X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמו של נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, ורעייתו של הנשיא השישי, חיים הרצוג, נפטרה בגיל 97 בביתה הלוויתה תתקיים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל
▪  ▪  ▪
אורה הרצוג. מילאה שורת תפקידים ציבוריים [צילום: לע"מ]
סדרי הלוויה
מיום רביעי בשעה 11:00 ועד 12:30 יוצב ארונה של אורה הרצוג באולם בית הנשיא, והציבור מוזמן לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון.
13:30 - מסע הלוויה יצא אל הר הרצל
14:00 - יתקיים טקס ההלוויה בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל.
הנשיא ובני משפחתו יקבלו ביקורי תנחומים בבית המנוחה, במועדים הבאים בלבד:
יום חמישי, י"א בשבט, 13 בינואר: בין השעות 10:00-13:00 ו-17:00-20:00.
יום שישי, י"ב בשבט, 14 בינואר: בין השעות 10:00-13:00.
יום ראשון, י"ד בשבט, 16 בינואר: בין השעות 10:00-13:00 ו-17:00-20:00.
יום שני, ט"ו בשבט, 17 בינואר: בין השעות 10:00-13:00 ו-17:00-20:00.
לאור הסדרי הבידוק מתבקשים הבאים שלא לשאת נשק או ציוד נלווה.

אורה הרצוג, אמו של הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, הלכה לעולמה הלילה (יום ב', 10.1.22) בגיל 97. על-פי הודעת בית הנשיא, הרצוג נפטרה בביתה שבהרצליה.
אורה הרצוג הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת ׳המועצה לישראל יפה׳. היא תיקבר לצד הנשיא השישי בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. פרטי הלוויתה והשבעה ימסרו בהמשך.
מבית הנשיא נמסרה בקשה מהציבור הרחב ומאמצעי התקשורת לאפשר למשפחת הרצוג להתכנס באבלה בשעות אלה ולהימנע מפניה ישירה ככל שניתן אל בני המשפחה.
אורה אמב"ש, ׳אני מאמין באמונה שלמה׳ נולדה במצרים להוריה שהיו ילידי יפו ומוצא. להוריה לאה ושמחה אמב"ש היו ארבעה ילדים. אחותה הבכורה, סוזי אבן, הייתה רעייתו של שר החוץ לשעבר והדיפלומט אבא אבן ז״ל. לאורה וחיים הרצוג ז״ל ארבעה ילדים: עו"ד יואל הרצוג, תא"ל (במיל') מיכאל (מייק) הרצוג, שגריר ישראל בוושינגטון, יצחק הרצוג, נשיא מדינת ישראל, ורונית הרצוג, פסיכולוגית קלינית, אחד-עשר נכדות ונכדים וחמישה נינים.
הוריה של אורה הרצוג גורשו הטורקים במלחמת העולם הראשונה והגיעו למצרים מיפו. היא גדלה והתחנכה באסמאעיליה ובקהיר וסיימה תואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה מאוניברסיטת ויטווטרסראנד שבדרום אפריקה.
באוקטובר 1946, בתום לימודיה, עלתה לארץ ישראל והצטרפה לארגון ההגנה. באותה שנה נבחרה להשתתף במחזור הראשון של בית הספר לדיפלומטים שהקימה הסוכנות היהודית. בשנת 1947 נישאה לחיים הרצוג ז"ל, וליוותה אותו בתפקידיו בצה"ל ובחיים הציבוריים.
במהלך מלחמת העצמאות שירתה כקצינה במחלקת המודיעין ובהמשך שירתה בחיל המדע שם נפצעה קשה בפיגוע שהתרחש בבית המוסדות הלאומיים במרס 1948.
בשנים 1954-1950 ובשנית בין 1978-1975 חייתה הרצוג עם משפחתה בארצות הברית, לרגל תפקידי בעלה כנספח צבאי וכשגריר ישראל באו"ם.
הגברת הרצוג כיהנה כמזכ"ל הוועדה לאירועי שנות העשור למדינה (1958). במסגרת החגיגות, יזמה והגתה את חידון התנ״ך העולמי המתקיים בכל שנה מאז.
שימשה כמנכ״לית המועצה לתרבות ולאמנות (1968-1959) ובשנת 1969 ייסדה את "המועצה לישראל יפה". בשנת 1971 התפרסם ספרה "סודות האירוח" ללימוד נימוסים והליכות.
בשנים 1993-1983 כיהן בעלה חיים הרצוג כנשיא השישי של מדינת ישראל. אורה המשיכה לשאת בתפקידים ציבוריים ובשנת הארבעים למדינה (1988) היא עמדה בראש מבצע "ישראל לובשת ניקיון".
מפעל חייה היה הקמה והובלה של ׳המועצה לישראל יפה׳ הארגון הסביבתי הראשון בארץ אותו הובילה במשך 40 שנה בהתנדבות.
עם תום כהונתו של בעלה כנשיא המדינה היא נשאה בתפקידים שונים, ובהם: יו"ר הוועדה הציבורית לאירועי שנת החמישים (1998), חברת מליאת רשות השידור, חברת המועצה הציבורית המייעצת למפעל הפיס, חברת חבר-הנאמנים של מוזאון תל אביב, יו"ר אגודת הידידים של בית החולים שניידר והוגדרה כ"נשיאה הבינלאומית-אמריטה" של "המועצה לישראל יפה". לאחר מות בעלה, הנשיא חיים הרצוג ז״ל בשנת 1997, הקימה ועמדה בראש עמותת יד חיים הרצוג, להנצחת פועלו ומורשתו.

בנט: חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר כי יחד עם כל עם ישראל קיבל בצער את הבשורה על פטירתה של אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה ורעיית הנשיא חיים הרצוג ז"ל.
"אורה הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת, תוך עשייה מתמדת למען הציבור והחברה בישראל. תנחומיי העמוקים לנשיא המדינה ולמשפחת הרצוג כולה", אמר.
ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, אמר כי אורה הרצוג הייתה רעייה מסורה ואם נפלאה לארבעת ילדיה. "אנו שולחים להם חיבוק חם בשעה קשה זו", אמר.
שר המשפטים, גדעון סער, ציין כי אורה הרצוג הייתה דוגמה ומופת בפעילותה הציבורית והחברתית. "אשת הנשיא השישי חיים הרצוג, חברה בהגנה וקצינה בצה״ל. עשייתה - כיוזמת חידון התנך העולמי, מקימת המועצה לישראל יפה ועוד יוזמות חברתיות רבות - תשמש עבורנו כזכרון לכל הטוב שהשאירה אחריה", ציין.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ציין כי אורה הרצוג פעלה רבות למען החברה הישראלית והיא תיזכר כמי שקידמה יוזמות חברתיות ישראליות רבות ומגוונות. "משתתף בצער המשפחה ושולח את תנחומיי הכנים", אמר.

תאריך:  10/01/2022   |   עודכן:  10/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה, הלכה לעולמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
איציק וולף
נשיא המדינה פרסם הכחשה לדיווח הספקולטיבי שלפיו ייתכן שישראל הבטיחה לבלארוס תמורה מדינית כלשהי לצורך שחרור עו"ד מאיה רייטן מן הכלא    "לא ניתנה כל הבטחה ולא נידונה כל תמורה, כל פרסום סותר הוא שקרי ונבזי"
עידן יוסף
אלוף משנה נ' (40), קצינת המודיעין של פיקוד המרכז, תועלה לדרגת תת-אלוף    תחליף בתפקידו את תת-אלוף עלא אבו רוקן
עידן יוסף
במקביל, מכריז הרצוג על מדיניות מקלה ולעונשי קנסות לשקועים בחובותעקב הקורונה ובמחיקת מרשם פלילי ביחס לעבירות של שימוש עצמי בסמים קלים ולמלש"בים
עידן יוסף
הרצוג: "לנהוג באחריות ובאיפוק ולנסות למצוא נתיבות שלום בין כל החלקים בעמנו"    ח"כ קריב: "לא ניפול למלכודת הקמפיין המסוכן והמסית שמובילים ראש האופוזיציה נתניהו ושותפיו, המנסים להבעיר את הכותל"
בעז שפירא
"והיום דווקא כאן דווקא בחברון עלינו לחדש את הקריאה - אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות - הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il