X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוטר שהיכה משתתף בהפגנה בלתי חוקית נדון להורדה בדרגה על תנאי; שני שוטרים שהיכו אזרח נקנסו ב-500 שקל העונשים המשמעתיים ממשיכים להיות קלים מאוד, גם במקרים של עבירות פליליות
▪  ▪  ▪
"אצל השוטרים נוצרות צלקות" [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90]

שוטרים שהיכו אזרחים נדונו לעונש מירבי של 500 שקל קנס - עולה מקובץ פסקי הדין המשמעתיים של המשטרה לרבעון האחרון של 2021. באחד המקרים, הדיינים הביעו סימפטיה לנסיבות בהן פעל השוטר האלים ונמנעו מענישה ממשית כלשהי.
כתמיד, העונשים קלים מאוד גם במקרים של עבירות פליליות שהועברו למישור המשמעתי, תוך שבגזרי הדין ניכרת התחשבות רבה של הדיינים - בעצמם קציני משטרה - בנאשמים. בכל המקרים הנאשמים הודו במסגרת הסדרי טיעון עם המחלקה לחקירות שוטרים, שבחלקם כללו גם הסכמה על עונשים קלים. המשטרה גם ממשיכה להשחיר ללא הסבר את שמותיהם של חלק מן הנאשמים.
רס"ר אור חלפון היכה קטין שהשתתף בהפגנה בלתי חוקית נגד השר דאז אמיר אוחנה, והורשע בשימוש בכוח מעבר למידה הנדרשת; המדינה פיצתה את הקטין ב-17,000 שקל. ניצב-משנה אברהם פרנקל, סגן-ניצב קלוד גוגנהיים ועו"ד אלון לוריה אומרים, כי אומנם מדובר באחת מעבירות המשמעת החמורות, אך בנסיבות ההפגנה - מעשיו של חלפון היו ברף הנמוך שלה. עוד ציין בית הדין, כי "השוטרים היו במיעוט" מול המפגינים. "מדובר במשימה קשה ומורכבת שכמה שלא מתאמנים לקראתה, מתרגלים ואף לומדים על סמכויות וטכניקות הכלה ופיזור, הרי שאצל השוטרים האמונים על הטיפול במשימה זו נוצרות ואף נותרות לעיתים צלקות קשות מאירועים אלימים מסוג אלה שתוארו כאן", נאמר בגזר הדין. חלפון נדון להורדה בדרגה למשך חודש על תנאי.
רס"ר נאור אלנקרי ורס"ר בן לוי היכו אזרח והורשעו בשימוש בכוח שלא כדין; הם השמיטו את האירוע מדוחות הפעולה שלהם ובשל כך הורשעו בהתרשלות. כל אחד מהם נקנס ב-500 שקל וחויב לפצות את המתלונן ב-1,500 שקל.
גזרי הדין הנוספים המופיעים בקובץ:
  • סגן מפקד צוות, ששמו ודרגתו הושחרו, הורשע בהתנהגות שאינה הולמת בשל מסרונים מיניים ששלח לשוטרת שהייתה תחת פיקודו. בית הדין קבע, כי מאחר שהשוטרת שיתפה פעולה ולא התלוננה על הנאשם, הרי שאין מדובר בהטרדה מינית אלא כאמור בהתנהגות שאינה הולמת. הוא טען שרצה לשוחח עם פקודיו הצעירים בלשונם, אך בית הדין קבע שהוא חצה את הגבול. הנאשם נקנס ב-2,000 שקל.
  • מפקד יחידה במשמר הגבול, קצין בדרגת רב-פקד ששמו הושחר, נקנס ב-1,000 שקל על פליטת כדור מאקדחו בביתו.
  • רס"ר אלון בדנני מסר דיווח כוזב על תאונת דרכים בה היה מעורב והטיל את האחריות על אזרח. למרות ריבוי אירועי משמעת, כולל דיווחים שאינם אמת, הוא קיבל תעודות הערכה ומכתבי הוקרה. עונשו: הורדה בדרגה אחת לשבעה חודשים.
  • רס"ר עידן אופיר נכנס 33 פעמים למאגר המידע המשטרתי והוציא מידע בנוגע לאדם שהיה מסוכסך עם חברו. למרות שמדובר בעבירות פליליות, הוא הורשע רק בשימוש לרעה בסמכותו ונדון להורדה בדרגה על תנאי.
  • רס"ל ישראל אברה הורשע בהתנהגות שאינה הולמת בשל החלפת מסרונים פרטיים (אך לא אינטימיים) במשך חודש עם מתלוננת על אלימות במשפחה. דעת הרוב בבית הדין גזרה עליו הורדה בדרגה על תנאי; דעת המיעוט סברה שיש להורידו בדרגה בפועל למשך חודשיים.

תאריך:  09/01/2022   |   עודכן:  09/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחירון המשטרה: הכאת אזרח - בין חינם ל-500 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
המשטרה: שיעור המתפטרים גדל ב-2021 ל-608 מתפטרים. עם שכר נמוך קשה לשמור אנשים טובים    ח"כ בן-גביר: "יש גל של התפטרויות במשטרת ישראל. מרביצים פה לשוטרים ואסור להם להגיב"    נציג המשטרה הודה: "יש התפטרות של 20 אחוז בשל חוסר גיבוי ממפקדים"
איתמר לוין
יואל הדר, שהיה היועץ המשפטי של המשרד, אומר בוועדת נאור: אם לשר לא הייתה סמכות בנושא המינויים במשטרה - ספק אם היא בכלל הייתה מתייחסת לבקשותיהם    "לא היה שר שסיים בצורה טובה עם המפכ"ל"
מירב ארד
שרית ארד כיהנה במספר תפקידים בכירים בחשב הכללי, ביניהם מנהלת מינהלת הגמלאות במשרד האוצר, חשבת המרכז למיפוי ישראל, סגנית החשבת במשרד לביטחון פנים וסגנית חשב בכירה במשרד האנרגיה והתשתיות הלאומיות.
מירב ארד
הושג מתווה שיאפשר את קיום ההילולה בשבוע הבא    האירוע יתקיים במתחם הפתוח, ולא תותר כניסה לציון הקבר
מירב ארד
המועצות שיכלו בפיילוט הן: מעלה יוסף, מרום גליל, לכיש, שדות נגב, מרחבים ובני שמעון    בכל אחת מהן יפעלו 7 שוטרים לצד 4 פקחים שיעברו הסמכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il