X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שריפת יער. המספרים יגדלו משמעותית [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
אפילו האזורים הארקטיים כבר לא חסינים:
עד סוף המאה: זינוק של 50% במספר השריפות הקיצוניות
"בכל מקום שבו יש עצים, צפויות להתרחש שריפות", אומרת פרופ' לאה ויטנברג מאוניברסיטת חיפה, הנציגה הישראלית בצוות המומחים של האו"ם שחיבר את הדוח

שינויי אקלים ושינויים בשימושי הקרקע צפויים להחריף כבר בשנים הקרובות את תופעת שריפות היער הקיצוניות. עד שנת 2030, מספר השריפות הקיצוניות (WILDFIRE) בעולם צפוי לעלות בכ-14%, ובלא פחות מ-50% עד סוף המאה - כך עולה מדוח מומחים של ה-UN ENVIRONMENT PROGRAMME שיוצג בוועידת עצרת האו"ם בנושאי סביבה שתתקיים בנירובי בסוף החודש.
עוד עולה מהדוח, שאפילו האזורים הארקטיים לא יהיו חסינים, וגם שם צפויה עלייה משמעותית במספר שריפות היער. "אחת ההמלצות החשובות של הצוות, שנכונה בוודאי גם לישראל, מכוונת לשינוי משמעותי בהקצאת המשאבים ושיפור המוכנות להתמודדות עם מניעת השריפות", אמרה פרופ' לאה ויטנברג, ראשת החוג לגאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה והחברה הישראלית בין כותבי הדוח.
המחברים מציעים לממשלות ברחבי העולם לאמץ נוסחת מוכנות חדשה "שני שליש-שליש" לפיה, יש להשקיע שני שלישים מהמשאבים בתכנון, מניעה, מוכנות, ושיקום יערות ומערכות אקולוגיות ורק שליש מהמשאבים במאבק באש. על-פי הדוח, מצביעים החוקרים על כך שהסכנה להקצנה באירועי השריפות מאיימת כמעט על כל אזורם כדור-הארץ, כולל באזורים הצפוניים והארקטיים שעד כה לא סבלו כמעט משריפות. "המציאות היא שבכל מקום בו יש עצים, צפויות שריפות", אמרה פרופ' ויטנברג.
לדברי החוקרים, לשינויי האקלים, ההתחממות הגלובאלית ואירועי השריפות הקיצוניות השפעה הדדית: השריפות הופכות תכופות וחמורות יותר בשל מחסור בגשמים והעלייה בשנות בצורות, ירידה בלחות, הישנות גלי חום, משטר רוחות המקצינים בעת עונת השריפות. במקביל, השריפות הגדולות הורסות מערכות אקולוגיות רגישות ועתירות פחמן ומחריפות בכך את ההתחממות הגלובאלית.
במטרה למנוע שריפות קיצון, המחברים קוראים לשילוב נתונים וניטור, יחד עם ידע מקומי ולהגברת שיתופי הפעולה המקומיים והבין לאומיים. "אנחנו בעצם אומרים לממשלות בכל העולם שהם שמים את הכסף במקום הלא נכון. אין ספק שצריך לספק ללוחמי האש שנלחמים בחזית אל מול האש את מיטב האמצעים להצליח במשימתם אולם אם חלק ניכר מהמשאבים יושקעו במניעת השריפות נוכל גם בדרך זו לסייע בביצוע עבודתם בצורה יעליה ובטוחה יותר", אמרה פרופ' ויטנברג.
עוד מציינים החוקרים כי השריפות משפיעות באופן לא פרופורציונלי על המדיות העניות בעולם ומונעות את התקדמותן לקראת יעדי הפיתוח ברי הקיימא של האו"ם. לדבריהם, יש לתת את הדעת לנזקים הסביבתיים והבריאותיים החמורים יותר בקרב תושבי המדינות העניות הנפגעים משריפות. התמודדות יעילה יותר עם תופעת השריפות מחייבת הבנה של התנהגות האש, פיתוח ממשק אדפטיבי ויעיל מחייב שילוב של ידע מדעי ומדיניות, רגולציה מתאימה ותמריצים לניהול מתאים של השטחים הפתוחים.
הדוח מסתיים בקריאה לאימוץ תקנים בינלאומיים לשמירה על ביטחונם ובריאותם של לוחמי אש ולמזעור הסיכונים - במהלך כיבוי השריפות ולאחריהן. התקנים כוללים את העלאת המודעות לסכנות שבשאיפת עשן, התמודדות עם אירועים מסכני חיים ומתן גישה ללוחמי אש לתזונה ראויה, מנוחה וזמני התאוששות מספקים בין משמרות.

תאריך:  23/02/2022   |   עודכן:  23/02/2022
+הרצוג בוועידת האקלים: "לפעול למען מזרח תיכון מתחדש"
10:59 23/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הודיע במסגרת נאומו בוועידת ישראל לאקלים כי יבקר בטורקיה, יוון וקפריסין וייפגש את מנהיגיהן  ▪  " "בעולם של פרנויה בינלאומית – משברים גלובליים הם המנוע החשוב והטוב ביותר לשותפות"

הרצוג. "משברים גלובליים הם מנוע לשותפות" [צילום: חיים צח/ לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד סוף המאה: זינוק של 50% במספר השריפות הקיצוניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
מירב ארד
הודיע במסגרת נאומו בוועידת ישראל לאקלים כי יבקר בטורקיה, יוון וקפריסין וייפגש את מנהיגיהן    " "בעולם של פרנויה בינלאומית – משברים גלובליים הם המנוע החשוב והטוב ביותר לשותפות"
עידן יוסף
מרכז השלטון המקומי: ישנו פוטנציאל של 18 אלף דונם שטח גגות שיכול להיות סולארי    איגוד לשכות המסחר: בהיעדר מתקני אגירה יעילים וזולים, אנרגיה מתחדשת היא דבר יקר ולא משתלם    יו"ר ועדת הכלכלה קורא למשרדי הממשלה לקיים "שולחן עגול" לקידום מיזמי אנרגיה מתחדשת ברשויות
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס צופה שבשנה הנוכחית ייכנס הרכב החשמלי לליבת הענף, למרות שמחירו עדיין גבוה משמעותית מזה של מכוניות הבנזין    המכשול העיקרי הוא המספר הנמוך של עמדות הטענה, אך המכירות כבר עוברות את כל התחזיות
מירב ארד
בנוסף, יבוצע דרוג של הקיבוצים, הערים והמועצות הירוקות בישראל על-פי פרמטרים של מצב קיים    בראש צוות הבדיקה יעמוד גיורא פרויד - מרכז תחום התחממות גלובלית ומשבר האקלים בקבוצת משוב מזה עשור
איתמר לוין
פעילה למען איכות הסביבה תומכת, במאמר בגארדיאן, ביוזמתו של ראש העירייה להקטין ב-27% את מספר המכוניות הפרטיות ומצביעה על יוזמות דומות ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il