X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם הקרב הדיפלומטי כבר אבוד [צילום: וחיד סאלמי, AP]
הקרב על הגדרת משמרות המהפכה
בלינקן התחמק מלהשיב האם משמרות המהפכה הן ארגון טרור
מזכיר המדינה האמריקני המבקר בישראל השיב כי יש עיצומים כלכליים רבים על משמרות המהפכה כשנשאל האם מדובר בארגון טרור בנט: מקווים ופועלים עדיין שהממשל האמריקני לא יוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל התחמק הבוקר (יום א', 27.3.22) מלהשיב לשאלת עיתונאי האם משמרות המהפכה האירניות הן ארגון טרור. "יש עליהם הרבה עיצומים", השיב תוך הימנעות ממתן תשובה ישירה לשאלה.
ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לכוונת הממשל האמריקני להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור וטען בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי ישראל מקווה ופועלת על-מנת שזה לא יקרה. לדבריו, במזרח התיכון היום יש מי שמייצר אלימות ונחשלות, ויש מי שדוחף לשיתוף פעולה, לשיגשוג ולשלום. "בעולם הערבי מבינים יותר ויותר שישראל נמצאת, ותמיד הייתה, בצד של השלום ושל שיתוף הפעולה. בעוד אנו מדברים שלום, יש מי שלא מפסיק להצית אש ולחרחר מלחמה. בסוף השבוע קיבלנו עוד תזכורת לכך, בהתקפה של החות׳ים, שמופעלים על-ידי משמרות המהפכה האירנים, על סעודיה. המחשבה שהארגון הזה יוצא מרשימת הטרור, מה-FTO, מטרידה מאוד ולא רק אותנו. אנחנו עדיין מקווים ופועלים שזה לא יקרה", אמר.
בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה גם לביקורת של תושבי דרום הארץ על היעדר המשילות אל מול טרור פלשתיני וטען כי הנגב לא יהיה "אקס טריטוריה", כלשונו. "הממשלה תאשר היום הקמה של חמישה ישובים חדשים בנגב. זוהי בשורה חשובה לכל יושבי האזור וחלק מתהליך ההסדרה של חבל הארץ הזה, שהוזנח משך כל-כך הרבה שנים. המטרה שלנו היא להחזיר את המדינה לנגב - ציונות 2022. לא אקס טריטוריה ולא מערב פרוע, אלא מקום שמדינת ישראל נוכחת בו - גם במשילות וגם במשאבים", אמר. עוד הוסיף כי החובה העליונה של הממשלה היא לספק ביטחון אישי לתושבי הדרום. "התחלנו במסע הזה, ולא נעצור. במקביל - אנחנו ממשיכים ליישב את הנגב ולפתח אותו".
בנט התייחס גם לפסגת הנגב שבמסגרתה יתארחו בישראל מהערב ועד מחר שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין יגיעו לשדה בוקר למפגש עם השר לפיד ועם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן.
"למי שעדיין לא שם לב - יחסי החוץ של ישראל בתקופה טובה. ישראל היא שחקן חשוב על במת העולם והאזור, אנחנו מטפחים קשרים ישנים ובונים גשרים חדשים. בשבוע שעבר, בפגישה עם הנשיא א-סיסי ויורש העצר של האמירויות, היה רגע מכונן. השלום הישן שלנו, עם מצרים, פגש את השלום החדש, של הסכמי אברהם. אנחנו כולנו יוצקים עוד ועוד תוכן - מדיני, כלכלי, ביטחוני - בתוך הקשרים האלה שקיימים לא מעט שנים, כדי לייצר קשר בין המדינות המתונות במזרח התיכון. אני שמח לראות את המשך הקו הזה גם במפגש בשדה בוקר", אמר.

תאריך:  27/03/2022   |   עודכן:  27/03/2022
+נתניהו נגד בלינקן: ההסכם מאפשר לאירן לפתח טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי גרעין
19:24 27/03/22  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, פרסם סרטון באנגלית שבו חלק על אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה״ב. "אני מכבד אותו אבל אני חושב שהוא טועה טעות מרה", אמר נתניהו. "אירן בלי הסכם הגרעין היא מדינה ענייה, מבודדת, בלי לגיטימציה בינלאומית ובלי חסינות מתקיפה צבאית. אירן עם הסכם הגרעין - הופכת למדינה עשירה, עם מאות מיליארדי דולרים שישמשו אותה לטרור ותוקפנות, ומדינה שתפרוץ את הבידוד הבינלאומי ותקבל חסינות מאפשרות לפעילות צבאית.
"הסכם הגרעין הוא מסוכן לישראל, לארה״ב ולעולם כולו. הוא לא מונע מאירן לפתח נשק גרעיני או האמצעים לשגר אותו אל ארה״ב ואירופה, מפני שההסכם מאפשר להם להמשיך לפתח טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי גרעין. חייבים להתנגד להסכם הזה, וזה מה שאני מצפה מממשלת ישראל ומכל מי שמודאג משלום וביטחון בעולם. חייבים להתנגד להסכם הזה עכשיו".
נתניהו בירך על ביקור שרי החוץ הערבים בארץ, וזקף זאת לזכות ממשלתו. "זוהי תוצאה ישירה של הסכמי אברהם שהבאנו. פגשתי את כל שרי החוץ הערבים כאן בישראל, חוץ שר החוץ של מרוקו שפגשתי אותו קודם לכן באו״ם. חיזוק הסכמי אברהם הוא דבר טוב לשלום, טוב לישראל".

[צילום: דוברות הליכוד]
+"מודאגים מהכוונה להסיר מרשימת ארגוני הטרור את משמרות המהפכה"
14:51 27/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני לקראת "פסגת הנגב"  ▪  השניים דנו במצב במזרח התיכון ובחימום היחסים של ישראל עם מדינות האזור, בדגש על חיזוק הסכמי אברהם בתוקפנותה האזורית של אירן

בנט-בלינקן. דנו בתקופנות האירנית [צילום: קובי גדעון/ לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלינקן התחמק מלהשיב האם משמרות המהפכה הן ארגון טרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בלינקין עבד מצחצח נעלי ביידן..
הגוי..  |  27/03/22 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
"משמרות המהפכה" של אירן שיגרו מסר אזהרה לראש המוסד דוד ברנע כי חייו בסכנה באמצעות סרטון החושף פרטים אישיים ומביכים על-אודותיו    למרות שמדובר בתרגיל לוחמה פסיכולוגית, יש להפיק לקחים מבצעיים הקשורים לאבטחת בכירי המוסד, המלחמה נגד אירן רק הולכת להחריף
איציק וולף
שר החוץ של מצרים הודיע כי ישתתף בוועידה שמארגן משרד החוץ בשדה בוקר בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, האמירויות, בחריין ומרוקו    "בישראל לא הייתה מעולם פסגה בסדר גודל כזה, שבה ישראל מארחת ארבע שרי חוץ ממדינות ערב"
איתמר לוין
רפאל גרוסי התחמק מתשובה לשאלה האם הסוכנות לאנרגיה אטומית תוכל להבטיח שאירן תציית להסכם חדש, אם יהיה כזה    אומר שסוגיות שאינן קשורות לגרעין, כמו העיצומים על רוסיה, הן המונעות כעת את חתימתו של ההסכם
מרדכי ליפמן
לא כל הציבור מבין את המציאות המורכבת סביבנו    עוד פחות את הנושא האירני    רבים לא רואים את האסון בפוטנציה, המתקרב
איציק וולף
ראש הממשלה טען בפני שרי הקבינט כי יש לבחור את המלחמות הדיפלומטיות כי אין טעם ב"סיבוב בינלאומי", כלשונו, נגד הסכם הגרעין - כי הוא ייחתם בסוף    "נלחמים רק היכן שיש תכלית - כמו במקרה של משמרות המהפכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il