חברת מועצת העיר,
שרית גולן-שטיינברג, הגישה שאילתה דחופה לראש העירייה, וביקשה לשאול בין היתר מדוע מתקיימות נסיעות הרצה על-אף הליקויים הבטיחותיים, מדוע הליקויים מוצגים רק כעת ולא לפני חמישה חודשים בסמוך למועד ההפעלה המקורי של הרכבלית, האם נמסרו הליקויים לפיקוח העירוני, ואם לא - האם הנתק מול
משרד התחבורה הוא כל כך גדול.
בלשכת שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרבים לפי שעה להגיב.
חבר המועצה מיכי אלפר מסר בתגובה לאתר חי פה: "יש כאן שני נושאים שאין ביניהם קשר והניסיון לכרוך אותם יחד, נוטה לזלזל בחיי אדם. הפגיעה בבטיחות של משתמשי הרכבל אינה נתונה להשפעה, ושום שאילתה לא תגרום לנו לחתום על תעודת גמר למתקן הנדסי כל כך משמעותי, שנושאים בטיחותיים של משתמשי הרכבל לא הוסדרו בו. כפי שנדרשת מיזם/מחברה פרטית תעודת גמר, כך נדרש גם ממשרד ממשלתי, כמשרד התחבורה.
"סוגיה נוספת, שכאמור אין לה כל קשר לסוגיית הבטיחות ולתעודת הגמר, היא הרצון להפעיל את הרכבל בשבת, בניגוד לסטטוס-קוו, שעוגן בחקיקה בתקנות התעבורה.
"בנוסף, אין כל צורך בהפעלת הרכבל בשבת, היות שתחנות היעד הן קמפוסים של הטכניון ואוניברסיטת חיפה, שאינם פעילים בשבת. כמו-כן, תחנת המוצא סגורה. מדובר בהפעלת כלי בעל נראות גבוהה והעסקת עשרות עובדים בשבת, שלא לצורך ופגיעה בזהותה היהודית של המדינה וכאמור, בניגוד לחוק".
מפורום רבני הציונות הדתית בחיפה נמסר: "נושא הפעלת הרכבלית כבר נידון במועצת העיר והתקבלה בה ההחלטה שלא להפעילה בשבת. החלטת שרת התחבורה להפעיל את הרכבלית בזמן שהקמפוסים ריקים פרובוקטיבית ותבזבז משאבים מיותרים, במטרה אחת בלבד: לרמוס את השבת במרחב הציבורי בכספי התושבים, בהתאם לאג'נדה האידיאולוגית האנטי-דתית שלה. זהו חילול שבת לשמו, ללא היגיון וטעם.
"רצונה של שרת התחבורה לכפות את דעותיה באמצעות החלטות שרירותיות, שאינן עולות בקנה אחד עם טובת הציבור, צרכיו, ומעל הכל ערכיו ומורשתו, מקומם ומביש. אנו קוראים לאלו מחברי הממשלה שצביון השבת במדינתנו במקומות ציבוריים חשוב להם לקום ולהילחם בהחלטה המיותרת הזו", לשון התגובה.