X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ איתמר בן-גביר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
חזית אחידה נדירה מימין ומשמאל לשמירת חסינות הח"כים
בן-גביר לחברי הכנסת: "היום זה אני, מחר זה כל אחד מכם" טיבי: יכול להיות שצריך להפוך הגבלה של ח"כ לעבירה פלילית רוטמן: זו עבירת תקיפה שטרית: הבן שלי החליט להוציא רישיון לנשק כי המשטרה לא מגינה עלינו מירב בן ארי: המשטרה לא עושה מספיק מאמץ להגן על חברי הכנסת

ועדת הכנסת והוועדה לביטחון הפנים התכנסו (יום ב', 14.2.22) לדיון משותף מיוחד בטענות חברי הכנסת איתמר בן-גביר, עופר כסיף ומוסי רז לפגיעה בחופש התנועה של חברי הכנסת.

ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) אמר: "בשכונת שמעון הצדיק יהודים חיים בסכנה, ואין שם משטרה. אמש בשעה 12 בלילה, שוטרים פירקו לי את הלשכה שמוקמה בשטח יהודי פרטי ללא שום זכות. הרביצו לעוזרים שלי, ניסתי להפריד, אז הרביצו גם לי. בשלב מסוים הפילו אותי ארצה, התעלפתי והובהלתי לבית חולים. היום זה אני, מחר זה כל אחד מכם, וזה לא הפעם הראשונה. כעו"ד לא התנהגו אלי כמו שפוגעים בי כח"כ. ההגעה שלי למקומות חיכוך, תורמת להפחתת האלימות. לצערי יש מגמה בקצונה של המשטרה, הם צריכים להפנים את החסינות".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר: "אני מתעב את דעותיהם של חלק מחברי הכנסת, אולם הם ח"כים וצריך לאפשר להם מעבר. ח"כים מוסלמים חייבים להיכנס למסגד אל-אקצה ללא מגבלות. טבעי שח"כ יהודי ייכנס לבית כנסת וח"כ ערבי למסגד.

טיבי שאל את ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) האם נכון להפוך הגבלת תנועה של חבר כנסת לעבירה פלילית, ורוטמן השיב שייתכן שכן. עם זאת, הוסיף: "כאשר מופעל כוח פיזי כנגד ח"כ זו עבירה פלילית של תקיפה. מותר לשוטר להפעיל כוח לצורך מילוי תפקידו, ולעצור חבר כנסת זה לא תפקידו". לדבריו, "בעת מבצע שומר חומות, תיאום עם המשטרה לא הועיל. המשטרה לא הייתה מוכנה לאבטח אותי. אתמול, לא אפשרו לעוזרים שלי להיכנס אולם לבעלי תעודות לע"מ אפשרו. הגעתי למסקנה שהמשטרה עוסקת ביח"צ ולא בביטחון".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר: "ח"כ שלצורך מילוי תפקידו מגיע למקום מסוים, אין דבר כזה לעכב אותו או למנוע ממנו להיכנס. אתמול שוטר היכה ברכב שלי בעוצמה. לא יכול להיות שמפעילים כוח כנגד ח"כ. אני מבקש שנצא מכאן עם דרישה חד-משמעית, ברגע שח"כ מציג תעודת ח"כ, חייבים מיד לאפשר לו לעשות את עבודתו".
לשאלת ח"כ כסיף השיב סא"ל הראל וינברג רע"ן ביטחון ביועמ"ש איו"ש, כי "אלוף הפיקוד מוסמך לעצור ח"כ מלהיכנס לאזור צבאי סגור. כאשר יש סיכון מיידי, המח"ט בשטח מוסמך". וינברג המליץ לחברי הכנסת לתאם את ביקוריהם מראש.

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר: "בשנתיים שאני ח"כ, לפחות 10 פעמים ניהלתי ויכוחים עם שוטרים שלא אפשרו לי להיכנס, לעיתים ויתרתי והלכתי. אם המשטרה לא הייתה מונעת מח"כ סמוטריץ' להגיע למקום התאונה בה הנער אהוביה סנדק מצא את מותו, 50% מהאי-אמון במשטרה היה יורד. המשטרה גורמת עוול לעצמה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר כי חוק חסינות חברי הכנסת, שנחקק בשנת 1951, קובע כי "שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של ביטחון המדינה או של סוד צבאי".
לדבריו, "מטרת החוק לאפשר לח"כ לנוע בחופשיות, ולצמצם למינימום את המצבים בהם מגבילים את התנועה של ח"כים. במטרה לאפשר להם למלא את תפקידם כנבחרי ציבור. גם כשהציבור מוגבל בגישתו למקום מסוים, ההגבלה אינה חלה באופן אוטומטי על חברי הכנסת. לגביהם נדרשת הפעלת שיקול דעת. פן נוסף של העניין הוא אופן התנהלותם של כוחות הביטחון ביחס לח"כים. בעוד שלגבי כל אדם הזכות להפגין היא זכות יסוד במשטר דמוקרטי, הרי שלגבי ח"כים מדובר בעניין המצוי בלב פעילותם. המשטרה וכוחות הביטחון חייבים לאפשר לח"כים להשמיע את קולם ולהפגין בכל מקום, ללא חשש כי ימצאו את עצמם פגועים וחבולים מידי כוחות הביטחון שאמורים להגן עליהם.
"חופש התנועה של ח"כים אינו מוחלט ונדרשים איזונים בהפעלתו. ח"כים אינם אמורים להפר את החוק או להפריע לכוחות הביטחון במילוי תפקידם כדין. מטבע הדברים, הפעלת שיקול הדעת בשטח בזמן אמת, לעתים על-ידי דרגים זוטרים או תוך כדי התמודדות עם מהומות והפרות סדר, מעוררת אתגרים, אנחנו לא מתעלמים מכך".
יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי אמרה: "הדיון נועד לדון בחיכוך הבלתי פוסק בין חברי הכנסת למשטרת ישראל. היה מקרה שהמשטרה פגעה בזכויותיו אף שאמרו לשוטרים שמדובר בח"כ. ח"כ שנכנס לאזור מלחמה, קשה להוציא אותו באופן סטרילי מהאירוע. אולם ח"כ לא אמור להיפגע ואנחנו רואים אירועים רבים כאלו. חסינות הח"כים נקבעה בחוק לא לחינם. המשטרה צריכה לעשות מאמץ גדול יותר. המשטרה לא עושה מספיק מאמץ להגן על חברי הכנסת. זה צריך להגיע עד השוטר שמגיע לבית ספר לשוטרים".

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר: "אלימות שוטרים מתרחשת כלפי ח"כים וגם כלפי מפגינים. ח"כ או אזרח לא צריך לספוג אלימות משוטר. לפני מספר שבועות, המשטרה מנעה את כניסתי לבית בשכונת שייח ג'ראח, הורחקתי מאות מטרים מהבית. מפגינים רבים שנעצרו ע"י המשטרה, הלכו סביב והגיעו עד הבית. הגבלת תנועה ללא היגיון בלתי מוצדקת בעליל. כאשר ביקשתי לחזור לרכב שלי, קצין מנע ממני באופן פיזי לגשת לרכב שלי".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ יוסי טייב (שס) אמר: "בשכונת שמעון הצדיק יצאה המוגלה, אולם זה חוזר על עצמו פעמים רבות. גם אותי הגבילו מספר פעמים. רכב של חבר כנסת אמור להיות מזוהה ולאפשר לו חופש תנועה".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה: "היועצים שלנו הם ליווי מקצועי שאנחנו חייבים לצידנו. השוטרים מבצעים את החוק, לעיתים רבות שוטרים חושבים שהם קובעים את החוקים".

קצין הכנסת ניצב יובל חן קיבל את המלצת בן-ארי ואמר שישלח מכתב הנחיות לחברי הכנסת מתי הח"כים צריכים לעדכן את קצין הכנסת. "אנחנו אמונים על התיאום בין חברי הכנסת למשטרה כשהם מגיעים למקומות ציבוריים, אולם לא תמיד חברי הכנסת מעדכנים אותי", אמר.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ משה ארבל (שס) אמר: "בתחילת משבר הקורונה ניגשתי לקצין משטרה והערתי לו על פעולות בלתי חוקיות כאשר שוטרים סתרו לילד, והוא השיב לי 'תעוף לי מהעיניים'. ארבל העלה את נושא כניסת ח"כים למתקני כליאה: "הגיע הזמן שוועדת הכנסת תקבל החלטה בעניין".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) אמרה: "הבן שלי החליט להוציא רישיון לנשק כי המשטרה לא מגינה עלינו. הייתי מעורבת בפרשיית ריגול ולא קיבלתי שום עידכון מגורמי הביטחון. מישהו צריך לתת את הדין על מה שקרה פה".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר: "חסינות חברי הכנסת זו הגשמת הדמוקרטיה. המשטרה צריכה לכבד את החסינות לא פחות מכיבוד חופש התנועה של עיתונאים". אוחנה פנה ליו"ר הכנסת ואמר: "אתה כבר לא מפקד המחוז, אתה יו"ר הכנסת, ומתפקידך לדאוג לחופש התנועה של חברי הכנסת".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

קצין אג"מ של מחוז ירושלים ארז תבור אמר: "מדובר באירועים בשכונת שייח ג'ראח ובסמוך לביתו של ראש עיריית ירושלים. הייתה התפרצות אלימות, מתבצרים רעולי פנים עם גז ובקבוקי תבערה, זירה מורכבת ומסוכנת, ולכן המשטרה החליטה לסגור את התנועה באזור. זה היה אירוע מורכב שהשתתפו בו גם הימ"מ וצוותי מו"מ. המניעה להיכנס הייתה על כולם כולל ח"כים. הציפייה שלנו שח"כים יכבדו את הוראות השוטרים". לדבריו, כל אירוע מתוחקר, ואם יש צורך לוקחים אותו לפן המשמעתי".
ח"כ רז השיב לתבור ואמר: "ניכר מדבריך שלא הייתה בשטח, ואתה לא יודע מה היה שם. שיקול הדעת של הקצין בשטח היה מוטעה. אתה אומר אמירות חסרות בסיס. זה לא יעבור בשתיקה, זה כמו עדות שקר! אני דורש שתתנצל, כך מתנהלת המשטרה, סומכים על דיווחי שקר".

מירב אטינגר

היועמ"ש של מחוז ש"י במשטרה מירב אטינגר אמרה: "הטיפול באירועים שמעורבים בהם ח"כים מופיעים בפקודה. כאשר יש חשש לפגיעה בח"כים או בציבור, אסור לח"כ להיכנס. קיבלנו בקשות לכניסת ח"כים לזירה, וקצין משטרה מנע את כניסתו. מה היה קורה אם ח"כ היה נפגע ממטען שיתפוצץ. באירוע אחר הורתי להוציא ח"כ גם בכוח כדי שלא ייפגע. באירועים מתוכננים, אנחנו מכשירים צוות מיוחד לליווי ח"כים".
אורבך סיכם את הדיון ואמר: "יש כאן חזית אחידה נדירה מימין ושמאל לקבל נהלים ברורים. המשטרה התחייבה להעביר לנו את הנוהל של הצבא לטיפול באירועים בהם משתתפים ח"כים". בן-ארי סיכמה אמרה בדדברי הסיכום, שהמטרה לצאת עם מסקנות אופרטיביות. "צריך להגדיר לחברי הכנסת מה ומתי צריך לעדכן". בעניין יועצי הח"כים אמרה בן-ארי: "אנחנו מציעים שיועץ אחד של ח"כ יוכל להיות צמוד לח"כ. הרבה פעמים יועץ קריטי ולעיתים נכנס לנעלי הח"כ". עוד אמרה בן ארי: "כל השוטרים וחיילי מג"ב חייבים להכיר את נושא חסינות הח"כ".

תאריך:  14/02/2022   |   עודכן:  14/02/2022
+ח"כ קרעי: "בשם אלפי חללי הקורונה שקברת - תתפטר"
12:53 15/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר האוצר ליברמן בוועדת הכלכלה: בתוך שבועיים מביא מתווה רשת ביטחון לעצמאים  ▪  היו"ר ביטון בירך על הצעדים וקרא להגיל את הסיוע למוחלשים ולאפשר רשת ביטחון לעסקים הקטנים  ▪  שר האוצר הקשיב לטענות בעלי העסקים והשיב: לא נפקיד אף אחד, מי שזקוק לסיוע יקבל

השר ליברמן בדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+השרים לא ענו על 300 שאילתות
23:59 14/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת קטי שטרית חושפת כי שרי הממשלה לא השיבו למאות שאילתות שהגישו חברי הכנסת  ▪  בחלק מהשאילתות מגיע העיכוב לחודשים ארוכים  ▪  שיאן השאילתות, ח"כ משה ארבל: על 30 שאילתות לא קיבלתי מענה למרות שחלף המועד

שטרית. "בזיון הכנסת" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזית אחידה נדירה מימין ומשמאל לשמירת חסינות הח"כים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
שר הביטחון מסביר עיכוב של למעלה משנה חלפה מאז החליט לשנות את מתכונת השידורים בתחנה: "הבנתי שמדובר בסוגיה מורכבת בעת הזו"    "מנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה"
עידן יוסף
ראשי סיעות האופוזיציה מאוחדים בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת פגסוס    ראש האופוזיציה: "אי אפשר להסתפק בבדיקה שבה המשטרה בודקת את עצמה והחוקרים חוקרים את החוקרים. זה כמו לתת לחתול לחקור את השמנת"
מירב ארד
ציין: "הלשכה יכולה להרגיז ולקומם אבל אין להם שום זכות לגעת ברכוש של חבר כנסת"    ח"כ בן-גביר הותקף אמש בידי שוטרים, התעלף ופונה באמבולנס    ירדן גינתה את העימותים בשייח ג'ראח
עידן יוסף
בישיבה ראשונה של ועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות קראה היו"ר מגן תלם לממשלה לקדם את הצעת החוק לטיפול בבעיה    הרשות להגנת הצרכן: רבע מכלל התלונות המתקבלות עוסקות בעסקות טלפוניות - הצעת החוק שתחייב הקלטת שיחה ומסירתה לצרכן נמצאת בשלבי גיבוש, אך מתעכבת בשל דיונים בין משרדי הממשלה
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק - תיקון חוק שכר מינימום, תיקון חוק חופשה שנתית ותיקון חוק שעות עבודה ומנוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il