X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
שברי המסוק שנמשו מן המים אתמול בלילה [צילום: אלון נדב, פלאש 90]
ההרוגים: סא"ל אייל שחייני, סגן מפקד בסיס רמת דוד, וטייס המסוקים רס"ן רן פוגל המסוק התרסק בים התיכון בשעות הלילה, מול המרכז לחקר ימי הסמוך לטיילת בת גלים בחיפה, במהלך טיסת אימון איש צוות נפצע באורח בינוני
▪  ▪  ▪

+ גנץ: צה"ל יפיק את הלקחים הנדרשים; בנט: הטייסים - מטובי בנינו
בהתרסקות מסוק צבאי ימי מסוג עטלף נהרגו שני קצינים - סא"ל ארז שחייני, סגן מפקד בסיס רמת דוד, ורס"ן רן פוגל, טייס מסוקים בטייסת 193. ההתרסקות התרחשה סמוך לשעה 21:00 (יום ב', 3.1.22) מול המרכז לחקר ימי הסמוך לטיילת בת גלים שבדרום העיר חיפה. בשלב זה לא ברור מה גרם להתרסקות המסוק, שהיה בטיסת אימון - האם תקלה טכנית או טעות אנוש.
איש צוות נוסף, קצין סיור בדרגת סרן מחיל-הים, ניצל והובא באמצעות ספינת שיטור ימי לבית החולים רמב"ם עם פצעים בינוניים. שני אנשי הצוות מחיל-האוויר חולצו מתא הטייס מתחת למים ע"י לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13 ולוחמי 669 ומותם נקבע בבית החולים.
ראש להק אוויר, תא"ל אמיר לזר, אמר בתדרוך לעיתונאים כי המסוק פגע במים כקילומטר מן החוף, וכי במערכת הקשר לא נשמעה קריאת חרום של הטייסים. מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הקים ועדה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה לחקור את האירוע. מערך מסוקי העטלף קורקע עד להודעה חדשה, ובחיל-האוויר הופסקו טיסות האימונים ליממה הקרובה.
מסוק עטלף הוא מסוק המשמש את חיל-הים ואשר נמצא בדרך כלל על סיפונה של ספינת טילים של חיל-הים. המסוק היה בדרכו מכיוון מערב, מלב הים, לעבר חופי חיפה ומשם לכיוון בסיס רמת דוד. הוא פגע במים לא רחוק מקו החוף, באזור שניתן לצפות בו מטיילת בת גלים. בסרטון שעלה לרשת האינטרנט ניתן לראות את הרגעים הראשונים אחרי התרסקות המסוק כפי שצולמו על-ידי אנשים שהיו באותה עת בטיילת.
מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, הפרופסור מיקי הלברטל, ציין כי איש הצוות הראשון שפונה לבית החולים הגיע בהכרה מלאה, עבר ברור בחדר מיון. מ"אתר ההתרסקות הוא הועבר על-ידי אוניית השיטור הימי ומד"א אל בית החולים. מצבו יציב לחלוטין, הוא עבר את הבירור המלא. יש לו פציעות לא משמעותיות. הוא נמצא כרגע ביחידה לטיפול נמרץ ומדבר. סובל קצת מהיפותרמיה, נאזן אותו", אמר.
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לשני הטייסים ואמר כי מדובר בלילה עצוב מאוד. "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק, והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל-האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה. יהי זכרם ברוך", אמר.
דובר צה"ל, רן כוכב, גינה את פרסום הידיעות בנוגע לנפגעי צה״ל בהתרסקות המסוק אמש טרם שהותר פרסומן. "פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה.‏ צה״ל מחבק את המשפחות השכולות וימשיך ללוותן", אמר.

תאריך:  03/01/2022   |   עודכן:  04/01/2022
גנץ: צה"ל יפיק את הלקחים הנדרשים; בנט: הטייסים - מטובי בנינו

תאונת המסוק הימי. שר הביטחון, בני גנץ: "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".
ראש הממשלה נפתלי בנט: "זהו לילה עצוב מאוד. בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק, והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל-האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני קצינים בחיל-האוויר נהרגו בהתרסקות מסוק ימי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מרכז האופוזיציה: "יש צורך למנות מזכיר כנסת ויש חשש שלא יהיה לקואליציה רוב, ולכן מרחיבים את הנשיאות באופן שיהיה לקואליציה רוב בנשיאות. זה מעשה לא ראוי, לא מכובד והמשך דורסנות חד-צדדית ואנטי דמוקרטי"
איציק וולף
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות לא נקבה במספר מאושפזים במצב קשה שיובילו לדרישה להטלת סגר, אך ציינה שבגלים הקודמים הייתה מערכת הבריאות מתוחה עד לקצה היכולת כשטיפלה ב-800 עד 1,200 חולי קורונה במצב קשה
איציק וולף
מינהל התרופות והמזון האמריקני התבסס, בין היתר, על נתונים שהועברו לו על-ידי משרד הבריאות הישראלי ביחס לבטיחות החיסונים שניתנו בישראל לבני נוער
עידן יוסף
יו"ר הכנסת מיקי לוי לקול מחאותיהם של קרן ברק ודודי אמסלם: "אני רוצה לגנות בכל לשון את הדברים הקשים והמקוממים שבחר ח"כ אמסלם לומר כנגד שופט בית המשפט העליון"    אמסלם: "אתה סמרטוט רצפה, אסקופה נדרסת"
יצחק דנון
צבי גליק ויורם דרוקר הגישו תביעה ב-2.6 מיליון שקל נגד אפי כחלון, שלטענתם הוליך אותם שולל במיזם משותף ובכך נמנעו מהם הרווחים המובטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il