X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושרו תיקון שכר המינימום, תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה ותיקון חוק החופשה השנתי הפעימה הראשונה של העלאת שכר המינימום צפויה בעוד כחודשיים - כשבאפריל 2022 יעלה שכר המינימום ל-5,400 שקל בחודש
▪  ▪  ▪
שר האוצר ליברמן. סיכום עם ברביבאי, עם בר-דוד ועם אמיתי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 20.2.22) את תיקון שכר המינימום, את תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה ואת תיקון חוק החופשה השנתי. התיקונים הללו כוללים העלאה מדורגת של שכר המינימום עד לרמה של 6,000 שקל בחודש, תוספת יום חופשה לעובד המועסק עד 5 שנים במקום העבודה וחישוב מחודש של השעות הנוספות של העובדים באופן שיאפשר להם איזון טוב יותר בין הבית למקום העבודה.
תיקוני החקיקה אושרו במסגרת עסקת החבילה במשק, על-פי סיכום שהתקבל בנובמבר 2021 בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד"ר רון תומר. בין מטרותיה של עסקת החבילה - מתן גמישות בהעסקת עובדים וכלים להמרצת המשק, וכן, יצירת ודאות ביחסי עבודה במגזר הציבורי הכוללים דחיית הסכם המסגרת במגזר הציבורי ל-2023 ומתן תקציב לפתרון בעיות.
על-פי התיקונים שאושרו יועלה שכר המינימום במשק תוך התחשבות במצב שוק העבודה והאילוצים התקציבים. שכר המינימום יעלה בצורה מדורגת ואחראית, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים בעלי השכר הנמוך וזאת עד ל-6,000 שקלים.
הפעימה הראשונה תהיה בעוד כחודשיים, באפריל 2022 שבו יעלה שכר המינימום ל-5,400 שקל. באפריל 2023 יעלה שכר המינימום ל-5,500 שקל, באפריל 2024 הוא כבר יעמוד על 5,700 שקל, באפריל 2025 הוא יעלה ל-5,800 שקל ובדצמבר 2025 יגיע שכר המינימום בישראל לרמה של 6,000 שקל בחודש.
מטרת תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה שאושר היום היא העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון בית-עבודה טוב יותר עבור העובד. כמקובל במרבית מדינות ה-OECD, הצדדים סיכמו על חישוב שעות נוספות המביא לידי ביטוי את הגמישות הנדרשת לצורך איזון בין עבודה ופנאי ומתן מענה לתקופה המאתגרת שבפניה אנחנו ניצבים.

תאריך:  20/02/2022   |   עודכן:  20/02/2022
+השרים דחו בקשת הרבנים הראשיים לדחות את חוק גיור
23:53 20/02/22  |  עידן יוסף

ועדת השרים לחקיקה דחתה את בקשת הרבנים הראשיים לישראל שלא לאשר את חוק הגיור של השר מתן כהנא. במכתבם לחברי הוועדה כתבו הרבנים שהחוק הוא הונאת גר, כי הרבנים לא יכירו בגיורים שלא באישור הרבנות הראשית.
הרבנים ביקשו לעצור את התהליך, ולהקים ועדה משותפת שתציע הצעת חוק שתענה על המצוקות תוך שמירה על האחדות ומניעת קרע בעם.

מכתב הרבנים הראשיים
+ועדת השרים אישרה הצעת חוק להחלשת כוח הרבנות בבחירת רבנים ראשיים
23:36 20/02/22  |  עידן יוסף

ועדת השרים לחקיקה אישרה תמיכה ממשלתית בקריאה טרומית בהצעת חוק להחלשת כוחה של הרבנות הראשית לישראל בהליך בחירת הרבנים הראשיים לישראל ובהגדלת כוחם של גורמים ליברליים בהליך.
כיום מונה האסיפה הבוחרת 150 חברים, ובהם 80 רבנים - שמתוכם נבחרים עשרה על-ידי הרבנים הראשיים. הצעת החוק של ח"כ משה טור־פז (יש עתיד), מספרם של חברי האסיפה יצומצם ל־120, והנציגות לרבנות הראשית תוגבל ל־50 רבנים בלבד. עשרה מתוכם ייבחרו על-ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא, לצד שישה רבני קיבוצים אשר נחשבים ליברליים יותר, וייבחרו אף הם בידי השר. צעדי הרבנות הראשית יוצרו באמצעות הסרת 18 ראשי מועצות דתיות מהאסיפה הבוחרת.

+הממשלה אישרה: הטבות מס להורים עובדים
18:30 20/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

התוכנית להפחתת יוקר המחיה, בהיקף של 4.4 מיליארד שקל, אושרה בממשלה  ▪  בהודעת האוצר לא הוצגו בפני הציבור המקורות התקציביים למימון הצעדים הכוללים הפחתת מכסים, הוזלת צהרונים והטבת מס בהיקף של נקודת זיכוי אחת בגין כל ילד בבני 6 עד 12

התוכנית טעונה בחלקה אישור של הכנסת [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+הממשלה אישרה תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק
14:31 20/02/22  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום א') את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק הכוללת העלאה מדורגת של שכר המינימום ל-6,000 שקלים, תיקון חוק חופשה שנתית - תוספת יום חופשה לעובד המועסק עד 5 שנים במקום העבודה וכן תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה - תיקון חישוב השעות הנוספות שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק.

+הממשלה אישרה: טפסר אייל כספי - נציב הכבאות הבא
14:05 20/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

טפסר כספי יועלה לדרגת רב-טפסר וייכנס לתפקידו בטקס שייערך בנציבות כבאות והצלה ביום חמישי הבא, ה-3 במרס 2022

טפסר אייל כספי [צילום: דוברות כב"ה]
+"ההסכם המסתמן עם אירן - חלש וקצר מהקודם"
11:48 20/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ציין: "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תוכנית הגרעין האירנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025"  ▪  "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי"

רה"מ בנט. "נערכים ליום שאחרי" [צילום: עמית שבי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה העלאת שכר המינימום עד ל-6,000 שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להצמיד שכר מינימום לשכר השרים
% זהה מועד זהה  |  20/02/22 16:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
טפסר כספי יועלה לדרגת רב-טפסר וייכנס לתפקידו בטקס שייערך בנציבות כבאות והצלה ביום חמישי הבא, ה-3 במרס 2022
מירב ארד
ציין: "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תוכנית הגרעין האירנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025"    "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי"
מירב ארד
הוסיף: איש לא דיבר על העסקים או על העצמאיים. זה לא היה דיון ענייני"    על סיוע לעצמאים השיב: נסייע לכל מי שנפגע, אך רק 6% מהמשק מתקשה לפעול
עידן יוסף
המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע נוסף של תקיעת מקלות בגלגלי הקואליציה, התלויה בחסדיו של מנסור עבאס. הסיעה נעדרה מהצבעות חשובות והביאה לנצחונות של האופוזיציה ולתקיעת חקיקה ממשלתית. חוק האזרחות וחוק הגבלת כהונה בסכנה. גם יתר המפלגות מפגינות שרירים זו מול זו והסדק בינהן מתרחב
עידן יוסף
ידיעות אחרונות: במטרה להבטיח את יציבות הממשלה ואת מימוש הרוטציה, החליט שר האוצר על הקדמת מהלכי אישור תקציב המדינה, שיושלמו שלושה חודשים לפני המועד האחרון    התוכנית לעצמאים תכלול סיוע נקודתי לענפים בודדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il