X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא הרצוג נפגש עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד לפגישה שנמשכה מעל שעתיים הרצוג הדגיש: "אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום וחיים משותפים"
▪  ▪  ▪
מוחמד בן זאיד בפגישה עם הנשיא הרצוג [צילום: עמוס בן גרשום]

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אשר נמצא בביקור ראשון באיחוד האמירויות, נועד עם יורש העצר של אבו דאבי, שייח מוחמד בן זאיד. הפגישה נמשכה מעל לשעתיים, והוגדרה כלבבית וחמה.
בהגעתם לארמון המלוכה התקבלו הנשיא ורעייתו בקבלת פנים ממלכתית מפוארת במסגרתה הושמעו המנוני המדינות, הוצגו המשלחות ולאחר מכן סקר הנשיא את משמר הכבוד המלכותי שירה 21 יריות כבוד לכבוד הגעתו. בתום פגישתם השניים המשיכו לפגישה על ארוחת צהריים בהשתתפות המשלחת המתלווה לנשיא המדינה.
בפתח הפגישה הודה הנשיא ליורש העצר על תרומתו לקידום היחסים הבילטראליים עם מדינת ישראל ואמר: ״אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את דו-הקיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו. כפי שציינת, הוד מעלתך, ביקור זה הינו ביטוי לחזון ולחלום על שלום, ולרוחות שלום שאנו מביאים לאזור כולו".
עוד אמר הנשיא הרצוג: אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמה עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד. אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום וחיים משותפים, ושבניו ובנותיו של אברהם יכולים לשכון ולחיות יחד בשלום ובדו-קיום לטובת האנושות."
הנשיא הוסיף: "מסר השלום הוא אבן פינה בקשר בינינו. אנו כאן על-מנת להעביר את המסר הזה הן לישראלים והן לאמירותים, שעל הסכמי אברהם להתחזק, וכן שמדינות נוספות ייקחו חלק במאמץ משותף זה". הרצוג ציין כי הוא מצפה "בקוצר רוח" לביקורו בהמשך בתערוכה הישראלית באקספו 2020 בדובאי: "אחווה שם את החוויה המדהימה שכולם מדברים עליה, זו שכבר 250,000 הישראלים שכבר ביקרו במדינתכם היפה חוו".
בסיום דבריו גינה הנשיא גם את מתקפות הטרור האחרונות של המורדים החות'ים בתימן נגד איחוד האמירויות: ואמר: "אנו תומכים באופן מלא בדרישות הביטחון שלכם ואנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור. אנו נמצאים כאן, יחד, על-מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו. תודה רבה לך."
יורש העצר, שייח' מוחמד בן זאיד אמר: "ראשית, אני מודה לך ולמדינתך על עמדתכם בנוגע למתקפות הטרור האחרונות על מתקנים אזרחיים באיחוד האמירויות. זו עמדה שמדגימה את השקפתנו המשותפת לגבי האיומים על יציבות האזור ועל השלום, בפרט אלו שמוצבים על-ידי מליציות וארגוני טרור, כמו גם הבנתנו המשותפת לגבי חשיבות נקיטת עמדה נוקשה נגדם.
עוד הוסיף: "ביקורך, כבוד הנשיא, מגיע לאחר ביקורו המוצלח של ראש הממשלה נפתלי בנט באיחוד האמירויות זה לא מכבר. זה מוכיח כי הקשרים שלנו מתקדמים במלוא העוצמה, וכי יש רצון חזק ומשותף לחזק אותם לטובת מדינותינו ואזרחינו.
הסכמי אברהם היוו שינוי היסטורי משמעותי שמגלם את הגישה לשלום שאיחוד האמירויות מאמינה בה. הם סללו את הדרך לחיזוק השותפות שלנו, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות, הבריאות, האנרגיה ועוד.
כבוד הנשיא, האזור שלנו הוא אחד האזורים שסבלו הכי הרבה ממלחמות וקונפליקטים. באמצעות השלום, אנו באיחוד האמירויות, ישראל והאזור כולו, יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר. אין ספק שהשתתפותכם באקספו 2020 היא חלק מפירות השלום ותחזק את ההיכרות והאמון בין שתי המדינות".
יורש העצר הביע את ברכותיו החמות על ביקור הנשיא הרצוג באיחוד האמירויות ואמר: "אני נושא תפילה שהשלום במזרח התיכון יתפשט."
בתוך כך, קיימה רעיית הנשיא מיכל הרצוג פגישה מקבילה עם שרת הטכנולוגיה המתקדמת של איחוד האמירויות, שרה אל אמירי.

[צילום: עמוס בן גרשום]
[צילום: עמוס בן גרשום]
תאריך:  30/01/2022   |   עודכן:  30/01/2022
+יורט טיל בליסטי שנורה מתימן לאבו דאבי
23:28 30/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האירוע התרחש במהלך ביקור הנשיא הרצוג באמירויות ולא נשקפה לו כל סכנה  ▪  משרד ההגנה: "חיל-האוויר שלנו תקף והשמיד את משגר הטיל שירו החות'ים בתימן"

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
מבקרים ואזרחים פונו ממגדלים ומקניונים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליט האמירויות להרצוג: "מקווה שהשלום במזה"ת יתפשט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
הנשיא הרצוג יבקר ביומיים הקרובים באבו דאבי ובדובאי וייפגש עם יורש העצר האמירתי, השייח' מוחמד בן זאיד, ועם שר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זאיד    שוחח לפני ההמראה עם ראש הממשלה ועם שר החוץ    "משמעותו של הביקור בראש ובראשונה תקווה לשלום, שלום מביא איתו קדמה, התפתחות ושגשוג לכל העמים באזורנו"
מנואל טרכטנברג, דרור שלום
המכון למחקרי ביטחון לאומי הציג השבוע את הצעותיו לתפיסת הביטחון של ישראל לשנת 2022    ההקדמה למחקר מצביעה על האתגרים המרכזיים - בישראל, בסביבתה המיידית ובזירה העולמית - ומציעה קווי פעולה להתמודדות איתם
יוני בן-מנחם
הקואליציה הערבית בראשות סעודיה הודיעה על פתיחה במבצע צבאי נגד החות'ים בתימן בתגובה על ההתקפות האחרונות על אבו דאבי וסעודיה. ב"בנק המטרות" של החות'ים כלולות ערים בישראל וספינות הצי הסוחר בים סוף, בישראל מעריכים כי התקפה עליה היא אפשרית וכי אירן היא זו שבוחשת מאחורי הקלעים
איציק וולף
יורש העצר של איחוד האמירויות הזמין את הנשיא ואת רעייתו לביקור בן יומיים    במהלך הביקור ייפגש הרצוג עם השייח' בן זאיד, עם בכירים נוספים באמירויות ועם נציגי הקהילה היהודית
אודי דקל
הנוכחות האירנית בסוריה עוברת התאמות לאילוצים פנימיים וחיצוניים, כולל בפעילותה בגולן ובלבנון, אך ישראל רחוקה מלהשיג את היעד האסטרטגי של סילוקה מהמדינה    גם אסד ורוסיה לא יכולים ולא רוצים להוציא את אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il