X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לבטחון הפנים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
האזנות הסתר של המשטרה
הקואליציה שוקלת הקמת ועדה מיוחדת בכנסת לפרשת NSO
הוועדה לבט"פ תמשיך לעקוב אחר התהליכים בתוך המשטרה להוצאת צווי האזנות סתר, ודורשת מיועמ"ש הממשלה להעביר לה דיווח על ממצאי בדיקתו, מאז נרכשו תוכנות מעקב סגן השר סגלוביץ: המעבר המהיר שנעשה בין טענה, לעובדה, למסקנה, קצת מהיר מדי. טוב שמועלית טענה, אבל איך כבר הגענו למסקנה?

בקואליציה שוקלים להקים ועדה מיוחדת בכנסת שתעסוק בפרשת NSO והאזנות הסתר של המשטרה. בעקבות סדרת התחקירים שפורסמו ב"כלכליסט".
"ימין ושמאל, חילונים דתיים וחרדים, כולנו חרדים לדמוקרטיה, ולכן הוועדה לביטחון פנים תמשיך לעקוב ולדרוש דיווח ופיקוח על כל סוגיית התנהלות המשורה בעניין האזנות סתר והשגת מידע על אזרחים" סיכמה יו"ר הוועדה לבט"פ ח"כ מירב בן ארי דיון (יום ב', 24.1.22) על הטענות בדבר שימוש המשטרה בתוכנת פגסוס. "הדיון הקרוב יתקיים בוועדת המשנה החסויה שלנו, בו תתבקש המשטרה להציג מהו התהליך בתוך המשטרה, עד שהיא פונה לביהמ"ש בבקשה להאזנת סתר.

"אני מודעת לכך שהח"כים מוטרדים, ותפקידנו לוודא שאין פגיעה באזרחים. איש לא יעצור ח"כים שרוצים להגיש בקשה להקמת ועדת חקירה. אני, כמו סגן השר סגלוביץ, סבורים שכל עוד מתנהלת בדיקת העובדות, אנו נעקוב, ונוודא שהבדיקה תהיה שקופה. אני שמחה שנציגת המשרד המשפטים הבהירה שהיועמ"ש לא יסתפק בבדיקת השנים 2021-2020, אלא יבדוק אחורה. הוועדה מבקשת להעביר לידיה את ממצאי הבדיקה".

[צילום: דוברות הכנסת]

בתחילת הדיון אמר ח"כ משה ארבל: "אסור לאדם לחשוש. אומרים לי 'יתפרו אותך'. זה שיח של מאפיה, של ארגון פשיעה". כאן יו"ר הוועדה עצרה אותו: "אתה לא תקרא למשטרה ארגון פשיעה". ח"כ ארבל טען שהטלפון שלו היה חלק מדליית מידע של פגסוס בשל קרבתו לאריה דרעי. יו"ר הוועדה: "צו בית משפט זה במחשכים? מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית".

ח"כ קרן ברק: "אני מציעה לא להתייחס לאירוע הזה בקלות ראש, אנחנו רואים שגם קואליציה וגם אופוזיציה מרגישים שהמדינה בגדה בהם, בתווך נמצא כל הציבור במדינת ישראל. ולכן אני מציעה שלא תאבדו את הציבור ברגע הזה, כי זה יכול להיות רגע מאוד מכונן עבור הציבור בישראל. ואני מציעה שלא ייכנסו בטיפול של הפרשה שיקולים פוליטיים". יו"ר הוועדה, ח"כ בן ארי: "התקופה המדוברת הייתה בזמן הממשלה הקודמת, כך שאין כאן שיקול פוליטי".

ח"כ אמיר אוחנה: "זהו אחד האירועים הנדידים שיש הסכמה בין קצוות מנוגדים. אציין שבמשך תקופת כהונתי כשר לביטחון פנים וכשר המשפטים, לא הובא בפני שימוש בכלי הזה. יש מידור מוחלט של השרים מעולם החקירות, וטוב שכך, כי חלק מהנחקרים עשויים להיות יריבים פוליטיים. יש פער קיצוני בין מה שנטען בכתבה להתייחסות המשטרה. אם נכון מה שנטען, זה חמור כמו נשק יום הדין".

עו"ד דוד פטר, פורום קהלת: "חוק האזנות סתר מגדיר שמה שניתן להאזין לו זה שיחה בין מכשירים. לא ניתן לחדור לתוכן הטלפון. אם רוצים לחדור לתוכן, זה רק באמצעות תפיסת המכשיר והוצאת צו חיפוש, או בהסכמת הנחקר. מה שנטען ככל הנראה לא קרה באופן שיטתי. אם ביקשו צו האזנת סתר ונכנסו לתכנים, זה נוגד את החוק. אם יש חקירה מלאה תחת מסווה מודיעיני, אז פירות לא חוקיים של חקירה לא חוקית מועברים, ונוצר מצב בלתי נתפס, כשההגנה והתביעה לא מודעים שהחומר נאסף בניגוד לחוק".

גבי פיסמן, משרד המשפטים: "עם הפרסומים הראשונים היינו מטרדים מהתמונה שעלתה בכתבות. התחלנו לבדוק וקיבלנו שיתוף פעולה מלא מהמשטרה. מדובר במשהו מאוד חמור. בדיקה ראשונית לא העלתה שום דבר ברמה מערכתית. חייבים לעשות בדיקה פרטנית, והיא לא תוגבל רק לשנים 2021-2020. התחלנו לעבור לצווים פרטניים. אנו עוברים על החומרים".
יו"ר הוועדה, בן ארי: "לפי הנתונים שבידי, 96% מהבקשות לצו האזנת סתר מאושרות, ו-95% מהבקשות לצו חיפוש. הבקשות מוצגות במעמד צד אחד. אפשר להגיד שכמעט כל הבקשות מאושרות כי המשטרה באה מוכנה. אגב, גם בארה"ב שיעור אישור הצווים גבוה מאוד".

ח"כ עמיחי שיקלי: "זה סותר את חוק כבוד האדם וחירותו. איזה סעיף בחוק מאפשר להיכנס לנייד של מפגין בבלפור או של ראש עיר?"
ח"כ איתמר בן-גביר: "כשיש אישור להאזנות, חלק מההאזנות משמש למידע מודיעיני. אין סדר ודין בהליך הזה. אין קורס רענון לשופטים, אין הדרכה לשופט וזו בעיה".

ברק לייזר, יועמ"ש הנהלת בתי המשפט: "מרבית הצווים אינן מאושרים כפי שהם. בתי המשפט מתוקף חובתם לאזן מצמצמים ומגבילים את היקף ההאזנה, את משך וזמן ההאזנה, האם יורשה תמלול כל התוכן או רק בעניינים מסוימים. לכן הנתון של 95% אחוזי אישור אינו משקף. צו האזנה ניתן רק כשיש חשד לפשע. שימוש בחומרי מחשב מחייב צו חיפוש בבית משפט שלום, וזה מתבצע בידיעת הבעלים".

תנ"צ דוד באואני, רח"ט חקירות במשטרה עד לפני חודש: "לא מסתירם מהשופטים כלום. כשם שהם לא יודעים מה דגם המצלמה שלי או באיזו ערכת דנ"א אני משתמש, כך הם לא צריכים לדעת את שם התוכנה, אבל מה היא יכולה להשיג - חד-משמעית כן. המשטרה עובדת עם מספר חברות, הכל מאושר מול משרד המשפטים, שלהם מסבירים את המפרטים. להגיד ששופטים לא יודעים מה הם מאשרים זה לא נכון. אין גם אישור של שופט תורן. רק נשיא בית המשפט מחוזי או סגנו".

[צילום: דוברות הכנסת]

תנ"צ אליעזר כהנא, יועמ"ש המשטרה: "חומרי האזנה נשמרים רק במשטרה. בתי המשפט מורים מה לתמלל ובמה להשתמש. זה הנושא הכי מפוקח ומבוקר במשטרה. לחתום שאיש לא עשה משהו שחורג - לא אחתום. אבל יש כאן הכי הרבה פיקוח ובקרה. בשנים שאני מלווה היו עלינו שתי בקרות מבקר המדינה. אפשר לראות איך בין שתי הביקורות, מ-2004 עד 2010 בנינו נהלים והנחיות מבוארות, בליווי קבוע של משרד המשפטים. משקיעים את כל המאמצים שלא יהיו חריגות. אנו הראשונים לרצות לדעת אם יש חריגה".

סגן השר לבט"פ יואב סגלוביץ: "המעבר המהיר שנעשה בין טענה, לעובדה, למסקנה, קצת מהיר מדי. טוב שמועלית טענה, אבל איך כבר הגענו למסקנה? יצרנו עובדה בשדה המשפטי. נוצר פה בענן בחדר שכאילו החוק לא מאפשר ולכן המשטרה בחריגה. ובכן החוק מאפשר. אם יש חשד לפשע חמור, חוקרים ברמות הכי בכירות בודקים קודם אם יש אמצעי פוגעני פחות. יצרו פה מצב כאילו צריך לשנות את המצב החוקי, כי היום שואבים בלי אישור. יש טענות שנטענות. הן לא עובדות כרגע".

תאריך:  24/01/2022   |   עודכן:  24/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקואליציה שוקלת הקמת ועדה מיוחדת בכנסת לפרשת NSO
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פגסוס
יהודה קונפורטס
התחקיר שגילה את השימוש הנרחב של המשטרה בתוכנה של NSO עורר זעם בציבור    אבל יש לא מעט רמיסות נוספות של הפרטיות, שצריכות להדאיג אותנו לא פחות    בכל יום רומסים את זכויות הפרט בשם הטכנולוגיה
יואב יצחק
אחד האישים: ג'יימס פאקר, שנחשד במתן טובות הנאה לנתניהו ולרעייתו    מטרת איסוף המידע הייתה גם כדי לבדוק האם פאקר מקבל פניות שתכליתן שיבוש החקירה    שימוש נוסף נעשה בתוכנה הריגול נגד גורמים נוספים, ובהם נגד יאיר נתניהו ונגד כמה מעוזריו של נתניהו שנחשדו בניסיונות לשיבוש מהלכי החקירה
איתמר לוין, איציק וולף
אומר על בסיס המידע שקיבל מן המשטרה, כי ברמה הרוחבית השימוש בתוכנות הריגול נעשה כדין; המשטרה מנסה "להתחקות אחרי הטענות הפרטניות"    צוות פנימי יבחן את ההאזנה לתקשורת מחשבים
איתמר לוין
המשטרה טוענת שעשתה שימוש חוקי בלבד בתוכנת "פגסוס" למעקב אחרי טלפונים, אבל מדובר בגוף שנתפס כל כך הרבה פעמים בהפרות בוטות של החוק, בשקרים ובטיוח של עבירות בשירותיו - עד שלא ניתן להאמין לה
איציק וולף
מתניהו אנגלמן מבצע בשבועות האחרונים ביקורת של האופן שבו משתמשים גורמי אכיפת החוק, ומשטרת ישראל בפרט, באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה    "האמצעים הטכנולוגיים מעוררים שאלות של איזון בין התועלת שבהם אל מול פגיעה בזכות לפרטיות ובחירויות נוספות ומעלים סיכונים מפני זליגת מידע אישי ושימוש לרעה במאגרי מידע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il