברת האבטחה על אישים ישראלים ובראשם השר עוזי לנדאו, שהחמאס קושר אותו לפעולת החיסול.
אפקט הרתעה ישראלי
הפרסומים באמצעי התקשורת הערביים מעידים על כך שהחמאס במבוכה רבה. המחסלים לא השאירו אחריהם שום עקבות. מדובר בפעולה מקצוענית וכל הפרסומים בתקשורת הם בגדר ספקולציות ודמיון יצירתי.
שתיקתה של ישראל יוצרת גם את אפקט ההרתעה. המסר נקלט היטב בהנהגת החמאס: מנהיגיו חשופים לפגיעה גם במדינות ערב, לאף אחד מהם אין "תעודת ביטוח".
על הדרג המדיני לנצל את ההלם בשורות החמאס ולהגביר את פעולות החיסולים. הצלחות בפעולות כאלה יבהירו להנהגת החמאס כי אם לא ישוחרר בקרוב החייל החטוף גלעד שליט, תוכל ישראל לפגוע בהנהגת הארגון המקשיחה את עמדותיה. על זרועות המודיעין של ישראל להכות במנהיגי החמאס בכל מקום - בגדה, ברצועה ובחוץ לארץ. יש לרדוף את מנהיגי הטרור באופן רצוף ולחסלם. מלחמה חשאית ונקודתית בראשי הטרור היא יעילה יותר ועדיפה בהרבה על מבצע צבאי בסגנון "עופרת יצוקה", שאת כישלונותיו אנו חווים עד היום.

למאמר במקור
תאריך:  01/02/2010   |   עודכן:  01/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
קראתי והשתוממתי: דן אלמגור ביקר את המשוררת לא על מה שכתבה, אלא על מה שלא כתבה    על ארץ שיושביה אוכלים בעמידה גם את השוכבים
שלמה גזית
אסור לנו לתת יד לפתיחתו מחדש של תיק 48', אסור לנו להתיר החזרת הבעלות למי שנטש את ביתו או אדמתו ב-48'    לא ליהודים ולא לערבים
אורי אבנרי
ניסיון השנים מלמד, שאין שום ערך במו"מ אם אחד מצדדים אינו מעוניין בהסכם    גרוע מזה: המו"מ יכול להזיק, כאשר אחד הצדדים משתמש בו כדי למשוך זמן וליצור דימוי כוזב של התקדמות לקראת שלום
ד"ר דויד שוורץ
למרות חוסר הפופולריות, הליברליזם עדיף על הסוציאליזם והקומוניזם    "תנו לחיות" בארץ הזאת וברכו את המשקיעים בה
עו"ד סיגלית הנדשר-פרקש, לבנה שיפמן
מצד אחד, אין צורך לשמור את כל הניירת, ומאידך-גיסא, צריך לדעת מה לשמור וכמה זמן
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il