X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
המו"מ עלה על שרטון, ומכסות הביצים אושרו
ועדת הכלכלה אישרה את תקנות מכסות הביצים כפי שהגיש משרד החקלאות: בשנת 2022 ייוצרו 3.055 מיליארד ביצים מנכ"ל ארגון מגדלי העופות: "אני מרגיש כמו נאנסת וזה אונס פוליטי" היו"ר ביטון סיכם את הדיון בלב כבד ואמר: "תם ולא נשלם, זה התחיל רע אבל יכול להיגמר טוב"

ועדת הכלכלה אישרה (יום ה', 30.12.21) את תקנות מכסות הביצים לשנת 2022, לפיהן נקבע כי המכסה הכוללת לייצור ביצי מאכל בישראל בשנה הבאה תעמוד על 3.055 מיליארד ביצים. בעקבות זאת נקבע עוד כי תהיה תוספת של 785 מכסות חדשות בהיקף של חצי מיליון ביצים כל אחת. עוד אושר כי תוספת למכסות למגדלים ותיקים תינתן בהתאם לעמידה בשורה של תנאים, בהם עמידה בדרישות חוק צער בעלי חיים ובכך ששטח המחיה של כל מטילה יהיה לפחות 750 סמ"ר.
היו"ר מיכאל ביטון אמר לפני ההצבעה כי יש נכונות עתידית של שר החקלאות וצוותו לגלות בעתיד גמישות, כחלק מהמשא-ומתן על רפורמה כוללת בענף ההטלה. השר עודד פורר אמר כי "ההסכמה היא שאין הסכמה ונמשיך לדבר על התקנות במסגרת הרפורמה הכוללת בענף ההטלה". ח"כ אורי מקלב העיר כי זו לא הסכמה זו הכנעה. התקנות אושרו לבסוף בתמיכת היו"ר ביטון וחברות הכנסת נירה שפק, יסמין סאקס פרידמן ולימור מגן תלם, כאשר ח"כ מקלב הצביע נגד.
ח"כ מקלב אמר עוד כי המגדלים צריכים לחיות בחוסר בהירות וביטחון, איך ינהגו איתם השר והמשרד. הוא הוסיף כי "יש פה נציגים של מפלגות שהחקלאים סמכו עליהם, יש פה כניעה של הקואליציה. כשאנחנו היינו בקואליציה מנענו רפורמות כאלה שהולכות לפגוע בהם. הם יודעים שהייתה להם אוזן קשבת".

מנכ"ל ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, השתמש במילים קשות מאוד ואמר: "אני מרגיש כמו נאנסת וזה אונס פוליטי. אנחנו שותקים כי אנחנו מבינים את האיום אם התקנות לא יעברו. לא חוויתי את זה בחיי, אבל זה לא אני, אלה 3,000 מגדלים, אנשים מבוגרים, חולים שזו כל פרנסתם ואנחנו מצטרפים לקבוצה שנאנסה לראשונה אי-פעם בחייה".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר: "פנינו קדימה ונמשיך להיאבק. החברה האלה יושבים 60 שנה על גבול לבנון, מול החיזבאללה ושומרים על הגבול. עם כל הכבוד לאבירי המשק החופשי, הליברטריאנים ופורום קהלת, החקלאות והחקלאים הם חלק מחגורת הביטחון והמגן גם של המזון וגם של החיים במדינת ישראל. לא נקבל התבטאויות כאילו שפעת העופות יש לה קשר לטיב הלולים". הוא הוסיף כי הוא מקווה שבסוף יגיעו הצדדים לפשרות.

ח"כ נירה שפק הגיבה לדברים שאמר ח"כ מקלב וציינה כי מאבק החקלאים הוא לא כלי ניגוח כחלק ממאבקי הקואליציה והאופוזיציה. "לא אכפת לך מהחקלאים יותר ממני", אמרה שפק למקלב, והוסיפה: "זה יום קשה לי, אני באה ממשפחה שיש בה חקלאים שמעבדים את הקרקע על הגבול מול סג'עייה. שאיש לא ילמד אותי מה זה חקלאות. זה יום קשה כי השיח נהיה קשה, ולא טוב לי שהחקלאים הפכו לאויב. הצבעתי לא בלב שלם".
השר פורר אמר: "אני יודע שהאווירה קשה והתחושות קשות ויש כעס. לי חשוב להבהיר שאיש לא יחשוב שיש כאן מגמה או רצון לפגוע בחקלאים, אלא בדיוק הפוך. לייצר שינוי שדורש דיונים. רציתי להגיע עם תוצרת כללית גדולה ומשמעותית בהסכמה, שתיתן לענף אופק. ההגעה מדי שנה לוועדה עם אותם מריבות היא מבזה, לא נכונה והפוך ממה שאנחנו רוצים. חשבתי שמגיעים להסכמה, לכן אני אומר לחברים אין פה מנצחים ומפסידים. התקנות עוברות כי יו"ר הוועדה התחייב שיעברו לפני סוף השנה ומבחינתי המו"מ הזה כדי להגיע לרפורמה נמשך, ואם יידרשו שינויים - נדע לעשות אותם גם כאן. אני מקווה שניפגש פה עוד שבוע".
נציג המגדלים שמעון ביטון אמר בתגובה לדברי השר פורר: "ההסכמה היחידה - שהיום אתה קברת את החקלאות ואת כל מגדלי המטילות במדינת ישראל". מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, הוסיף: "התנהלות השר ביזתה את כל חקלאי ישראל. אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה על השעות והימים שהשקיע וניסה למצוא פתרונות מתוך, הבנה שלא קיימת במקומות אחרים, על חשיבות החקלאות".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

היו"ר ביטון סיכם את הדיון בלב כבד ואמר: "צר לי שהולכים לשבת אחרי שבוע סוער כזה, בניסיון להביא הסכמות קיוויתי שנצא באווירה טובה, יוצאים עם תקנות מאושרות אבל עם משבר. תקנות שלא עולות בקנה אחד ע היכלות של כל הצדדים לחיות איתם בשלום. זה שהתקנות מאושרות זה לא מחייב לבצע כל מספר שמופיע בהם. זה מחייב לפעול בשום שכל והדרגתיות. קיבלתם סמכויות ואתם אומרים שאתם פתוחים לשנות זה אומר שתפעלו בהיגיון. אני מברך על האמירה של שר החקלאות שהוא פתוח לשנות מה שכתוב כאן ואני מקווה שזה יקרה. אנחנו עם המגדלים באש ובמים ולא הייתי מצביע אם הם לא היו מאשרים זאת כדי לא להשאיר את הענף באי ודאות. ההישג שהענף פועל תחת תקנות, חוסר ההשיג שזה מעל הראש של המגדלים.
"אם תצליחו בתוך ימים או שבועות לחזור להביא תיקוני חקיקה ומספרים אחרים דלתנו פתוחה. לא נכון שמעל הקואליציה תרחף עננה של ויכוח על הרפורמה בחקלאות, זה מזיק ליכולת של הממשלה לעבוד. אני קורא לשר, המצב לא טוב והכל על כתפך וגם אם זה התחיל רע זה יכול להיגמר טוב. תעמיקו כבר בראשון ותביאו תוצאה טובה יותר. תם ולא נשלם, הולכים הביתה עם חמיצות. אבל עם יכולת לתקן בשבועות הקרובים".

תאריך:  30/12/2021   |   עודכן:  30/12/2021
+בנט ונתניהו, ח"כים ורפובליקנים, מתנגדי חיסונים ומנהיגי חרדים
07:49 31/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המאבק בקורונה נראה כאילו הוא מנוהל מבונקר אטומי  ▪  חברי הכנסת מתעלמים מאנושיות בסיסית  ▪  בחזרה לעדותו המדאיגה של חפץ  ▪  מירון, הבאבא סאלי וחיים ולדר  ▪  100 מיליון אמריקנים מאמינים לשקרים

הגיעו לתחתית והתחילו לחפור [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+השליטה בציבור הצרכנים הפיננסים תעבור לתחרות
21:02 30/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תקציב הרשות לשנת 2022 יעמוד על כ-192 מיליון שקל, כאשר ברשות ציינו כי יעניקו הנחה של 30% לתאגידים המפוקחים על גובה האגרות השנתיות, נוכח הצטברות רזרבות של 280 מיליון שקל בשנת 2021, אותן הם מייחסים בעיקר להנפקת כ-100 תאגידים

ענת גואטה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית יפרח  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המו"מ עלה על שרטון, ומכסות הביצים אושרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
חבר הכנסת מרע"ם מתחרט על הצבעתו בעד חוק דוד בן-גוריון    הוסיף: "הייתי קרוב מאוד לחתום על התפטרות. עדיף להיות באופוזיציה"
עידן יוסף
על חודו של קול הצליחה האופוזיציה למנוע מהקואליציה להאריך הוראת שעה שאיפשרה לערוצים המסחריים לקבל תשלומים מסוימים    ח"כ פינדרוס: "זה חוק ישראל היום"    למרות נסיונות גיוס הח"כים היה תיקו במליאה
עידן יוסף
הקואליציה עשתה לאופוזיציה תרגיל והפילה את הצעת החוק של דודי אמסלם להגבלת מימון עצמי של נבחרי ציבור, אך אישרה הצעה כמעט זהה של שרן השכל    13 ח"כים מהליכוד הצביעו בעד הצעת החוק, 9 נגד ונתניהו נעדר מההצבעה
עידן יוסף
5 ח"כיות התבקשו לעכב הצ"ח לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, על-מנת שתוגש הצעת חוק ממשלתית    המשרד לבט"פ נערך להצעת החוק, אך משרד המשפטים והפרקליטות מעכבים אותו    יו"ר הוועדה לבט"פ: האיזוק האלקטרוני הוא כלי מצוין. נדאג שהחקיקה הפרטית החשובה של חברות הכנסת תבוא לידי ביטוי בהצעת החוק הממשלתית, ונוודא שהיא מתקדמת בקצב ראוי
עידן יוסף
היום מועלית הצעת החוק במליאה, אך התשובה וההצבעה עליה יהיו במועד אחר    השר כהנא סיכם עם היוזמת מלינובסקי כי בתוך שבועיים יפרסם תזכיר חוק ממשלתי שאליו יוצמדו שתי הצעות חוק פרטיות בנושא    ליברמן מאיים לפעול נגד הרב הראשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il