X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רה"מ בנט. "נערכים ליום שאחרי" [צילום: עמית שבי/פלאש 90]
בנט מזהיר בישיבת הממשלה:
"ההסכם המסתמן עם אירן - חלש וקצר מהקודם"
ציין: "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תוכנית הגרעין האירנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025" "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי"

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למאמצי המעצמות לחתימה על הסכם הגרעין בשיחות בווינה ואמר כי "השיחות בין אירן לבין המעצמות על חזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד. ייתכן שנראה הסכם בתוך זמן קצר. ההסכם החדש המסתמן הוא קצר יותר וחלש יותר מהקודם".
עוד ציין בנט כי "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תוכנית הגרעין האירנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025. מאז החתימה המקורית קרו שני דברים: האירנים התקדמו מאוד בבניית יכולת ההעשרה והזמן חלף.
אם העולם יחתום שוב על ההסכם, מבלי להאריך את מועד הפקיעה, הרי שאנחנו מדברים על הסכם שקונה בסך-הכל שנתיים וחצי, ואחריהן אירן יכולה ורשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות, ללא הגבלות. אצטדיונים של צנטריפוגות על-פי ההסכם. בתמורה האירנים יקבלו בהווה עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות, כלומר - המון כסף.
הכסף הזה יגיע, בסופו של דבר, לטרור באיזור. הטרור הזה מסכן אותנו, מסכן מדינות נוספות באזור - כמו שראינו לאחרונה - והוא יסכן גם כוחות אמריקנים באיזור. אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי, בכל הממדים, כדי שנדע לשמור ביטחון אזרחי ישראל בכוחות עצמנו".
    באשר למתיחות בין אוקראינה ורוסיה קרא רה"מ לישראלים לשוב לישראל. לדבריו, משרד החוץ עושה מאמצים גדולים בנושא הזה. "על-פי הנתון שקיבלתי מהם הבוקר, קצת מעל 3,000 איש יצאו מאוקראינה. אבל יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם, בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות. אני פונה לאזרחי ישראל שנמצאים באוקראינה: זה לא הזמן ל"יהיה בסדר". עדיף מעט אי-נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחיים שלכם מאוחר יותר.
  • בואו הביתה"."
בישיבת הממשלה התייחס רה"מ בנט גם ליוקר המחיה בישראל ואמר: "עכשיו, כשהחיים חוזרים למסלולם, זה הזמן לחבר בין שתי הנקודות: צריך למתוח קו בין הנתונים המצוינים של הכלכלה הישראלית, לבין המחיר של מנת פלאפל או אוזני המן".
הוא הוסיף: "צריך להקל על יוקר המחיה של אזרחי ישראל. זו משימה גדולה שמוטלת על כל שרי הממשלה הזאת, כל שר בגזרתו, ולמרות כל הקשיים, למרות עליית מחירי השינוע וחומרי הגלם, אנחנו חייבים לבלום את זה ויש לנו הכלים לעמוד בזה".

תאריך:  20/02/2022   |   עודכן:  20/02/2022
+בנט: יש לנו קווים אדומים, נשמור על חופש פעולה באירן
19:30 20/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע הדיווחים על הסכם חדש שמתגבש, אמר ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב: "אנחנו מוטרדים מאוד. אבל ישראל תנצח בכל מצב, ולא נאפשר לאירן להיות מדינה סף גרעינית"

בנט בוועידת הנשיאים [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]
+האם משטר האייתולות ניתן לדו-קיום בשלום
14:28 20/02/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

סגידת האייתולות לציוני-דרך אלו הפכה את אירן למוקד אזורי ועולמי של הפצת חתרנות וטרור אנטי-אמריקנים, במטרה למוטט כל משטר ערבי פרו-אמריקני

האייתולה אחמד חתאמי [צילום: איברהים נורוזי/AP]
+גנץ: "הסכם גרעין, אם ייחתם עם אירן, אינו סוף פסוק"
12:52 20/02/22  |  מירב ארד

שר הביטחון בני גנץ בוועידת מינכן לביטחון: "גם אם ייחתם הסכם עם אירן - אסור שיהיה סוף פסוק במאמצים למניעת הגעתה לסף גרעיני ולבלימת התוקפנות שלה באזור - חייבים להמשיך במאמצים לפיקוח במתקני גרעין אחרים, לעסוק בתיקים הפתוחים של סבא"א ולוודא שתוקף ההסכם לא מאפשר לאיראן לפרוץ לגרעין". גנץ חשף, כי לפי ההערכות: אירן מכווינה ומאשרת את המתקפות באזור, מעבירה נשק לסוריה במסווה של ציוד אזרחי בנמלי התעופה והים ומסכנת טיסות אזרחיות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ההסכם המסתמן עם אירן - חלש וקצר מהקודם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
גליה לביא, בת-חן פלדמן
רוסיה וסין רוצות ולא רוצות הסכם עם אירן בתחום הגרעין, משום שיש להן אינטרסים רבים ולעיתים מנוגדים – באירן, במזרח התיכון ובמישור העולמי. לכן הן לא ילחצו על אירן להיענות לדרישות המערביות
איציק וולף
יו"ר בית הנבחרים האמריקני מבקרת בכנסת    הצהירה כי תמיכתה של ארה"ב בביטחון ישראל וביציבות האזורית נותרה בלתי ניתנת לערעור    "בית הנבחרים אישר בגאווה מימון נוסף לכיפת ברזל בספטמבר האחרון, ואנו מקווים לאשר זאת גם בסנאט בקרוב מאוד"
עידן יוסף
ראש הממשלה נפגש עם יורש העצר ועם מלך בחריין    הם שוחחו על נושאים שונים ובהם מאבק בפעולות טרור, קיצוניות דתית, עוני ואתגרים חברתיים    סיכומים להעמקת שיתוף הפעולה בין העמים גם במישור הכלכלי
יורם אטינגר
"יש להרחיק לכת בדמיוננו כדי להאמין שמשטר האייתולות יהיה שותף-אמין להסכם שיחליש אותו ויסכן את היעד של המהפיכה האיסלאמית"
איתמר לוין
בארי רוזן, מבני הערובה האמריקנים בשנים 1981-1979, פועל להבטיח שבני הערובה הזרים הנוכחיים ישוחררו כחלק מהסכם גרעין עם אירן    במאמר בוושינגטון פוסט הוא קורא לביידן ליטול הובלה מוסרית בינלאומית בנושא ראשון במעלה של זכויות אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il