X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיות דחתה את הבקשה לדיון נוסף

ניסו שחם ייכנס לכלא ב-1.3

חיות: פסק הדין בעניינו של מי שהיה מפקד משטרת מחוז ירושלים, והורשע במרמה והפרת אמונים בשל יחסי מין עם שוטרות, הוא התפתחות טבעית של ההלכה והחידוש ההלכתי בו מצומצם
▪  ▪  ▪
שחם. ריבוי מקרים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
סופית: עשרה חודשי מאסר לניצב בדימוס ניסו שחם
איתמר לוין
בית המשפט העליון מאמץ את קביעתו של בית המשפט המחוזי, לפיה ריבוי ההטרדות המיניות של שוטרות בידי שחם יוצר גם עבירה של מרמה והפרת אמונים כאשר במקביל טיפל בענייניהן
לרשימה המלאה

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה (יום א', 16.1.22) את בקשתו של ניצב ניסו שחם, לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים, לדיון נוסף בהרשעתו בעבירת מרמה והפרת אמונים בשל יחסי מין שקיים עם שוטרות שהיו כפופות לו. שחם נדון לעשרה חודשי מאסר.
שחם הואשם בשמונה מקרים של עבירות מין כלפי שוטרות, והמדינה טענה שריבוי המקרים ("תזת הצבירה") יוצר גם עבירה של מרמה והפרת אמונים. בית משפט השלום בתל אביב דחה גישה זו והרשיע את שחם רק במעשה מגונה אחד. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המדינה, והרשיע את שחם גם בהטרדה מינית ובמרמה והפרת אמונים וגזר עליו עשרה חודשי מאסר. בית המשפט העליון התיר לשחם לערער על פסק הדין, אך דחה את הערעור בנובמבר אשתקד (ראו קישור משמאל).
בבקשתו לדיון נוסף טען שחם, כי פסק הדין בעניינו מרחיב את גבולותיה של עבירת הפרת האמונים - המעומעמים ממילא - וזאת תוך קבלה ראשונה מסוגה של "תזת הצבירה" וחריגה מפסיקה קודמת. בדחותה את הבקשה אומרת חיות, כי אומנם מדובר בפסיקה ראשונה מסוגה, אך לא כל פסיקה שכזאת מצדיקה את ההליך החריג של דיון נוסף. "אף שבית משפט זה לא אימץ בפסיקותיו באופן מפורש את תזת הצבירה, בפועל התפיסה המשפטית העומדת ביסודה של התזה היא כי 'נדרשת הסתכלות כוללת להבדיל מפירוק ההתנהלות לרכיבים וניתוח כל רכיב כשלעצמו', ותפיסה זו באה לידי ביטוי זה מכבר בפסיקת בית המשפט העליון ביחס לעבירת הפרת האמונים", היא מוסיפה.
דחיית ערעורו של שחם "מוסיפה נדבך חדש להלכה הקיימת, אך אין זו אלא התפתחות טבעית של הפסיקה, המבוססת על כללי הפרשנות הנוהגים עימנו", אומרת חיות. בנוסף לכך, החידוש ההלכתי מצומצם: "'תזת הצבירה' שאומצה בפסק הדין נוגעת לעבירת הפרת האמונים בלבד, ואינה קובעת מסמרות ביחס לעבירות אחרות. שנית, ביחס לעבירת הפרת האמונים, אין מקום 'לצבור' מעשים אקראיים שביצע עובד ציבור, וכי צבירה אפשרית רק באותן נסיבות ייחודיות שבהן מדובר 'בביצוע של מעשים בעלי מאפיינים דומים, המבטאים שיטה אחת'".
חיות מוסיפה: "החשש שמעלה המבקש שמא עובד ציבור יופתע מכך שיימצא אשם בהפרת אמונים הוא חשש מוקשה על פניו, ככל שעניין לנו בפעולות המבוצעות באופן שיטתי, חוזר ונשנה ולאורך זמן, שעובד הציבור מודע להיותן פסולות. זאת, בפרט משהפסיקה כבר עמדה על כך שלמימד השיטתיות יש משקל לצורך התקיימות יסודות העבירה". חיות, אשר עיכבה את ריצוי עונשו של שחם עד להכרעה בבקשתו, קבעה שהוא ייכנס לכלא ב-1.3.22. את שחם ייצגו עוה"ד בועז בן-צור, דקלה סירקיס, כרמל בן-צור ועידן סגר, ואת המדינה - עו"ד נעמי גרנות.

תאריך:  16/01/2022   |   עודכן:  16/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
שוטר שהיכה משתתף בהפגנה בלתי חוקית נדון להורדה בדרגה על תנאי; שני שוטרים שהיכו אזרח נקנסו ב-500 שקל    העונשים המשמעתיים ממשיכים להיות קלים מאוד, גם במקרים של עבירות פליליות
עידן יוסף
המשטרה: שיעור המתפטרים גדל ב-2021 ל-608 מתפטרים. עם שכר נמוך קשה לשמור אנשים טובים    ח"כ בן-גביר: "יש גל של התפטרויות במשטרת ישראל. מרביצים פה לשוטרים ואסור להם להגיב"    נציג המשטרה הודה: "יש התפטרות של 20 אחוז בשל חוסר גיבוי ממפקדים"
איתמר לוין
יואל הדר, שהיה היועץ המשפטי של המשרד, אומר בוועדת נאור: אם לשר לא הייתה סמכות בנושא המינויים במשטרה - ספק אם היא בכלל הייתה מתייחסת לבקשותיהם    "לא היה שר שסיים בצורה טובה עם המפכ"ל"
מירב ארד
שרית ארד כיהנה במספר תפקידים בכירים בחשב הכללי, ביניהם מנהלת מינהלת הגמלאות במשרד האוצר, חשבת המרכז למיפוי ישראל, סגנית החשבת במשרד לביטחון פנים וסגנית חשב בכירה במשרד האנרגיה והתשתיות הלאומיות.
מירב ארד
הושג מתווה שיאפשר את קיום ההילולה בשבוע הבא    האירוע יתקיים במתחם הפתוח, ולא תותר כניסה לציון הקבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il