X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני בני טיפוחיו של בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן ויובל שטייניץ, בגדו בו ראש הממשלה צריך לטפל בבניו הסוררים
▪  ▪  ▪
נחש-צפע. ליברמן [צילום: AP]
ביבי פחד להתעסק עם מר-כוח. כדי לא לספוג ממנו יותר מדי מכות, הוא מינה אותו לשר החוץ, רק שישתוק. אבל, ליברמן עשה בדיוק את ההפך הגמור. לועו הפעור מיאן להיסגר וחיצי הרעל שלו נורו לכל עבר

היה היו לבנימין נתניהו שני בני טיפוחים נאמנים, בשר מבשרו: אביגדור ליברמן ויובל שטייניץ. משניהם הוא קיווה לעשות ענבים, אלא שברבות הזמן התחוור לו כי עשה באושים. התקווה הרבה שתלה בשני הגלמים שלו הפכה בסופו של דבר לאכזבה מרה.
יום בהיר אחד החליטו שני הגלמים לקום על יוצרם. בעוד הראשון עשה זאת כבר מזמן, התמהמה השני ועושה זאת רק עכשיו, בנוסח של "וישמן ישורון ויבעט".
מה לעשות, אבל לביבי פשוט לא הולך עם אותו צמד-לא-חמד שבועט בו ללא רחם: האחד מבפנים, מתוככי המפלגה שלו; והשני מבחוץ, לאחר שפרק כל עול ומצא לו בית חדש.
את הבעיטה הראשונה קיבל ביבי מאיווט. כמו נחש-צפע הגיח זה האחרון ממאורתו הישנה והתחפר לו במאורה חדשה. לאחר שטיפח בה את שיניו החדות, הוא החל יורק את הארס שהצטבר בהן על ימין ועל שמאל. מי שהוכש היה לא אחר מאשר ביבי.
איווט האכיל את ביבי מרורים. עם המפלגה החדשה שהקים הוא הראה לו מאיפה בדיוק משתין הדג. ביבי פחד להתעסק עם מר-כוח. כדי לא לספוג ממנו יותר מדי מכות, הוא מינה אותו לשר החוץ, רק שישתוק. אבל, ליברמן עשה בדיוק את ההפך הגמור. לועו הפעור מיאן להיסגר וחיצי הרעל שלו נורו לכל עבר. כולם ברחו והתרחקו ממנו, אחוזי אימה, כמהים בכל מאודם שלא לקיים איתו מגע. הסגל הדיפלומטי, זה הישראלי וזה שמעבר לים, ניתק עימו כל מגע. ביבי נאלץ להיעזר ב"במקום": פעם בנשיא ופעם בשר הביטחון, אבל הצרות שהנחיל ביבי לסביבה הקרובה שלו המשיכו לבוא בצרורות.

שיחת תדרוך
הפך עצמאי. שטייניץ [צילום: פלאש 90]

בא לשכונה בחור חדש, שהחליט לתפוס גם הוא עצמאות. יובל שטייניץ. שר האוצר על הנייר בלבד, שעד כה היה דבוק לאדונו בסינור, תפס פתאום גם הוא ראש

כמו אב רחום ניסה ביבי את דרך הפיוס. כל מי שנפגע מאיווט זכה, בסופו של דבר, להתנצלות. כזו של "אי הבנה" או של "דברים שהוצאו מהקשרם". אחרי שהיה זה איווט שסירב להתנצל בעצמו - עשה זאת ביבי במקומו.
כאילו לא די לו לביבי בצרה הזאת שנפלה עליו - בא לשכונה בחור חדש, שהחליט לתפוס גם הוא עצמאות. יובל שטייניץ. שר האוצר על הנייר בלבד, שעד כה היה דבוק לאדונו בסינור, תפס פתאום גם הוא ראש. מערכת היחסים ההדוקה של האבא והתינוק הפכה באחת לסינדרום אדיפלי ולשבירה מאוד. בימים האחרונים היא אפילו הגיעה לתהום חדשה.
רגע לפני הצגת רפורמת התחבורה השאפתנית של נתניהו, יוצא, פתאום, שטייניץ, והפעם כבר בחיפוי צוות-עוזריו, נגד תוכנית "נתיבי ישראל", שהיא הבייבי של ביבי. יובל מרים ראש ומכנה אותה "מופרכת" ו"בלתי-ריאלית".
בסך-הכל רצה ביבי לתת עדיפות לפיתוח קווי הרכבת בארץ, המוזנחים כל כך: להחיות את רכבת העמק המיתולוגית של פעם, לתגבר את הקו לבאר-שבע, לחדש את הרכבת לירושלים, להניח סוף-סוף מסילת-ברזל לאילת, ולקשר בין כולן ברכבת לאורך כביש 6. מה לעשות, אבל שטייניץ מבקש לטרפד את התוכנית ולתת עדיפות לפיתוחה של תשתית הכבישים. העובדה שהרכבת מהירה ונוחה יותר מן האוטובסים מעניינת את שטייניץ, באסכולה הפילוסופית המיוחדת שלו, כקליפת השום.
אילו אני פרופסור עמוס רולידר, המומחה מספר אחת בארץ להתנהגות בין הורים לילדיהם, הייתי מזמן את ביבי לשיחת-תדרוך כיצד להתנהג עם בנים סוררים שכאלה. אולי הפתרון הוא בנוסח של "חוסך שבטו - שונא בנו"...

תאריך:  08/02/2010   |   עודכן:  08/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהגולם קם על יוצרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לוזרים בשילטון
אור השמש  |  8/02/10 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהבית שטנר
צמחי המרפא משמשים לאיזון הורמונלי של הגוף ומטפלים במכלול התופעות הנגרמות מחוסר האיזון
גד גזית
ההתדיינות המשפטית אינה נעשית מבחירה חופשית. היא הכרח מובנה של חברה, שנוצר ככורח אבולוציוני של מאבקים בלתי פוסקים הנחוצים בתהליך הישרדות המינים בכלל והמין האנושי בפרט!    זירת המשפט היא אחת מזירות מאבק רבות, אך היא אולי החיונית שבכולן
אבנר יופי
האם ייתכן כי עסקה זאת הינה בעצם עסקה סיבובית נוספת ביוזמת אירן, לפיה אירן תשלם והטילים יועברו מלוב לאירן?
דרור אידר
16.2.2002, שירה נפצעת בפיגוע חבלני, כמעט נהרגת. בימים אלו היא צועדת אל חופתה    בין האורחים: מסמר הפלדה שכמעט הרגה
אורן פרסיקו
ב-2001 כתב מרדכי גילת על המפעל הציוני המפוקפק של שלדון אדלסון    ב-2008 הצטרף למפעל אחר של המיליארדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il