X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה: שיעור המתפטרים גדל ב-2021 ל-608 מתפטרים. עם שכר נמוך קשה לשמור אנשים טובים ח"כ בן-גביר: "יש גל של התפטרויות במשטרת ישראל. מרביצים פה לשוטרים ואסור להם להגיב" נציג המשטרה הודה: "יש התפטרות של 20 אחוז בשל חוסר גיבוי ממפקדים"
▪  ▪  ▪
שוטר בפעולה [צילום: דוברות המשטרה]

ועדת ביטחון הפנים דנה (יום ג', 3.1.22) דיון בהצעה לסדר "התפטרויות במשטרת ישראל ובפרט במחוז הדרום". היו"ר מירב בן ארי: ברור לי שמשטרת ישראל ספגה פגיעה תדמיתית קשה בשנים האחרונות. גידול האוכלוסייה אל מול משטרה קטנה מאוד שלא מתאימה לגודל המדינה, היקפי הכוחות המיוחדים שלא מתאימים למציאות הישראלית וכמובן המשכורת הנמוכה - אלה מביאים צעירים לחשוב על אלטרנטיבה אחרת ואנו רואים הרבה פעמים התפטרויות ונטישה".

אופיר סופר ורות וסרמן לנדה [נועם מושקוביץ]

ח"כ רות וסרמן לנדה מיוזמות הדיון אמרה: "כדי שיהיה סדר ברחובות צריך משטרה חזקה. אין מצב שבארצות הברית מישהו יפנה לשוטר לא בכבוד ואם תהיה פנייה לא בכבוד יש לזה השלכות. אני רוצה לראות פה גוף אכיפה חזק ואיתן שגאווה להימנות על שורותיו. ככה יכול להיות פה חוק וסדר. לצערי הדברים הם לא ככה ואני מוטרדת מזה. עם כל המגבלות בואו נחשוב ביחד איך לגרום למשטרת ישראל גוף מתוקצב ומאויש".

בועז גולדברג ראש אמ"ש במשטרה: "משטרת ישראל בשלוש השנים האחרונות לא גדלה משאבית, תקציבית ולא בכוח אדם. היינו עם תקציב המשכי ולא התעצמנו עם כוח האדם והמשימות גדלו וגדלו. מספר המתפטרים גדל ב-2021 ל-608 מתפטרים במהלך השנה. זאת תופעה שרווחת בעולם. אנחנו עושים הרבה מהלכים בתוך הארגון לשימור שוטרים תוך בחינת כל נושא ההעסקה, מענקי שימור ועוד מהלכים. המסה הגדולה של המתפטרים זה משנת הגיוס עד לשנה החמישית. מי שעובר את חמש השנים ומבין את השליחות שלנו, כבר ממשיך איתנו. בשנה שעברה גייסנו 1,300 שוטרים חדשים. השנה נגדיל את כוח האדם בשטח ב-900 איש ויהיו לנו גיוסים של 2,200 שוטרים חדשים. אנחנו לא מתפשרים על איכות המועמדים ולא מורידים את רמת הבחינות ולא מקילים על הליך הגיוס. מספר הבקשות אלינו הוכפל ואנחנו עומדים ביעדי תחילת הגיוס".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מנתוני הפרישה במשטרה שהוצגו בדיון עולה בין היתר כי במחוז ירושלים 80 שוטרים התפטרו, במחוז תל אביב 85, במחוז דרום 73 ובמג"ב 110 שוטרים פרשו מהארגון בשנה שעברה. ח"כ ניר אורבך: "אדם שלא ממלא את ימיו זה כשל של הליכי הגיוס. יכול להיות ששם הכשל? אז בואו נגיד נגייס 5000 שוטרים ואז אחרי שלוש שנים הם יצאו והשקענו סכום עתק. אני שמעתי שכשהיה את הגיוס הגדול של שוטרים, 2,000 החלו את הקורס וכולם התקבלו. מי שהייתה לו תעודת זהות ודופק התקבל. לא יכול להיות קורס עם אפס נפל". גולדברג: "לקורס יש חובת מעבר דרך מבחנים, גיבושון ופסיכולוגים. 29 שבועות של קורס שבו אתה נבחן ונמדד. יש לנו עשרות מודחים בקורס".

ח"כ אופיר סופר: "מה הנורמה של כמות שוטרים בעולם? אני רוצה לדעת להגיד לאוצר - ההסכם הקיים לא רלוונטי. תמיד חסר אבל יש תחושה שחסר המון". גולדברג: "ביחס לאירופה יש לנו שוטר וחצי פחות מאירופה". דני קריבו ראש אג"ת במשטרה: "הסכם גג השכר הוא הסכם תקציבי. הוא לא הסכם שכר לשוטרים. האתגר המרכזי בהסכם הוא סוגיית הוצאת הפחות טובים".

גולדברג: "שכר שוטר מתחיל בשנותיו הראשונות הוא 7,000 שקל נטו וזה שכר שקשה לשמור אנשים טובים איתו". ח"כ וסרמן: השכר הוא נמוך יחסית וקשה להשאיר אנשים טובים. האם אתם יכולים לתת מענה לאזרחי מדינת ישראל? מה הצורך שלכם בהערכה גסה שנדע על מה להילחם? "קריבו: "לפי תוכנית 555 היינו צריכים 5,000 שוטרים ל-5 שנים עם תוספת תקציב של 5 מיליארד שקלים".

ח"כ אמיר אוחנה: "אחד הדברים שהכי קשים לשוטרים זה היחס, חוסר הכבוד וגיבוי לפעמים מהציבור ולפעמים מהמפקדים. אם יש משהו שאנחנו יכולים לתרום כאן זה הגיבוי והכבוד שהם ראויים לו. צריך להיפרד מהשוטרים הפחות טובים. אני לא רוצה משטרה שיש בה קביעות כמו שיש בחלק מהמשרדים המנופחים. כל תמיכה ועזרה שתוכלו לקבל מאיתנו אנחנו ניתן".

https://www.youtube.com/watch?v=MvGDOB13DbM

ח"כ איתמר בן-גביר: "אני רוצה לדבר על הפיל שבחדר. מפקירים שוטרים במשטרת ישראל. להעלות את שכר השוטרים זה חשוב אבל שום דבר לא ייפתר כל עוד לא נותנים גב ומעמידים אותם במצב שהם לא יכולים לתת מענה. מה המסר לכל השוטרים שלא נותנים להם גב? זה מסר ש'אתם לא שווים' ותלכו הביתה' ובוא נגיד את האמת יש גל של התפטרויות במשטרת ישראל. מרביצים פה לשוטרים ואסור להם להגיב". גולדברג: אנשינו מגובים, אנחנו שומרים עליהם והם יכולים להגיב. יש התפטרות של 20 אחוז בשל חוסר גיבוי ממפקדים".

אביה פרון רפרנט ביטחון באגף התקציבים במשרד האוצר: "תקציב המשטרה גדל בשנים האחרונות. יש גידול משמעותי של מיליארד וחצי שקל מ-2019". היו"ר: "זה לא גידול משמעותי. זה גידול. שוטר שקם בבוקר ומסכן את החיים שלו בשביל 7,000 שקל זאת תעודת עניות למדינה הזאת. אין דבר יותר חשוב מביטחון פנים. כשצה"ל בא לוועדת חוץ וביטחון ואומר 'אני צריך איזה רחפן זורקים עליו 6 מיליארד' אבל כשהמשטרה באה ואומרת חסרים לי שוטרים אז לא, מיליארד וחצי זה לא גידול. בעיית ביטחון הפנים זאת המגפה שאנחנו לא מדברים עליה. הנה אני אומרת לך, אנחנו נלחם על תקציב 2023 בשביל המשטרה. יהיה פה בלוק שלא ירים את היד לתקציב המדינה הבא בשביל תוספת כזאת של מיליארד וחצי שקל״.

ח"כ עמיחי שיקלי: "היעד של כולם הוא משטרה חזקה שנותנת ביטחון לחיי האזרחים. אין לטשטש את העובדה שהמשטרה עוברת משבר משמעותי. הדיונים על כמה כסף זה לא מספר את הסיפור האמיתי על מה קורה במשטרת ישראל. יש עלייה של למעלה מ-50 אחוז עזיבה במשטרת ישראל ואני לא חושב שזה קשור לשכר אלא למוטיבציה. אנשים רוצים גיבוי. אני חושב שהבעיה יותר עמוקה. ח"כ סופר: אני יוצא מפה מוטרד. לאור הפשיעה היומיומית צריך לשנות פה משהו באופן דרמטי. לחכות לתקציב 23? צריך לעשות את השינוי כבר עכשיו".

תאריך:  04/01/2022   |   עודכן:  05/01/2022
+מליאת הכנסת אישרה סופית את חוק החשמל
11:34 05/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הכנסת הצביעה על החוק שמאפשר חיבור בתים שנבנו ללא היתר  ▪  באופוזיציה החרימו את הדיונים וצעקו לעבר חברי הקואליציה: "מכרתם את ארץ ישראל"  ▪  רה"מ התעמת עם חברי האופזיציה  ▪  בנט צעק לעבר נתניהו: "אתה אחראי על ההינתקות, 12 שנים הפקרתם את ההתיישבות הצעירה"

בנט מתעמת עם האופוזיציה במליאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יועצו של ח"כ פטין מולא נדבק בקורונה
10:53 05/01/22  |  

אחד מיועציו של ח״כ פטין מולא (הליכוד) עדכן את קצין הכנסת, ניצב יובל חן, כי לאחר בדיקה שביצע לנגיף הקורונה - נמצא חיובי. הבוקר הוא שהה במשכן ונפתחה חקירה אפידמיולוגית.

+לקראת הצבעה על חוק החשמל: "השתמשו בחשמל ככלי ענישה"
09:22 05/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ ווליד טאהא הציג במליאת הכנסת את חוק החשמל לקראת ההצבעה הצפויה להתקיים היום  ▪  טען כי אזרחים ערבים צריכים לעבור ייסורים בכל תחום בחיים  ▪  צפו בשידור חי מהמליאה

ח"כ טאהא. החוק יאושר בקריאה שניה ושלישית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המשטרה תכפיל כמות החוקרות החרדיות
09:12 05/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כיום משרתות במשטרה 12 חוקרות חרדיות ובשנה הקרובה צפויה המשטרה לגייס 13 חוקרות נוספות לצורך חקירת תלונות של נפגעות עבירות מין בחברה החרדית

"פועלים בשיטור מתווך" [צילום: פלאש 90]
+ביוב גולמי משטחי הרש"פ זורם לנחל אלכסנדר
23:50 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאחר שנים ארוכות מונחת תוכנית להקמת מתקן טיהור, אך בינתיים אין תקציב להקמתו  ▪  משרד האוצר מתחייב ש"יימצאו מקורות מימון"  ▪  משרד הבריאות: במחוז המרכז נחל אלכסנדר הוא המטרד הכי מסוכן

כלב בפארק נחל אלכסנדר בנתניה [צילום: פלאש 90]
+אושר התקנון האחיד של קרנות הפנסיה הוותיקות
23:39 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאור העלאת גיל הפרישה לנשים יתאפשר לחברות הפנסיה לשלם לנשים הפורשות מעבודה את הפנסיה ממועד פרישתן  ▪  ההסתדרות הלאומית: ההכנסות של הקרנות צפויות לרדת בגלל ירידת מספר משלמי דמי הטיפול

ח"כ אפרת רייטן מרום [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+משרד האוצר יבחן את תום תקופת הזיכיון של מפעלי ים המלח
22:40 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכלכלן הראשי: ראוי לבחון האם יש דרך להקדים את תום תקופת הזיכיון שנמצא היום בידי חברת ICL עד שנת 2030  ▪  ח"כ רופא אופיר: החברה קיבלה מתנה מהמדינה, מה היא נותנת בתמורה?  ▪  ששינסקי: כאשר מתקרבים לתום תקופת הזיכיון, יש נטייה להפחית בהשקעות

אריה כהן, ראש המועצה האזורית מגילות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"אוניברסיטת ת"א מתנכלת ל-2,200 עובדים זמניים"
20:36 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציגי העובדים מאשימים בוועדת העבודה והרווחה כי האוניברסיטה מונעת מהם זכויות סוציאליות  ▪  יו"ר הוועדה: מנגנון העסקה זמנית לאורך שנים - פוגע בסופו של דבר במוסד עצמו

אוניברסיטת תל אבי [צילום: איתמר לוין]
+היכל ההנצחה לחללי פעולות איבה בהר הרצל יוקם בתוך שנתיים
20:03 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הבטיח שר הרווחה מאיר כהן, בוועדת העבודה והרווחה  ▪  הביטוח הלאומי: עלות ההקמה תהיה כ-36 מיליון שקל ואחזקתו כמיליון שקל מדי שנה  ▪  יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: "החלטה מבורכת ונצרכת, נבדוק את התקדמות הקמתו, תקציבו והתנהלותו המתוכננת"

האזכרה הממלכתית לנפגעי פעולות האיבה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז גולדברג / Boaz Goldberg  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שוטר שמסתכן בשביל 7,000 שקל זאת תעודת עניות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
לאחר שנים ארוכות מונחת תוכנית להקמת מתקן טיהור, אך בינתיים אין תקציב להקמתו    משרד האוצר מתחייב ש"יימצאו מקורות מימון"    משרד הבריאות: במחוז המרכז נחל אלכסנדר הוא המטרד הכי מסוכן
עידן יוסף
לאור העלאת גיל הפרישה לנשים יתאפשר לחברות הפנסיה לשלם לנשים הפורשות מעבודה את הפנסיה ממועד פרישתן    ההסתדרות הלאומית: ההכנסות של הקרנות צפויות לרדת בגלל ירידת מספר משלמי דמי הטיפול
עידן יוסף
הכלכלן הראשי: ראוי לבחון האם יש דרך להקדים את תום תקופת הזיכיון שנמצא היום בידי חברת ICL עד שנת 2030    ח"כ רופא אופיר: החברה קיבלה מתנה מהמדינה, מה היא נותנת בתמורה?    ששינסקי: כאשר מתקרבים לתום תקופת הזיכיון, יש נטייה להפחית בהשקעות
עידן יוסף
נציגי העובדים מאשימים בוועדת העבודה והרווחה כי האוניברסיטה מונעת מהם זכויות סוציאליות    יו"ר הוועדה: מנגנון העסקה זמנית לאורך שנים - פוגע בסופו של דבר במוסד עצמו
עידן יוסף
כך הבטיח שר הרווחה מאיר כהן, בוועדת העבודה והרווחה    הביטוח הלאומי: עלות ההקמה תהיה כ-36 מיליון שקל ואחזקתו כמיליון שקל מדי שנה    יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: "החלטה מבורכת ונצרכת, נבדוק את התקדמות הקמתו, תקציבו והתנהלותו המתוכננת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il