X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פילבר היום. תחרות בשוק השידורים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פילבר: בכל חקירותי לא אמרתי מילה של שקר
עד המדינה בתיק 4000 אומר בתחילת עדותו: נתניהו הוא מושא הערצתי מגיל צעיר; אני בהחלט אוהב אותו, עד היום על תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת: ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אני אצא שלם ממנו

"באף אחת מהחקירות שלי, ועברתי הרבה מאוד, לא אמרתי אף מילה אחת של שקר". כך אומר (יום ד', 23.3.22) מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, בפתח עדותו כעד מדינה בתיק 4000.
פילבר אמר על בנימין נתניהו: "מושא הערצתי מגיל די צעיר. מאוד מעריך, מאוד מכבד, גם היום. אחד המנהיגים היותר גדולים שהיו למדינת ישראל ולעם היהודי, ולא מעט בזכותו הימין הישראלי נמצא היכן שנמצא בימים אלה. יש בינינו כימיה מקצועית מאוד טובה, הבנה מקצועית מאוד טובה. זה מעולם לא גלש לקשרים חברתיים. אני בהחלט אוהב את האיש, גם היום.
"היה בינינו אמון גבוה שנבע משתי סיבות עיקריות. האחת: ההבנה ההדדית וההסכמה האידיאולוגית. השנייה: דיסקרטיות, שהיא תכונה חשובה בסביבה של נתניהו. מעולם לא רדפתי אחרי כלי התקשורת. זה civil servant במובן הפשוט של העניין". לנתניהו יש פרויקטור לכל נושא, הוסיף פילבר. "אני הייתי אצלו אדם שמבין את התהליכים הפוליטיים במובן היותר לאומי שלהם. זו המשבצת שבדרך כלל הייתי בא".
בנוגע לאופן העבודה ביניהם, אמר פילבר, כי נתניהו ציטט את רופרט מרדוק: "אני לא אומר לאנשים שלי מה לעשות; אני בוחר אנשים שיודעים מה לעשות". לדבריו, כאשר נתניהו נותן אמון באנשיו – הוא אינו מתערב בעבודתם, אלא בדברים החשובים לו מאוד. "בנושאי מדיה, למשל אירוע התאגיד [כאן], יכולתי לקבל שלוש-ארבע שיחות ביום". נתניהו היה פונה גם כאשר קיבל תלונות, "הייתי מסביר לו את עמדתי ולרוב הוא היה מקבל אותה. התקשורת בינינו הייתה אולי דקה בשבוע. הייתי מחכה בין פגישות, נכנס אליו, אומר שניים וחצי משפטים, הוא היה מבין ומהנהן בראש".
בחקירתו אמר פילבר, כי היה ברור לו שאם לא יתקדם בנושאים שהטיל עליו נתניהו, "אני אקבל פידבק זועם – למה זה לא קרה". בעדותו הסביר פילבר, כי הדברים אירעו פעמים בודדות, וכי כאשר נתניהו מטיל על אנשיו משימות – קטנות כגדולות – הוא מצפה שהדבר ייעשה. "בגלל האמון ובגלל שהזדהיתי איתו אידיאולוגית, היה לנו קל מאוד לתקשר במשפטים קצרים. זה לא שיש בו סחר סוסים. להפך. מערכת היחסים הייתה מאוד ישרה, נקייה ומקצועית לאורך השנים".

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 23.3.22
תחילת עדותו של שלמה פילבר
"על מסרון נימוסים הואשמתי"
נתניהו ואלוביץ היום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

על הקמפיין לקראת בחירות 2015 אמר פילבר, כי לנתניהו יש משמעת קמפיין גבוהה, וכי כל רגע פנוי שלו מתפקידו כראש הממשלה הוקדש לקמפיין. עם זאת, באחד הימים נאמר לו שאין לקבוע אירוע לאותו ערב, משום שבני הזוג נתניהו נפגשים לארוחה עם בני הזוג אלוביץ. עוד אמר פילבר, כי היו לו שיחות קשות רבות עם שאול אלוביץ בשאלה האם ועד כמה אבי ברגר התנכל לבזק כאשר היה מנכ"ל משרד התקשורת. באחת מהן אמר אלוביץ, כי נתניהו פנה לשר התקשורת דאז, גלעד ארדן, וביקש ממנו להקל עם בזק.
ניר חפץ בירך את פילבר במאי 2015 על מינויו למנכ"ל משרד התקשורת, ופילבר הודה לו על חלקו. הוא אמר בעדותו: "על מסרון הנימוסים הזה הואשמתי על-ידי מדינת ישראל בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. חפץ ואני מעולם לא היינו חברים. הוא בעיני היה יותר פוטנציאל נזק. כאשר הוא מבשר לי, הוא רוצה לחתוך קופון. עניתי לו בנימוס אמריקני. ידעתי שהוא איש של שרה נתניהו הרבה יותר מאשר של בנימין נתניהו. אף פעם לא עולה כסף לחלק מחמאות".
על-כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת אמר פילבר, כי איתן צפריר (שהיה הרמ"ט של נתניהו במשרד) סייע לו במשך שעות ארוכות ובעזרת קלסרי מסמכים עבים, ועשה זאת בנדיבות רבה למרות שגם הוא התמודד על התפקיד. לדבריו, צפריר הביע תסכול רב מכך שהמנכ"ל היוצא, אבי ברגר, מידר אותו ולא שיתף אותו בהחלטות. העימות המרכזי בין ברגר לבין לשכת נתניהו היה בשאלה האם לסגור את ערוץ 10, הוסיף.
פילבר הוסיף: "ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אני אצא שלם ממנו. ידעתי שאני הולך להזיז את הגבינה לכוחות הכי חזקים במדינת ישראל. הבחירות היו מבחינתנו סוג של פוסט טראומה: הפעם הראשונה שראינו שהתקשורת הישראלית לא מדווחת על הדמוקרטיה, אלא משתתפת בה כשחקן ובצורה בוטה מאוד. ידענו שצריך לפתוח את שוק השידורים לתחרות, ושאני הולך להיות האיש הרע שיעשה את זה.
"ידעתי שאני צריך לבוא מוכן. השקעתי בזה עשרות שעות. קראתי את כל החומרים של הרגולציה. הייתי צריך להכיר את כל עולם המושגים של משרד התקשורת, במיוחד בנושא התוכן; את נושא הטלקום למדתי בהמשך. עדן בר-טל [המנכ"ל לשעבר] נתן לי מידע על הפוליטיקה הפנימית ועל התהליכים". הסוגיות העיקריות, הוסיף פילבר, היו עתידו של ערוץ 10, רפורמת השוק הסיטונאי ("מלחמות עולם בין המשרד לבזק") ומיזוג בזק-yes. בנושא זה, העיד פילבר, "צפריר אמר לי שברגר גורר רגליים; הכוונה הייתה שצריך לקדם את זה. הבנתי ממנו שמבחינת נתניהו – מקדמים את זה. הבנתי ממנו שהזמן הולך ואוזל".

תאריך:  23/03/2022   |   עודכן:  10/04/2022
+השיטה של פילבר: לאשר ולהוסיף
18:43 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עד המדינה בתיק 4000 מהלך בין הטיפות: הוא לא חוזר בו כהוא זה מעדותו במשטרה - וכך שומר על ההסכם איתו; הוא כן מוסיף פרטים היכולים לרכך את גרסתו המפלילה - וכך לא מתנתק לחלוטין מנתניהו והימין  ▪  החלק החשוב ביותר היום: העדות על הנחייתו של נתניהו להיטיב עם שאול אלוביץ

פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+פילבר: הפגישה עם קמיר - גם בגלל נתניהו וגם כדי להצליח
15:46 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נפגש עם השתדלן של בזק במוצ"ש, שבוע לאחר כניסתו לתפקידו  ▪  בחקירתו ציין פילבר רק את שיחתו עם נתניהו כגורם לאותה פגישה, וכעת הוסיף שגם רצה לממש את מדיניותו - לעבוד בשיתוף פעולה עם בזק

אלוביץ היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הרגשתי שיש לבזק כוח אדיר כלפי
14:12 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שבעקבות שיחתו עם נתניהו, הרגיש שאינו יכול לחצות את הקו האדום ביחסיו עם בזק  ▪  סבור שנתניהו פנה אליו בשל בקשתו של אלוביץ  ▪  "החוקרים נעצו שיניים כמו רוטוויילר בנושא של בזק ורצו רק להפליל"

פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו ביקש מהלכים שייטיבו עם אלוביץ
11:23 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מצטט את נתניהו: "אלוביץ פנה אלי ואמר לי שיש לו בעיות במשרד, שחברת ייעוץ עשתה טעות, שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים' ועשה סימן עם היד. 'יש גם את סוגיית הטלפוניה וגם את סוגיית המיזוג של בזק-yes, תגמור את זה"

פילבר היום בבית המשפט. "זוכר באופן צילומי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילבר: בכל חקירותי לא אמרתי מילה של שקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה טוענת לסחיטה באיומים נגד שלמה פילבר, הפרקליטות מצביעה על הפרסומים נגד דנה נויפלד    הייתה גם עדות: עמית חדד ביקש להראות שנתניהו לא יכול היה להתערב במיזוג רשת-קשת ופעל דווקא נגד ערוץ 10
איתמר לוין
החברה שהייתה בשליטתו של אלוביץ תודה בעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון בנוגע לעסקת בזק-yes, הוועדות הבלתי-תלויות והקשרים עם נתניהו    ההודאה אינה משליכה על התיקים העיקריים, משום שיורוקום כבר מנותקת מאלוביץ
דן מרגלית
זה לא יעזור שלמה פילבר, אתה תצא מן המשפט הזה קירח מכאן ומכאן כאותו זקן שרעייתו הצעירה תלשה את שערו הלבן והמבוגרת את זה שבצבע שחור
איתמר לוין
שאלות רבות שהציג בועז בן-צור ליועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת, נראו כמיועדות לאוזניים שמחוץ לבית המשפט ולא לשופטים    כמעט כולם באולם כבר חושבים על עדותו של שלמה פילבר מחרתיים
דן מרגלית
נושאים שעלולים להצביע על ייחודיות או פגמים ביכולת הביצועית של הצוללות הישראליות, ולא פחות מכך המצריות שביבי אישר על דעת עצמו, אינם עניין לדיון פתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il