X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחבורה ציבורית, החוק מגביל בשבת [צילום: שמואל וולף]
"אם מישהו רוצה לשנות סטטוס-קוו לגבי
תחבורה ציבורית בשבת - שישנה את החוק"
כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה במהלך דיון שעסק באישורים שנתן משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בניגוד לחוק נציגי הנהגים מזהירים כי תחבורה ציבורית בשבת תפגע בימי החול הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה: אין מניעה חוקית להפעלת הרכבלית בשבת; חברי הוועדה דורשים מידע לגבי מספר הנוסעים הצפוי בשבת והעלות

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, אומר כי "כל מלחמות השבת לדורותיהן פגעו בהסכמות, ונוצר מצב שאיש הישר בעיניו יעשה, ולכן עמדת כחול לבן היא לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, מצומצמת ובהסדרים מקומיים". לדבריו, זוהי עמדת מפלגתו כחול לבן, אך "יש חוק ואין תירוץ לא לקיים את החוק".
הוא אמר את הדברים בסיכום דיון מעקב מהיר שקיימה (יום א', 20.2.22) הוועדה לאחר שהתברר כי משרד התחבורה וזרוע העבודה במשרד הכלכלה לא מילאו אחר מסקנות הוועדה לצמצם את התחבורה הציבורית בשבת. "אני דורש ממשרד התחבורה והכלכלה להיצמד לחוק, ואם מישהו רוצה לשנות את הסטטוס-קוו בשבת - שישנה את החוק", הבהיר.

"משרד התחבורה פועל בניגוד לחוק"

יוזם הדיון, ח"כ משה אבוטבול, המשמש גם כיו"ר השדולה למען שמירת השבת, ציין שהחוק לצמצום התחבורה הציבורית בשבת נחקק ב-1991 ברוב חילוני כאשר אף חבר כנסת חרדי לא הצביע בעדו. "החוק הזה אומר: היו פריצות של הסטטוס-קוו, ולכן נחוקק חוק שמתייחס לשני סוגי קווים: הראשון, קווי סטטוס-קוו שפעלו לאורך כל השבת. שיכולים להמשיך לפעול באותה מתכונת; הסוג השני, קווים שאסור היה להם לנסוע בשבת, אבל הקדימו את הנסיעה לשעות הערב המוקדמות, לפני צאת השבת. רבים מהקווים האלה בוטלו, למעט כמה קווים בהתאם לשורה של קריטריונים - לדוגמה קווים ארוכים למקומות מרוחקים - קווי 'ישובי ספר', קווים ליישובים לא-יהודיים וקווים להסעת עובדי בתי החולים לעבודה וממנה.
"לא לכל בתי החולים, לא לכל הישובים הלא-יהודיים ולא לכל ישובי הספר, אלא רק לכאלה שהמשרד מסווג כקווים החיוניים לצורך ביטחון - כלומר, הסעת חיילים לבסיסים או שקיים בהם חשש ביטחוני בנסיעה בשעות החשיכה, או לצורך קיום שירותי תחבורה ציבורית. כלומר, כדי לאפשר הגעה למרכז הארץ לפני ששירות התחבורה הציבורית מסתיים. בטח ובטח שלא להתיר קווים שלא פעלו בשבת, או להוסיף נסיעות לקווים שקיבלו היתר". הוא ביקש להבין מדוע משרד התחבורה פועל בניגוד לחוק ו"שם קצוץ", כלשונו, על מה שהוועדה קובעת.

"גם נהגים ערבים מסרבים לעבוד בשבת"

ח"כ יואב בן-צור, התייחס להבט התעסוקתי. הוא סיפר כי ישב לפני כמה שנים עם נציגות של נהגי האוטובוסים, והופתע לשמוע תלונות על העסקה בשבת גם מנהגים ערבים, שבעקבותיו יזם דיון בנושא בוועדת הכלכלה.
עוד אמר בן-צור: "לפני ארבע שנים וחצי, בעקבות משבר חילולי השבת, קמה ועדת הארבעה, שבה הייתי חבר יחד עם חברי הכנסת מלכיאלי, אייכלר ומקלב. בין היתר נפגשנו עם מנכ"ל משרד העבודה לשעבר, שהבטיח לנו לבצע ביקורת יזומה בקרב מפעילי התחבורה הציבורית, לנוכח תלונות מצד נהגים על העסקה אסורה ביום המנוחה השבועי. למרות כמה מכתבים שנשלחו למנכ"ל ולזרוע העבודה ולמרות שהוגשו תלונות על הפרה בוטה של החוק, לא נערכה שום ביקורת ואף חברת תחבורה ציבורית לא קיבלה התראה או קנס.
"מדובר בעיקר בנהגים יהודיים, אבל גם מצד נהגים לא-יהודיים. יש אנשים שחושבים כאילו נהגים ערבים נהנים לעבוד בשבת, כי מקבלים גמול בשכר. זה לא נכון לגבי הרוב המוחלט. שבת היא יום המנוחה של המדינה, הכל סגור, כל הַפְּקִידוּת בחופשה, כולל לא-יהודים, וגם לנהג ערבי מגיע לבלות בבית או לצאת לטיול עם אשתו והילדים.
"דבר שני, בניגוד ליהודי - שיום המנוחה השבועי שלו הוא שבת, עובד לא-יהודי יכול לבחור אחד משלושה ימים כיום מנוחה - שישי, שבת או ראשון. אי-אפשר לתת לו יום מנוחה ביום שני למשל. ויום המנוחה שהוא בוחר חייב להיות קבוע, הוא לא יכול לשנות אותו. אם יום המנוחה של הנהג הוא ראשון או שישי, והוא עובד בשבת, הוא לא זכאי לגמול בשכר, וזה לא משתלם לו".

25 שעות מנוחה בלבד

בן-צור ציין כי נהג תחבורה ציבורית, בניגוד ליתר העובדים במשק שזכאים ל-36 שעות מנוחה רצופות, זכאי רק ל-25 שעות מנוחה רצופות, כמניין השעות שנמשכת השבת, ולא 24, וזה למרות העבודה השוחקת שלהם.
בעומדו על הבעייתיות שבהעסקת נהגים בשבת, אמר: "לנהג לא-יהודי יש שלוש אופציות חוקיות ליום המנוחה: 1. יום שבת - לא מחצות, אלא לפי מכניסת השבת עד צאתה; 2. יום ראשון - פחות רלוונטי, כי זה היום הכי עמוס בשבוע וכל נהג חיוני; 3. יום שישי - מתחיל מהזריחה בשש בבוקר, ומסתיים בשבת בסביבות השעה שבע. זאת אומרת שאי אפשר להעסיק נהג כזה בקו-לילה למשל. המדיניות של משרד הכלכלה מאז ומתמיד היא שהיתר לעבוד בשבת ניתן רק למוסכים של תחבורה ציבורית, אבל לא לנהגים. בעצם המדיניות הזו, המדינה אמרה שני דברים: א. אני לא רוצה תחבורה ציבורית בשבת; ב. איפה שנשארה מכוח הסטטוס-קוו תחבורה בשבת, היא לא תופעל בידי יהודים".
לדבריו, למרות הפרות רבות של החוק אין בקרה ואין אכיפה, למרות שכל שיבוצי המשמרות ממוחשבים ולמרות שאפשר להשתמש בנתוני הטְכוגרף. בתגובה, השיב הממונה על חוק שעות עבודה ומנוחה בזרוע העבודה משרד הכלכלה, נעם עדני, השיב כי לא התקיימו ביקורות יזומות בשל מחסור בכוח אדם, וציין כי כל עובד רשאי להתלונן ותלונתו תטופל ברצינות. בן-צור השיב לו שהנהגים חוששים להתלונן מחשש שיפוטרו. עדני השיב כי ניתן להתלונן גם בעילום שם, אך הוועדה לא קיבלה את דבריו והורתה למשרד הכלכלה למלא אחר החוק והחלטותיה, ולקיים ביקורות יזומות. עדני הודה שמפעילי תחבורה ציבורית המעסיקים נהגים יהודים בשבת פועלים בניגוד לחוק וכי לא ביקשו היתר מהמשרד. יו"ר ארגון נהגי המוניות יהודה בר-אור תקף את עדני ואמר: "אם אין לכם משאבים ויכולת לאכוף את החוק, בשביל מה אתם מחוקקים?".

"החוק עוסק באיסור, לא בהסדרה"

ח"כ יוסי טייב ציין שבדיון הקודם שקיימה הוועדה בנושא, נכח גם רן שדמי, ממלא-מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. לדבריו, הובהר לו שהסמכות חוקית שניתנה למפקח על התעבורה היא לצמצם תחבורה ציבורית בשבת, ולא להרחיב אותה, אך למרות שחלפה מעל שנה מאז הדיון בוועדה לא תוקן אפילו קו אחד ברשימה.
טייב נגע בסוגיה המשפטית, וציטט מדברי ההסבר לחוק לתיקון 28 לפקודת התעבורה, שבו נכתב: "החוק המוצע בא להוסיף סמכות לשר התחבורה להתקין תקנות בדבר איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה בקו שירות תוך התחשבות ככל שניתן במסורת ישראל". לדבריו, "אם היה כתוב 'להתקין תקנות בדבר היתר' או 'בדבר הסדרה', יכולת לפרש את תקנה 386א בהתאם, אבל התקנה מדברת על הגבלה, הגבלה של קווים שפעלו בשבת".
עוד הוסיף והקשה: "איך יכול להיות שיש קווי בתי חולים שבכלל לא מתקרבים לבתי חולים? איך יכול להיות שיש קווים ליישובי ספר או ליישובים לא-יהודיים שבכלל לא נכנסים לישובים האלה וש-99% מקומץ הנוסעים בהם הם בכלל יהודים? איך יכול להיות שיש קווים שמופיעים ברשימה כקווי סטטוס-קוו היסטוריים, כשהם החלו לפעול רק בשנים האחרונות? זה לא שניים-שלושה קווים - יש עשרות קווים כאלה". טייב הציע כי אם משרד התחבורה לא מסוגל לבדוק את עצמו, בהעדר ועדה לביקורת המדינה, שוועדת הכלכלה תבקש ממבקר המדינה להכין חוות דעת בנושא.

מוטציית הרכבלית

ח"כ אורי מקלב, התייחס להנחיית שרת התחבורה מרב מיכאלי להערך להפעלתה בשבת של הרכבלית, שאמורה להתחיל לפעול בחודש הבא. לדבריו, משרד התחבורה השקיע ברכבלית 300 מיליון שקל, כסף שנועד לתחבורה ציבורית ומשרד התחבורה לא אמור להתעסק בתיירות.
מקלב: "למרות שמשרד התחבורה צריך לקבל החלטות מקצועיות, מנסים לקבל החלטות פוליטיות, למרות שאין לזה כל דרישה. כל תחנות הרכבלית בשבת מגיעות למקומות הסגורים בשבת מתחנת חוף הכרמל ועד הטכניון. אין לאן להביא את הנוסעים. אין ולא יכול להיות שום ביקוש. גם העלויות גבוהות - עלייה של 50% בעלויות. אין עמידה בשלושת המבחנים - הערכי, החוקי והכלכלי-סוציאלי".
ח"כ טייב שאל היכן הייעוץ המשפטי של המשרד, שיגיד שזה אסור חוקית ומנוגד למסקנות הוועדה. עו"ד עופר לוי, יועמ"ש במשרד התחבורה, השיב כי הסעיף הרלוונטי אינו חל על הרכבלית מאחר שהיא אינה קו שירות. לאחר שהתברר שהרכבלית גם אינה נמצאת תחת פקודת מסילות הברזל, וחברי הוועדה ניסו לברר מכוח איזה סעיף חוקי היא פועלת. לוי השיב שהיא פועלת מכוח רישיון שנתן לה המפקח על התעבורה אך אינה כפופה לחלוטין לאגף הרכבות. ח"כ מקלב אמר כי יש כאן התחמקות מאחר שמחיר הנסיעה הוא כמו של תחבורה ציבורית ואף מתאפשרת בו נסיעת המשך. ח"כ אבוטבול אמר ללוי כי הוא קורא לדג - עוף. יו"ר הוועדה ציין כי ייתכן שיש כאן לקונה חוקית, ודרש להעביר לוועדה בכתב, בתוך שבועיים, פירוט לגבי המצב המשפטי של הרכבלית, לרבות הרציונל שעומד מאחורי הכוונה להפעילה בשבת, כמו גם הצפי התכנוני למספר נוסעים בשבת לעומת ימי החול ועלויות ההפעלה.

"תחבורה בשבת תפגע בתחבורה בימי חול"

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, ישראל גנון, אמר כי התחבורה הציבורית בימי החול תיפגע כתוצאה מהפעלת התחבורה הציבורית בשבת. "הנהגים קורסים, המערכת קורסת. היום מחסור אדיר של נהגים, ועם עוד יום עבודה כל המערכת תקרוס. שיעור ביצוע הנסיעות נמצא היום במדד גרוע ביותר במספרים הזויים. יש אלפי תלונות של נוסעים על אוטובוסים שלא מגיעים. אנחנו לא רואים אפילו את קצה האור במנהרה איך מתחילים לטפל במעמד הנהגים. על איזה נהגים נוותר בשבוע כדי להפעיל תחבורה בשבת. באירופה בסוף-שבוע נותנים לנהגים מקצועיים 45 שעות מנוחה, וזה נכון מבחינה בטיחותית, בכל המשק נותנים לעובדים 36 שעות, אבל לנהגי תחבורה ציבורית רק 25 שעות מנוחה. זה גורם לנטישה של נהגים את הענף, וככה לא תהיה תחבורה ציבורית באף יום בשבוע".

אלפי נהגים אוטובוס חסרים

ששי שדה מההסתדרות הלאומית אמר: "אנחנו נמצאים בקטסטרופה תחבורתית. האמון של הציבור בישראל בתחבורה הציבורית נמוך מאוד. יש לנו מחסור של בין 3,000 ל-5,000 נהגים. נכון להיום, יש תוספות שירות שמשרד התחבורה מאשר שלא יכולים להפעיל אותן כי אין נהגים. אני לא רואה שום דרך שבה ניתן להרחיב את השירות דווקא בשבת, ולתת לנהגים ימי מנוחה דווקא בימים הכי לחוצים, שישי וראשון. קודם צריך להסדיר את כל נושא התחבורה הציבורית, לגייס להגים, ליצור אמון ורק אחרי זה להרחיב את השירות, וזה לא משנה אם באמצע השבוע או בסוף השבוע".
עו"ד לוי טען בדיון, כי למשרד יש סמכות לאשר היתרים לתחבורה ציבורית בשבת. לדבריו, מדובר בחריגה מצומצמת של נסיעות מעט אחרי כניסת השבת ולפני צאתה. בתגובה, אמר לו ח"כ בן-צור כי דבריו הם בניגוד להחלטת ועדת הכלכלה שלא קיבלה את פרשנותו בעניין, והורתה על צמצום השירות. לוי השיב כי כל הקווים נבחנים לפני ולפנים בטרם הפעלתם, וכי רוב הקווים מופעלים עבור אוכלוסייה לא-יהודית. בן-צור שאל מדוע קו 42 היוצא מאשחר המשרת רק ישובים יהודיים הוגדר כקו המיועד לאוכלוסייה לא-יהודית, ולוי לא ידע להשיב.
עמיחי לוי, מנהל אגף רישוי ותפעול ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמר כי "אין שום תהליך יזום להרחיב קווי שירות בשבת באופן הדרגתי וזוחל. הכל לפי הוראות החוק ותבחינים מקצועיים. רוב הקווים שנוספו הם ביישובים ערביים. יש קווים שרק נעשה שינוי מספר הקו אבל לא היה שינוי בפועל".

"ימינה יכולה למנוע"

ח"כ אורית סטרוק אמרה כי בקום המדינה הייתה הסכמה בקרב ראשי המדינה החילוניים שבפרהסיה הציבורית צריכה השבת להישמר. "שרת התחבורה פרסמה טיוטת תקנה שמקדמת שינוי בסטטוס-קוו בחקיקת משנה. איפה סיעת ימינה? היכולת בידכם לממש את ההסכם הקואליציוני ולהטיל וטו", אמרה. היו"ר ביטון השיב בהומור כי אין זה מסמכותה של הוועדה לאכוף קיום הסכמים קואליציוניים.

פצצת זמן חברתית

ח"כ טטיאנה מזרסקי טענה כי החוק לצמצום תחבורה ציבורית בשבת גורם לאפליה של אזרחים שאינם שומרי שבת. לדבריה, אוטובוסים בשבת משמעם פחות מכוניות ופחות זיהום אוויר, והוסיפה כי ניתן להפעיל תחבורה ציבורית כמו מעלית שבת.
מנכ"ל בצלמו, שי גליק, אמר: יש פצצת זמן חברתית. עובדים מסורתיים לא מוצאים עבודה. שוב ושוב מועמדים לעבודה נתקלים במודעות מפלות אשר מציינות זמינות לעבודה בסופי שבוע וחגים. מדובר באפליה בוטה".
יו"ר הוועדה ביטון סיכם את הדיון, ואמר: "אנחנו מכבדים את הדעות, אבל אומרים למערכת הממשלתית - היצמדו לחוק".

תאריך:  20/02/2022   |   עודכן:  20/02/2022
+מחסור מצרפי של כ-100 אלף עובדי היי-טק
00:34 21/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת המשנה לקידום ההייטק בישראל רון כץ: נמשיך לבחון דרכים לפיתוח הענף  ▪  ישיבתה הראשונה עסקה במחסור ברוח אדם בענף  ▪  מנכ"ל משרד החדשנות: כדאי שהממשלה תדע איפה נכון יותר להשקיע צריך נתונים

יו"ר הוועדה ח"כ רון כץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת השרים אישרה הצעת חוק להחלשת כוח הרבנות בבחירת רבנים ראשיים
23:36 20/02/22  |  עידן יוסף

ועדת השרים לחקיקה אישרה תמיכה ממשלתית בקריאה טרומית בהצעת חוק להחלשת כוחה של הרבנות הראשית לישראל בהליך בחירת הרבנים הראשיים לישראל ובהגדלת כוחם של גורמים ליברליים בהליך.
כיום מונה האסיפה הבוחרת 150 חברים, ובהם 80 רבנים - שמתוכם נבחרים עשרה על-ידי הרבנים הראשיים. הצעת החוק של ח"כ משה טור־פז (יש עתיד), מספרם של חברי האסיפה יצומצם ל־120, והנציגות לרבנות הראשית תוגבל ל־50 רבנים בלבד. עשרה מתוכם ייבחרו על-ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא, לצד שישה רבני קיבוצים אשר נחשבים ליברליים יותר, וייבחרו אף הם בידי השר. צעדי הרבנות הראשית יוצרו באמצעות הסרת 18 ראשי מועצות דתיות מהאסיפה הבוחרת.

+יוזמה חדשה לגיבושון מוניציפלי בקואליציה
23:19 20/02/22  |  עידן יוסף

גיבושון בקואליציה: יוזמה חדשה מפגישה את ראשי הסיעות השונות וחברי כנסת מהקואליציה עם הנציגים המוניציפלים, ראשי המטות ומובילי הפעילות המקומיים, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה ביניהם. את היוזמה הפיקו הנציגים המקומיים של המפלגות ברעננה, וצפויים מפגשים בערים נוספות בחודשים הקרובים (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם מישהו רוצה לשנות סטטוס-קוו לגבי תחבורה ציבורית בשבת - שישנה את החוק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
יוסי אוחיון
בעוד ששוטה הכפר האומלל מנודה ומורחק, לדודי אמסלם אין אלוהים, החסינות הפרלמנטרית העומדת לו, מעודדת וממריצה אותו להגביר את גובה הלהבות ולשרוף ללא הבחנה כל העומד בדרכו
עידן יוסף
המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע נוסף של תקיעת מקלות בגלגלי הקואליציה, התלויה בחסדיו של מנסור עבאס. הסיעה נעדרה מהצבעות חשובות והביאה לנצחונות של האופוזיציה ולתקיעת חקיקה ממשלתית. חוק האזרחות וחוק הגבלת כהונה בסכנה. גם יתר המפלגות מפגינות שרירים זו מול זו והסדק בינהן מתרחב
עידן יוסף
מכתב חסר תקדים מצד נשיאת העליון לח"כ דודי אמסלם: "תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר"    אמסלם: "אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת הלכת לי על הראש. אני מפלג? את מפלגת בהחלטות שלך. זה רוע צרוף. התנקשות משפטית בי"
עידן יוסף
שרת האנרגיה מבהירה בוועדת הכלכלה שרק לא תתן רישיונות חדשים עד שלא יובהר מצב המשק, וציינה שהשנה יהיו 3 קידוחי אקספלורציה משמעותיים    התייחסה גם לביקורת על הסכם הגז החדש ומחיריו: הייתי נזהרת מלבקר את ההסכם, צריך קודם לראות את כל התנאים    נציג מחאת הנוער למען האקלים: מאוכזב מחוסר המעש בנוגע לחוק האקלים; השרה אלהרר בתגובה: "בניגוד לדיווחים, אנחנו לא מסכלים את זה"    היו"ר ביטון: בשנה הבאה נדרוש לראות תוצאות
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה דורש לקבל את עמדת צה"ל והמשטרה לגבי שינוי הנהלים כך שיבוצע מעקב אחר קו התפר ביניהם    שמחה רוטמן האשים את קריב: "מה שאתה עושה היום זה שלושת ה-D: דה-לגיטימציה, דמוניזציה ודאבל סטנדרט, וזה ההבדל בין ביקורת שמטרתה לשנות לבין ביקורת שהיא גלגול מודרני של אנטישמיות"    קריב: תתרגל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il