X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרקליטות: דניאל בירנבאום העביר מידע פנים על דוחות החברה ועל המכירה המסתמנת לפפסי לאילה כהן, עימה היה לו קשר אישי, והיא רכשה מניות אותן מכרה ברווח של 184,000 שקל
▪  ▪  ▪
בירנבאום. מניות בכל החסכונות [צילום: יח"צ]

מנכ"ל סודה סטרים לשעבר, דניאל בירנבאום, מואשם בשימוש מידע פנים ובשיבוש מהלכי משפט. כתבי האישום נגדו ונגד אילה כהן, עובדת לשעבר בחברה שעל-פי הנטען השתמשה בפועל במידע הפנים, הוגשו (יום ג', 28.12.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
הפרקליטות טוענת, כי כהן הייתה בקשר קרוב עם בירנבאום, בעלת ידע בסיסי בלבד בשוק ההון, וביצעה בו פעולות בודדות על-פי עצתו של בירנבאום - ובמקביל לחצה עליו למסור לה מידע פנים. המקרה הראשון התרחש לפני פרסום דוחותיה של סודה סטרים בפברואר 2017, אשר הצביעו בין היתר על הכפלת הרווח לסכום שיא ברבעון האחרון של 2016. לפני פרסום הדוחות מסר בירנבאום מידע עליהם לכהן, תוך ידיעה - או לפחות תוך עצימת עיניים - שהיא תעשה בו שימוש. כהן אכן רכשה מניות סודה סטרים ב-150,000 שקל, רוב הסכום שהיה בחשבון העו"ש שלה, ומכרה אותן ברווח של 28,000 שקל.
המקרה השני, נאמר בכתב האישום, התרחש ביולי 2018 ונגע הן לדוחות של סודה סטרים לרבעון השני של השנה והן למו"מ שניהלה למיזוג עם פפסי. הדוח היה הטוב בתולדותיה של החברה והצביע על עליות ניכרות בהכנסות וברווח התפעולי. במקביל נפגש בירנבאום בלונדון (שם שהה בחופשה עם כהן) עם מנכ"ל פפסי, אינדרה נווי, ונשיא החברה, רמון לגואטרה. בירנבאום דחה את הצעת פפסי לשיתוף פעולה, אך הביע עניין בהצעתה לרכוש את מלוא מניות סודה סטרים, למחוק אותה מן המסחר ולהותיר אותו בתפקיד המנכ"ל. בימים הבאים התקדם המו"מ, ובחודש אוגוסט הוכרזה העסקה שעמדה על 3.2 מיליארד דולר.
לטענת הפרקליטות, במהלך חופשתם בלונדון האיץ בירנבאום בכהן להשקיע מיידית את כל חסכונותיה במניות סודה סטרים ובכך גרם לה להבין, שבידיו מידע שיגרום לעלייה ניכרת בשעריהן. כהן רכשה מניות ב-200,000 שקל - כל המזומן שהיה ברשותה - ופדתה קופת חיסכון מחברת הפניקס, תוך שהיא מאיצה עשרות פעמים בנציגי החברה לזרז את הפדיון כדי שתוכל להספיק להשתמש במידע הפנים, והיא אכן השקיעה בהן עוד 100,000 שקל. כאשר מכרה כהן את המניות, נוצר לה רווח של 156,000 שקל.
עוד נאמר בכתב האישום, כי בשנת 2019 העביר בירנבאום מיליון שקל לחשבון הבנק של כהן, דבר שעורר את חשדו של הבנקאי שלה לנוכח הרווח הניכר שלה ממניות סודה סטרים. הוא הודיע לה, כי בכוונתו לדווח לממונים עליו על החשד לפיו עסקותיה במניות קשורות ליחסיה האישיים עם בירנבאום. בהנחייתו של האחרון היא אמרה לבנקאי, כי פעלה על דעת עצמה ומתוך אמון בחברה ובבירנבאום; הבנקאי לא דיווח על הפעילות. כתבי האישום - שהוגשו בנפרד כדי שניתן יהיה לזמן את בירנבאום וכהן להעיד זה נגד זו ולהפך - הוגשו באמצעות עוה"ד הדר קולה ועידן שורץ.

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל סודה סטרים לשעבר מואשם בשימוש במידע פנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה הזכיר כי הוועדה כבר אישרה עצירה של חודשיים ודרשה להאיץ את הסדרת הנושא    "ממשלה שרוצה להילחם בטרור תגמור הכל בתוך חודש, ואם היא לא יודעת לעשות את זה שלא תצפה שיהיו הארכות כי כנראה שזה לא מלחמה בטרור"
יפעת גדות
האתר נותן מידע נרחב על כ-300 תחומי עיסוק, הכולל את השכר הממוצע בכל תחום, שעות העבודה הממוצעות, רמות ההשכלה של העובדים בתחום זה, את הענפים המרכזיים שבהם השתלבו הבוגרים, את המיומנויות המרכזיות הנדרשות ועוד
איתמר לוין, יצחק דנון
משרד עורכי הדין טוען שהבעלים לשעבר של קבוצת ויליפוד חייב לו מיליוני שקלים כשכר טירחה תמורת 6,954 שעות עבודה וכי הוא מתחמק מזה שנים מפרעון החוב
עידן יוסף
שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד    "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"
איתמר לוין
אומר שבעלי ידיעות אחרונות לא השתתף בישיבות מערכת, העניק לעורכים הבכירים חופש מוחלט והתערב רק בנושאים עקרוניים    "בני הזוג נתניהו משוכנעים שמוזס הורס את תדמיתה של שרה מ-1997"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il