X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארצות הברית הולכת ומאבדת את מעמדה כמעצמת-העל היחידה בעולם, כשהסינים הם אלה שנושפים בעורפה הסינית מאיימת?
▪  ▪  ▪

מאז קריסת הקומוניזם והתרסקותה של ברית-המועצות נותרה, אומנם, ארצות-הברית כמעצמת-על יחידה בעולם, אלא שבמעמדה הרם חל כרסום מובהק. חדלונו של ברק אובמה בניהול מדיניות הפנים והחוץ שלו היה לאמריקנים לזרא. יותר ויותר ינקיס החלו מאבדים את אמונם בו, ויותר ויותר מדינות נואשו ממי שנחשב למנהיג העולם. אובמה התגלה, אומנם, כמי שיודע להבטיח, אבל גם כמי שאינו יודע לקיים. מהר מאוד יצא המרצע מן השק כשהתחוור לעין כל כי, בסך-הכל, רואה הנשיא האמריקני צל-הרים כהרים.
ארצות-הברית של היום אינה יותר מנמר של נייר. מכיוון שכך, יש כבר מי שתופסים עליה טרמפ. פתאום עכשיו, פתאום היום, מזדקרת סין על מפת הגלובוס כמפלצת המאיימת על ההגמוניה האמריקנית. סין, שהתעצמה מאוד במרוצת השנים האחרונות, כבר קוראת עליה תיגר והשלטונות האמריקניים נראים כמי שעושים במכנסיים.
לפני 30 שנה הייתה זו יפן שאיימה על כבודם של השלטונות האמריקנים. עוצמתה הכלכלית והישגיה הטכנולוגיים המרשימים הדירו מהם שינה והם התקשו מאוד להתמודד בתחרות עם יריבתם מן המזרח הרחוק, שהייתה זולה ואפילו מתוחכמת יותר מהם. בסופו של דבר התגלתה יפן כבועת-סבון, ולאיום על עוצמתה הטכנולוגית של ארה"ב לא היה על מה להתבסס. עם כל קידמתם של היפנים - נותרו האמריקנים כמעצמת-על בלתי-מנוצחת בשטח.

עובדות בשטח

לאחר שהתפוגג האיום היפני ומשנעלמה ברית-המועצות מן הזירה, קם לאמריקנים יריב חדש בדמותה של סין. התפתחותה הגרעינית והטכנולוגית המרשימה, כמו גם מעמדה הכלכלי המבוסס, הפכו לאיום ממשי חדש עליהם. כוח העבודה הזול, ומעל לכל מרקם החוזים הצבאיים והטכנולוגיים שלה, הותירו במידה רבה את ארה"ב בצד. אפילו ישראל הקטנה הרימה ראש וחברה לסין בהסכמים מתחת לשולחן ומאחורי גבה של ידידתה ותומכתה הנאמנה. היה זה איש העסקים הישראלי, שאול אייזנברג, מסביון, שטווה את ראשית ה"ברית" עם הסינים בעסקות צבאיות שהשתיקה עדיין יפה להן. אלה פסקו מרגע שהאמריקנים עלו על העניין וכשהבהירו לישראל מאיפה משתין הדג.
שנים רבות לאחר מכן, שוב האשימו האמריקנים את ישראל בפעילות חשאית עם סין, שנראתה להם חתרנית ועוינת. הם תבעו אז, במפגיע, את פיטוריו של מי שהיה מנכ"ל משרד הביטחון, כתנאי להמשך היחסים התקינים עימה, וכך אומנם היה.
על עוצמתה ורישומה של סין לא ניתן עוד לערער. בין אם עסקות עימה ובין אם בלעדיהן - משרד החינוך כבר קבע עובדות בשטח: החל בשנת הלימודים הבאה תילמד בבתי הספר שלנו הלשון הסינית. עוד התגשמות אחד מחזונותיו הרבים של דוד בן-גוריון, ראש-ממשלתה הראשון של ישראל, שהצליח לראות את הנולד חמישים שנה מראש.

תאריך:  01/02/2010   |   עודכן:  01/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
הקדיש אינו אלא שבח לבורא ואין בו כל אזכור לעילוי נשמת המת    את הרבי המשיחי יש לקבל בזהירות, כי היינו כבר בסרט דומה
יוני בן-מנחם
חיסול בכיר החמאס הוא הישג מודיעני ומבצעי חשוב במעלה שייפגע קשות בהברחות הנשק והטילים מאירן לרצועת עזה    יש בו גם מסר לאחראים על חטיפתו של גלעד שליט כי סבלנותה של ישראל עומדת לפקוע    ישראל חייבת להמשיך בחיסולם של מנהיגי החמאס בכל מקום כדי ליצור את ההרתעה הנדרשת
יוסף אליעז
קראתי והשתוממתי: דן אלמגור ביקר את המשוררת לא על מה שכתבה, אלא על מה שלא כתבה    על ארץ שיושביה אוכלים בעמידה גם את השוכבים
שלמה גזית
אסור לנו לתת יד לפתיחתו מחדש של תיק 48', אסור לנו להתיר החזרת הבעלות למי שנטש את ביתו או אדמתו ב-48'    לא ליהודים ולא לערבים
אורי אבנרי
ניסיון השנים מלמד, שאין שום ערך במו"מ אם אחד מצדדים אינו מעוניין בהסכם    גרוע מזה: המו"מ יכול להזיק, כאשר אחד הצדדים משתמש בו כדי למשוך זמן וליצור דימוי כוזב של התקדמות לקראת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il