X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"היו מצויים בניגוד עניינים חריף וקיצוני"

בכירים באשדוד הורשעו בשוחד

יצחק דרי, שהיה ממלא-מקום ראש העירייה, ועמרם כנפו, שהיה סגן ראש העיר, הורשעו בקבלת שוחד במאות אלפי שקלים מיזמי נדל"ן בעיר בתמורה לקידום פרויקטים
▪  ▪  ▪
כנפו (משמאל). גם מרמה והפרת אמונים [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דניאל בן-טולילה, הרשיע (יום ה', 24.2.22) את עמרם כנפו, שהיה סגן ראש עיריית אשדוד, ואת יצחק דרי, שהיה ממלא-מקום ראש העירייה, בשורה של עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בנוגע לפרויקטים נדל"ניים בעיר. העבירות בוצעו בעשור הראשון של המאה ועד שנת 2011. חלק מהאירועים נשוא כתב האישום נחשפו ב-News1.
כנפו היה סגן ראש העירייה בשנים 2003-1999 ו-2008-2003 וחבר מועצה והוועדה לתכנון ובנייה בין תקופות אלו. משנת 2009 הוא הרבה להחליף את ראש העירייה דאז, יחיאל לסרי, בטיפול בענייני נדל"ן. דרי היה ממלא-מקום ראש העירייה וחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים 1998-1989, ובשנים 2012-1998 - חבר מועצת העיר, כולל בוועדת המשנה בשנים 2005-2004. לשניים היו עסקי נדל"ן במקביל לתפקידיהם הציבוריים, ואחת משאלות המפתח בתיק הייתה תקינותו של מצב זה.
בן-טולילה אומר: "במישור העקרוני, דבר היותו של חבר מועצה מצוי בניגוד עניינים, אינה אמורה באופן אוטומטי לפסול אותו ולהביא להפסקת כהונתו. אין זהו האינטרס הציבורי, ויש ולעיתים נקיטה בהליך שכזה, פוגעת דווקא אינטרס זה". אולם הוא מדגיש, השאלה שלפניו אינה תיאורטית אלא נוגעת להתנהלותם של כנפו ודרי. "ההתייחסות הספציפית לנאשמים ומאפייניהם יהא בה כדי לדחות מרביתן של טענות ההגנה ותהפוך חלק גדול מהן בלתי רלוונטיות, מיתממות ולעיתים מגוחכות. בחינת הנסיבות הקונקרטיות של המקרה מובילה למסקנה ברורה וחד-משמעית: נוכח טיב עיסוקיהם הפרטיים של הנאשמים 1 ו-2 בתקופה הרלוונטית, אסור היה להם בתכלית האיסור להמשיך ולכהן כחברי מועצה, לא כל שכן חברים בוועדת המשנה. הנאשמים היו מצויים בניגוד עניינים חריף וקיצוני שקשה להפריז בעוצמתו".
הפרשה הראשונה עוסקת בבית החלמה ליולדות ברובע ג' באשדוד שאמור היה לקום על קרקע שהייתה בבעלותו של היזם יחיאל אבו. בשנת 2004 סיכמו כנפו ואבו, כי כנפו יפעל לשינוי ייעוד הקרקע למגורים ויקבל אופציה לרכישתו ב-1.2 מיליון שקל. האופציה לא מומשה, אך עצם קבלתה הייתה שוחד של לפחות מאות אלפי שקלים - קובע בן-טולילה. כנפו גם הורשע במרמה והפרת אמונים, משום שבמקביל לאותו מתת - הוא המשיך לטפל בבקשות שהגיש אבו לוועדה המקומית, ובמיוחד בנוגע לבקשתו לתוספת של 16 יחידות בפרויקט הקרוי "נחל לכיש". בפרשה נוספת קובע בן-טולילה, כי כנפו קיבל 68,000 שקל מחברת מגדלי נוף שבבעלות ירון מרגי, תמורת קידום הפרויקט והגדלת הזכויות בו.
דרי קיבל שוחד בפרויקט "מבוא אשדוד": רכישת קרקע חקלאית בשטח של 165 דונם ממושב שדה עוזיה שליד אשדוד, על-ידי קבוצת יזמים ושינוי הייעוד של הקרקע, כך שתשמש למסחר ותעשיה. דרי סיכם עם היזמית זיוה כהן, שיקדם עבורה פרויקטים שונים ובהם "מבוא אשדוד" ויקבל שכר מותנה בהצלחה. בפועל הוא קיבל ממנה 1.5 מיליון שקל שהוסוו כהלוואה, ונתן לכנפו 108,000 שקל תמורת סיועו. כנפו הורשע במרמה והפרת אמונים בפרשה זו.
כנפו גם קיבל שוחד בסך 80,000 מהיזמים יצחק חדד וקלוד נחמיאס ושוחד באותו סכום מהרצל חכמוב, תמורת קידום זכויות הבנייה שהיו להם בשטח בעיר המכונה "מגרש 136". דרי קיבל מנחמיאס 290,000 שקל תמורת קידום פרויקט K Towers. הם הורשעו גם במרמה והפרת אמונים משום שהמשיכו לעסוק בענייניהם של יזמים אלו.
עוד קבע בן-טולילה, כי דרי קיבל שוחד מהיזם הרצל שמריז בתמורה לקידום פרויקט "שמריז סיטי". השוחד ניתן בדמות העסקת חתנו, אלי זהבי, כאדריכל הפרויקט ובהנחות לילדיו, אביבית דרי ואלירן דרי, ברכישת דירות בו. דרי השתמש בהשפעתו על-כנפו כדי לקדם את הפרויקט במוסדות התכנון בעיר. את המדינה מייצג עו"ד שלום שיפר, את כנפו מייצגים עוה"ד ורד אברהם ורונן טל, ואת דרי - עו"ד אלכס שפירא.

תאריך:  24/02/2022   |   עודכן:  24/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכירים באשדוד הורשעו בשוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצא את המשותף
אופירה קוניס  |  25/02/22 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
יצחק דנון
הורה לעירייה להשיב את שולמית פחימה לעבודתה כמנהלת אגף הרווחה, לאחר שקבע שראש העירייה אביחי שטרן פיטר אותה בנימוק שהייתה מינוי פוליטי של קודמו
איתמר לוין
יעקב אדרי, שהיה גם שר וחבר כנסת, חשוד בעבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון, אלימות, גניבה ומיסים בשנים 2019-2013    14 חשודים נוספים בשוחד, מרמה ועוד זומנו לשימוע גם הם
עידן יוסף
בשל הגשת כתב אישום נגדו, החליטה הוועדה על השעייתו של צבי גנדלמן לכחצי שנה    "בהתחשב במלוא השיקולים לקולא ולחומרא לא מצאנו כי מוצדקת השעיה לתקופה המירבית של שנה"    "לא התרשמנו כי יש מקום להשעות אותו מפעילותו בוועדות הרשות ומתפקידיו השונים בה"
איתמר לוין
תפצה את רמי חסון בשל פרטים לא נכונים בהודעתה לתקשורת על תלונה למשטרה שהגישה נגדו    בית המשפט המחוזי דחה את רוב תביעתו של חסון, אם כי פסק לטובתו סכום גבוה במיוחד
איתמר לוין
המדינה: גבי מגנזי העניק שוחד במאות אלפי שקלים לבכירים במטה יהודה, אשקלון וראש העין - וזכה בביצוע עבודות ב-244 מיליון שקל    החלק העיקרי של הפרשה - במועצת מטה יהודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il