X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגורם של בני הזוג אלוביץ, ז'ק חן:

הפעלת פגסוס - מעשה עברייני

טוען שהחוק אינו מאפשר לתת צווים לשימוש בתוכנת הרוגלה ומבקש מבית המשפט שלא להסתמך על בדיקת המשטרה את עצמה בן-צור: אין יסוד לנימוקים שבבסיס תעודת החיסיון על המידע
▪  ▪  ▪
חן. "חומר חקירה שלם נעלם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

לא ניתן היה לתת צווים להפעלת תוכנת פגסוס בתיק 4000 - טוען (יום ב', 28.2.22) סניגורם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, עם חידוש הדיונים במשפט נתניהו. "מדובר במעשה עברייני של שימוש ברוגלה כדי לשאוב את תכולת הטלפון", אמר בהתייחסו למה שהגדירה הפרקליטות כ"חריגה" בהפעלת הרוגלה על הפלאפון של עד המדינה, שלמה פילבר.
חן אמר: "כל התגובה של התביעה מבוססת על בדיקה שהמשטרה ביצעה בעצמה לעצמה. לטעמנו זהו פגם מהותי בהליך הבדיקה, וזה מחייב להסתכל על תגובתה לפחות בביקורתיות מוגברת. אנחנו במצב בו מהלך חקירה שלם נעלם מאיתנו לחלוטין: שימוש ברוגלה כלפי עד מרכזי שתוך 24 שעות ממעצרו הפך לעד מדינה".
"חזקת התקינות התעופפה בעד החלון"
לדברי חן, יש להבחין בין שני תוצרים של השימוש בפגסוס. "אחד שלפי הטענה הופק בצורה לגיטימית על בסיס הצו של נשיא ביהמ"ש המחוזי מרכז, שהועבר ליחידה החוקרת ולא נדע איזה שימוש נעשה בו, והיא החליטה שהחומר בלתי רלוונטי ולא הופיע ברשימת חומרי החקירה. גם התביעה סבורה שמדובר בחומר בלתי רלוונטי. לית מאן דפליג שהוא אינו מופיע ברשימת החומרים.
"השני הוא חומר שנעשה בחריגה מהצו; במילים שלנו מדובר במעשה עברייני של שימוש ברוגלה כדי לשאוב את תכולת הטלפון. התביעה אומרת שזו רשימת אנשי קשר ונתונים נוספים. על זה התביעה לא ידעה בזמן אמת. אנחנו צריכים לסמוך על גוף [המשטרה] שחזקת התקינות שלו התעופפה מזמן בעד החלון, ואומר שהוא לא עשה שימוש בחומר הזה. לא יכולנו לאתגר את חוקיות הצווים, ולדעת המדינה אנחנו לא צריכים לדעת מדוע הוצאו הצווים ומה החומרים שהופקו. לא קיבלנו תשובה על מהם הנתונים הנוספים שנבדקו מול השרתים של NSO.
"לשיטת המדינה אנחנו לא אמורים לקבל את הבקשות, את הנימוקים, את הצווים - שניתנים בכל תיק. [ברשימת חומרי החקירה] אין זכר לצווים מפברואר 2018. לא אומרים לנו למה ישבו על הטלפון של פילבר רק 27 שעות. אנחנו לא יודעים מי הורה להשתמש בתוכנה, מי השתמש בה ומי ראה את התוצרים".
"לא לזה התכוון המחוקק"
חן הוסיף: "מרחף סימן שאלה גדול מאוד מעל חוקיות הצווים; איך אנחנו יכולים לבחון את חוקיותם כאשר איננו מקבלים אותם? מה הוצג לבית המשפט? האם היו סייגים בצו, ואם כן - האם הם כובדו? אנחנו סבורים שהצווים לא היו חוקיים.
"נכון שחוק האזנות סתר מתיר תקשורת בין מחשבים, אבל זה היה ב-1995 ולכן ברור שכוונת המחוקק לא הייתה לתוך השימושים הנוכחיים. ממילא גם אין בחוק מערכת של איזונים ובלמים שבאה לאזן את החדירה העוצמתית הזאת לתוך קודש הקדשים של האדם. השאלה האם מדובר בשיחה שניתן להאזין לה איננה פשוטה. לדעתנו הדבר אינו ניתן. אבל זה לא הדיון כאן ועכשיו; אנחנו צריכים לדעת שכך נעשה כדי שנוכל להתמודד ולטעון".
חן התייחס לבקשתו של פילבר מהפרקליטות לקבל את המידע שהופק מהפלאפון שלו באמצעות פגסוס, כדי שיוכל להביע עמדה לגבי מסירתו להגנה. הוא הדגיש, כי ההגנה אינה מבקשת בשלב זה לקבל את החומר שהופק שלא כחוק, אם כי בקשתו של פילבר היא לגבי כל החומר.
"לא ייתכן שנשאר בסיגינט"
סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, הוסיף: "אי-אפשר לסמוך על בדיקה שביצע הגוף שביצע הפרת דין רבתית. צריך להבין על מה אנחנו מדברים: אנחנו מנהלים משפט כאשר הוסתרו צווים ביחס לעד מדינה וביחס לנאשמת". לטענת בן-צור, אין יסוד לנימוקים העומדים בבסיס תעודת החיסיון על המידע שהוצא באמצעות פגסוס, ובמיוחד אין יסוד לנימוקים של "חשיפת שיטות פעולה" - שכן הכל כבר יודעים במה מדובר. "היו כאן הפרה של הדין, הסתרה ותעתוע. הדברים האלה צריכים להיבחן; הם לא יכולים להסתיים בעמוד של התביעה שאינו אומר דבר. ודאי שאני מטיל דופי במהימנות של המשטרה: אתם עברתם על החוק ותעתעתם!", הוסיף.
עוד אמר בן-צור, כי לא ייתכן שהמידע שהופק שלא כדין מהפלאפון של פילבר כלל לא הועבר בידי יחידת הסיגינט לידי חוקרי תיק 4000 ביחידת להב. לדבריו, מי שמפיק האזנת סתר חייב להעביר את התוצרים לידי המזמין, וגם אין היגיון בכך שהרוגלה הותקנה שלא כחוק ושלאחר מכן המידע נותר בידי שוטר צעיר כלשהו ביחידת הסיגינט. "הסבר תלוש ומומצא", כינה טענה זו.

תאריך:  28/02/2022   |   עודכן:  10/03/2022
+פרשת פגסוס כהגנה מן הצדק?
19:28 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה טוענת שהשימוש ברוגלה היה בלתי חוקי, התביעה טוענת שהכל נעשה כדין  ▪  המשמעות המעשית של המחלוקת היא פחות לגבי מסירת חומרי חקירה כעת, ויותר לקראת בקשת ההגנה לזיכוי בשל הגנה מן הצדק

חן ותירוש היום. פרה עיוורת? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לא נשאב חומר אחורה מפילבר
13:49 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומרת שהמשטרה השתמשה בפגסוס רק בתיק 4000 ושהטלת החיסיון על המידע הנוגע לתוכנה אינה חריגה  ▪  "באנשי הקשר שהוצאו בניגוד לצו נעשה שימוש מקרי והדבר יוסבר במעמד צד אחד"

תירוש. "טכנולוגיה מאוד רגישה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
הלילה גילה רביב דרוקר בערוץ-13 כי מילצ'ן מנסה לחמוק ממתן עדות במשפטו של נתניהו    אני מקווה שפרקליטות המדינה לא תוותר על העדות
איתמר לוין
אומר שנתניהו ידע לשים בצד את החקירות וכתב האישום נגדו    "הרגעים היותר-קשים היו בסוף הקדנציה, במהלכים שמטרתם לקעקע את הלגיטימציה של מוסד היועץ"
איתמר לוין
סניגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ מבקשים להורות לפרקליטות למסור להם את תיעוד הפעלת הרוגלה נגד פילבר ואיריס אלוביץ, את התוצרים שהופקו מהטלפון של פילבר ואת הבקשות והצווים שאפשרו שימוש זה
איתמר לוין
סניגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ צפויים לבקש מבית המשפט שלא להסתפק בהודעת הפרקליטות בנוגע לשימוש בפגסוס    בסביבת נתניהו חוזרים על דרישתו לוועדת חקירה ממלכתית
איתמר לוין
פרשת פגסוס מתנהלת בשתי זירות שיש ביניהן השקה, אך הן נפרדות זו מזו: השאלה הכללית של השימוש בתוכנה בידי המשטרה, והשאלה הנקודתית של השימוש בה בתיקי נתניהו. נכון לעכשיו, דרכיהן מתפצלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il