X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אומר שהיה זה חלק מסחר הסוסים הרגיל בין פוליטיקאים לתקשורת "נתניהו היה משוכנע שמוזס עומד מאחורי יוזמות החקיקה נגד ישראל היום" רפי גינת התערב למען רגב בכתבה עליה ב"7 ימים" לאחר שחרורה מצה"ל "לא היה שום סיכוי לעסקה בין נתניהו למוזס"
▪  ▪  ▪
"סכנה לפרנסה של כולם" [צילום: פלאש 90]

בנימין נתניהו היה משוכנע שנוני מוזס עומד מאחורי יוזמות החקיקה להגבלת ישראל היום, שעלו ב-2009 וב-2014. באותה עת היה ברור לכל, כי ח"כים שיתמכו בהצעות יקבלו סיקור חיובי בידיעות אחרונות, ומי שיתנגדו - ייתקלו בסיקור שלילי. כך אומר (יום ב', 27.12.21) ניר חפץ בהמשך חקירתו הנגדית בתיק 2000.
ההצעות השונות דיברו על מניעת בעלות זרה באמצעי תקשורת ישראלי, מניעת חלוקת עיתון חינם ועוד - כאשר היה ברור שמשמעותן המעשית היא חיסולו של ישראל היום. לדברי חפץ, נתניהו תפס הצעות אלו כמלחמה כוללת של מוזס נגדו ונגד ישראל היום, כאשר שתי החזיתות כרוכות זו בזו; הוא ראה את מוזס כשחקן מרכזי גם בזירה הפוליטית, כאשר חלק מחברי הכנסת סרים למרותו.
ארנון מילצ'ן, עימו שוחח חפץ בנושא, סבר שגם עפר נמרודי - הבעלים דאז של מעריב - עומד מאחורי ההצעה, עם מוזס או לבדו. "נמרודי יצא כנגד עיתון שהוקם בלי שום היגיון ובסיס ותוכנית עסקית כלכלית. הם [בעלי מעריב] מדממים לחלוטין ולכן הם יוצאים להילחם נגד עיתון שהוקם לתפיסתם בשביל להרוס אותם בעצמם ולכן הם מפעילים גם חקיקה". לדברי חפץ, ישראל היום היה אחד הגורמים לקריסתו של מעריב.
חשש שליברמן יצביע בעד
סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד: "התפיסה הייתה שחברי כנסת יפחדו להרים יד נגד החוק, כי אז יזכו לסיקור שלילי בידיעות אחרונות". חפץ: "יהיו מי שיצביעו נגד, אבל יש רבים [מהקואליציה] שלא ירימו את היד מחשש שזה ירע את היחסים שלהם עם ידיעות אחרונות. ואני אפילו יודע לנקוב בשמות, אבל נעזוב את זה. זה על-רקע הזה שיש פה קבוצת תקשורת עוצמתית ופוליטיקאים תלויים בתקשורת".
חפץ אישר, כי איש לא חשב שהתנהגות כזו מצד פוליטיקאים היא בלתי חוקית. חדד: "הפוליטיקאים מבינים שיש משמעות לפרסום שלהם בעיתון". חפץ: "כן. כשהרשתות החברתיות עוד לא היו שחקן מרכזי, אז הפוליטיקאים תלויים במידה רבה בתקשורת, בטח כאלה במפלגות עם פריימריז". בהמשך אמר חפץ, כי מדובר בחלק מסחר הסוסים היום-יומי המקובל בין פוליטיקאים לאמצעי תקשורת.
חפץ ציין, כי ב-2009 היה חשש שאביגדור ליברמן וחבריו לישראל ביתנו יצביעו בעד החוק ואולי אפילו כמה מחברי הכנסת של הליכוד, והוא יעבור. חדד הצביע על תמיכתה של מירי רגב בחוק, וחפץ הזכיר כתבה עליה במוסך "7 ימים" כאשר סיימה את שירותה הצבאי. לדבריו, לרגב היו יחסים טובים מאוד עם העורך דאז, רפי גינת, שלמעשה יזם את הכתבה, ו"אז נוצרו יחסים טובים בינה ובין העיתון".
עוד תיאר חפץ את החששות בידיעות אחרונות מפני ישראל היום כאשר עבד בעיתון, לפני כ-15 שנה: "כולם דיברו אתי. זה נתפס כשמשהו שאיים על הפרנסה של כולם, ואם יש אנשים שעבדו 30 שנה בידיעות אחרונות - הם פשוט דאגו לפנסיה שלהם. אני מזכיר לך שכל התעשיה התמודדה. גם בלי ישראל היום היו קשיים אדירים וזה האיץ הכל. ידיעות אחרונות היה במורד תלול, במידה רבה בגלל ישראל היום, ולכן המשטמה כלפי ישראל היום הייתה נחלת הבניין כולו, כי אנשים דאגו לפרנסה שלהם. מהמסד עד הטפחות של הבניין - כולם שנאו את ישראל היום וראו בזה תופעה שלא הייתה צריכה לבוא לעולם".
"נתניהו ממש מגחך על זה"
חפץ שב ואמר כי חשש שהפעולות נגד ישראל היום יהוו רק עבירה של תיאום שוק וראה בכך סיכון ממשי לעבירה של הגבלים עסקיים. חדד: "ברור שלא חששת מסיטואציה של שוחד כסיקור חיובי". חפץ: "זה לא עלה על דעתי. איש לא חלם על זה. זה תינוק שבקע לעולם לראשונה באוקטובר 2015, כשמישהו החליט לתדרך עיתונאי מסוים [גידי ויץ]. באוקטובר 2015 מתפרסמת כתבה שמנחיתה מהירח איזה תזה. עד אותו רגע בכלל לא העלינו על דעתנו".
חפץ גם שב ותיאר את תגובתו של נתניהו לתחקיר של ויץ: "הוא ממש מגחך על התזה הזו. שנינו צוחקים על זה, של סיקור חיובי בנוסחה של שוחד. לפי כל מה שאני יודע מידיעה אישית, זה ממש מופרך לחשוב שהוא חשב באותה עת שזה נוסחה של שוחד".
לדבריו, איש לא סבר שניתן לשנות בבת אחת את הקו של ידיעות אחרונות לכזה שיתמוך בנתניהו, והמקסימום היה להביא אותו לאיזון כך שלא יפריע לנתניהו להיבחר. "אפילו מוזס לא יכול לעשות את זה. הוא יכול לשנות מינונים, אבל לא את כל העיתון; הוא יהרוס את העסק של עצמו". חדד: "אין היתכנות לעסקה". חפץ: "שום סיכוי. עם רמת חוסר האמון והאיבה, זה בלתי אפשרי. אומרים ששלום עושים בין אויבים; לא במקרה הזה. זה בלתי אפשרי".
עוד התייחס חפץ להדלפות מהחקירות נגד נתניהו: "כמה פעמים ממש הזדעזענו מהדלפות שהיה לנו ברור שהיו יכולות לבוא רק מרשויות האכיפה. גיא פלג עושה את עבודתו, אין לי טענות אליו. אני בטוח שאפשר בקלות לחשוף חלק גדול מההדלפות, אבל הרשויות לא רוצות לחשוף את זה כי הן עובדות אצל כלי התקשורת".

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 27.12.21
חקירה נגדית של ניר חפץ בידי עמית חדד
תודה לאורן פרסיקו, כתב העין השביעית, על סיועו בסיקור.
תאריך:  27/12/2021   |   עודכן:  04/01/2022
+האם נתניהו כשיר לתפקיד ראש הממשלה
19:06 27/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניר חפץ מספק תיאור מדאיג במיוחד, ולפיו נתניהו משוכנע שנוני מוזס עומד מאחורי כל מהלך שהוא המזיק לו בצורה כלשהי. האם עלינו להסיק שמדובר בשגעון רדיפה ובניתוק מן המציאות?

חפץ היום. לא חשבו שזה שוחד [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
+חפץ: נתניהו חשב שמוזס עומד מאחורי כל דבר ורצה שאאיים עליו
13:29 27/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שלא ראה את מילצ'ן ופאקר מעניקים מתנות לנתניהו; מאשר קיומה של ידידות קרובה מאוד בין נתניהו למילצ'ן  ▪  "נתניהו היה משוכנע שמוזס עומד מאחורי כל דבר נגדו, כולל בחיים הפוליטיים. אי-אפשר לתאר את זה"

"כשמדברים על נוני - זה אדם אחר"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיכה בחוק ישראל היום שווה סיקור חיובי בידיעות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אומר שלא ראה את מילצ'ן ופאקר מעניקים מתנות לנתניהו; מאשר קיומה של ידידות קרובה מאוד בין נתניהו למילצ'ן    "נתניהו היה משוכנע שמוזס עומד מאחורי כל דבר נגדו, כולל בחיים הפוליטיים. אי-אפשר לתאר את זה"
איתמר לוין
ניר חפץ העיד שבנימין נתניהו גרס מסמכים בצורה שיטתית - בניגוד לחוק וכאילו מדובר ברכושו הפרטי    העידן הדיגיטלי יוצר בעיית תיעוד דו-ראשית: או שהמון מידע כלל לא יתועד, או שהכמות תהיה כזאת עד שלא יהיה לה שימוש מעשי
איתמר לוין
סיכום עדותו של ניר חפץ בתיק 4000: מצד אחד, הוא מדבר על וואלה כאתר העושה את רצונו של נתניהו, ומצד שני - ככזה המגויס להפלתו    לחפץ גם היה הסבר לכך, והשאלה אם השופטים יאמצו אותו תהיה מהותית להכרעה בתיק זה
איתמר לוין
טוען שבנו של בנימין נתניהו השתלט על מדיניות ההסברה אחרי בחירות 2015 והשפיע על המדיניות וקבלת ההחלטות גם בתחומים אחרים    מביע זעזוע מהגשת כתב האישום נגד איריס אלוביץ
איתמר לוין
לא מדובר בשאלה טכנית, אלא בסוגיה הנוגעת לאחד מיסודות העסקה המושחתת הנטענת בין נתניהו לאלוביץ. ההגנה טוענת שהחוקרים ניסו לשתול בפיו של חפץ את התשובה הנוחה להם    נתניהו גורס כל נייר, מפחד מכל טלפון, משוכנע שהתקשורת רודפת אותו - ביחד זה נראה די רע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il