X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה וראש מועצת דרום השרון - מעבר חופשי ללא פיקוח מהרשות הפלשתינית [צילום: משרד מבקר המדינה]
המבקר: כשל מהותי ומשמעותי בפרצות בקו התפר
מבקר המדינה מותח ביקורת חריפה על הממשלה וטוען כי למרות השקעה של 8 מיליארד שקל בגדר ההפרדה, ושל 140 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת ולפעילות במרחב - מתעלמת הממשלה מפרצות ידועות שדרכן נכנסים שב"חים פלשתינים ללא מפריע "לא יכול להיות שרק אחרי שלוש פעמים שמישהו נתפס מגישים נגדו כתב אישום"

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, טוען כי האופן שבו מטפלות הרשויות בסוגיית גדר ההפרדה בין יהודה והשומרון לשטח הישראלי מעיד על כשל משמעותי ומהותי.
המבקר הגיע (יום ה', 31.3.22) יחד עם ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, אל פרצת גדר ההפרדה סמוך ליישוב מתן. פרצות רבות כדוגמתה קיימות לאורך מאות הקילומטרים של גדר ההפרדה - באזור כביש 55, סמוך לטייבה, סמוך לחריש, באזור הר חברון. בכל המקומות הללו ישנן פרצות ידועות לגורמי הביטחון - לצה"ל ולמשטרת ישראל. בפרצות רבות ניתן אף להיכנס עם כלי רכב. במהלך הסיור המחישו המבקר וראש המועצה כיצד ניתן לעבור בקלות רבה משטח ישראל לשטח הרשות הפלשתינית.
"אנחנו בוחנים בחודשים האחרונים את כל הסוגיה של גדר ההפרדה. מדובר בכשל משמעותי ומהותי. בפרויקט הושקעו למעלה מ-8 מיליארד שקל ורק בגדר עצמה למעלה מ-5 מיליארד שקל. בנוסף מדינת ישראל משקיעה 140 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת ולפעילות במרחב. למרות זאת אנחנו רואים כאן פרצות דרכן עוברים אלפי פלשתינים עם ובלי אישורים, ללא כל בקרה, כולל אפשרות של רכבים להיכנס. כך רואים איך מחבל יכול להגיע מג'נין לבני ברק בשעה בקלות רבה. אנחנו בוחנים בעבודת הביקורת את המענה המבצעי, האחזקתי והבקרה אחרי החלטות ממשלה", אמר המבקר.
לדבריו, צריך לדבר גם על מדיניות האכיפה. "לא יכול להיות שרק אחרי שלוש פעמים שמישהו נתפס מגישים נגדו כתב אישום. זו מדיניות שצריכה להיבחן כדי שהאכיפה תהיה אפקטיבית", אמר והוסיף כי הוא קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים ולכלל הממשלה להתעשת ולהבין שגדר ההפרדה שהוכרזה כמענה משמעותי ביותר כלפי אזרחי ישראל מפני מחבלים - היא פרוצה ולא רלוונטית. "חשוב מאוד להשקיע את המשאבים ולראות איך למנוע את הפרצות", אמר.
ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, הוסיפה על דבריו וציינה כי במהלך השנים מתריעים ראשי הרשויות המקומיות גם למשרד הביטחון וגם למשרד לביטחון פנים שהתושבים מרגישים שדמם מופקר. "בקלות בלתי נסבלת אפשר לעבור את הגדר הזו ועוברים אותה. כל מה שאנחנו דורשים ועכשיו יותר מכל אנחנו רואים כמה מוצדק לדרוש את זה זה לסגור את הפרצות האלה בגדר, לתחזק אותה ולהציב כוחות ביטחון לאורך הגדר. אנחנו מלאים תקווה שבתום הבדיקה ובמהרה יסגרו את הפרצות בגדר ויחזירו את הביטחון לתושבים שלנו", אמרה.

תאריך:  31/03/2022   |   עודכן:  31/03/2022
+בלונים חשודים באיבים התבררו ככאלה שהפריח ישראלי
09:21 01/04/22  |  עידן יוסף

‏צרור בלונים שנחת בשדה באזור איבים. בצה"ל נבדק אם מדובר בבלון נפץ שהפריחו מחבלים ברצועת עזה. בבירור עלה כי הבלונים שאותרו בשטח הופרחו ע"י תושב העוטף אתמול. התושב, שראה בחדשות את הבלונים, עדכן שהוא זה שהפריח אותם.

+לבקשת המשטרה: נחתם צו מילואים ל-300 חיילי מג"ב
08:36 01/04/22  |  עידן יוסף

שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקדים בכירים בצה"ל חתמו (ו') על צו קריאה חריג לשירות מילואים בהתנדבות של 300 חיילי משמר הגבול, סדר גודל של שלוש פלוגות, לצורך תגבור הכוחות במסגרת מבצע "שובר הגלים", זאת לבקשת משטרת ישראל. הצו החריג יהיה בתוקף למשך חודש.

הצו שנחתם
+שיפור ניכר במצבו של פצוע הפיגוע בצומת אלעזר
08:33 01/04/22  |  עידן יוסף

שיפור ניכר במצבו של הפצוע הקשה מפיגוע הדקירה שהתרחש אתמול בצומת אלעזר בגוש-עציון. הפצוע שב להכרה ונושם בכוחות עצמו. עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

+מאות ליוו למנוחות את השוטר שנהרג בפיגוע
22:34 31/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון פנים ספד לרס"ב אמיר ח'ורי שנהרג בקרב עם המחבל בבני ברק: החברה הישראלית כולה התחברה לדמותו שתישאר בלבבות אזרחי ישראל כדוגמה ומופת לשליחות, לשירות ולאהבת המדינה

הלוויית רס"ב אמיר ח'ורי, היום בנוף הגליל [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+שר האוצר: נעמיד את המשאבים הנדרשים לאפשר תחושת ביטחון
20:47 31/03/22  |  איציק וולף

שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס לתוספת התקציבית בסך 181 מיליון שקל שתועבר למשטרת ישראל ואמר כי מדובר בתקציב חירום שאמור לספק מענה להתמודדות עם גל הטרור בטווחה מיידי ובטווח הקצר עד בינוני.
"נמשיך להילחם בטרור ונעמיד את המשאבים הנדרשים כדי לאפשר שגרה ותחושת ביטחון במדינת ישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+ראש עיריית אום אל-פחם חזר בו מהתפטרותו
20:30 31/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחמיד נטל בשידור בכאן 11 אחריות אישית לפרסום הרשומה שבה הביעה העירייה תנחומים למשפחות המחבלים, אך לאחר שעתיים וחצי התחרט  ▪  אומר כי היה עליו לבדוק את ההודעה לפני הפרסום  ▪  "כאיש חינוך, הדבר מנוגד לערכי השותפות בהם אני מאמין"

חן ביאר מראיין את מחמיד [צילום: מן הטלוויזיה]
+מתחזק החשד שתקיפת השוטרים בשוק מחנה יהודה הייתה לאומנית
17:21 31/03/22  |  עידן יוסף

מתחזק החשד שאירוע תקיפת השוטרים אתמול בשוק מחנה יהודה - בוצע על-רקע לאומני ולא על-רקע פלילי כפי שסברו בתחילה במשטרה. החקירה הוטלה על ימ״ר ירושלים (ידיעות ירושלים).

+עיריית אום אל-פחם פרסמה הודעת ניחומים למשפחות המחבלים
16:39 31/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהודעה שעליה היה חתום ראש העירייה נשלחו ניחומים למשפחות מחבלי דאעש תושבי העיר  ▪  הפרסום הוסר מפייסבוק לדרישת מנכ"ל משרד הפנים  ▪  ראש העירייה: טעות של הדוברות, הפרסום ללא אישור שלי

סמיר סובחי, ראש העירייה [צילום: פייסבוק]
+לילה שני בג'נין: 31 מבוקשים נעצרו; 3 חמושים חוסלו
15:48 31/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בכפר יעבד נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במערבות בפיגוע הירי בבני ברק  ▪  במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי צלף מיחידת דובדבן  ▪  הלוחם קיבל טיפול בשטח ופונה במסוק לבית החולים  ▪  רא"ל כוכבי: "עלינו לעצור את הגל הזה"

כוחות צה"ל בג'נין [צילום: דובר צה"ל]
+החל טקס האשכבה של רס"מ אמיר חורי שנהרג בבני ברק
14:50 31/03/22  |  מירב ארד

החל טקס האשכבה של רס"מ אמיר חורי, השוטר שנהרג בפיגוע בבני ברק. הטקס מתקיים בכנסיית הבשורה בנוף הגליל. בשעה 17:00 תתקייים הלוויה בבית העלמין הצבאי נוף גליל. לפני הטקס, מאות אזרחים הגיעו ללוות את חורי בדרכו האחרונה. גם שר המשפטים גדעון סער ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיעו לכנסיית הבשורה לנחם את המשפחה.

[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+לא לבלוע ולא להקיא
14:11 31/03/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

האיסלאמיסטים הדאעשיסטים אזרחי ישראל, שתקועים לנו כעצם בגרון, עוד עלולים לגזור על ערביי ישראל נכבה שניה שתעקור את ערביי המשולש מצוואר הבקבוק

דעאש כבר פה
+השחים בשם אדון עולם
13:22 31/03/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

למרבה הצער, נשמעו ברחובות ישראל קריאות נחרצות - "מות לערבים"  ▪  זו קריאה הפוגעת בעולם הערכים הנעלים של ארון הספרים היהודי

רוצחים מתועבים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אפשר לנצח את הטרור
12:30 31/03/22  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ בתוכנית 4 הצעדים למיגור הטרור  ▪  יש אולי מיעוט בחברה הערבית בישראל שלוקח נשק ומבצע פעולות טרור אקטיביות, אבל יש מעטפת הולכת ומתרחבת של תמיכה, הזדהות ועידוד עם הטרור נגד יהודים ומדינת ישראל

גיבוי דרוש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עוד מילה על גדר ההפרדה
11:55 31/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

היחיד בממסד הביטחוני שתמך בגדר ההפרדה בעודו בתפקיד היה ראש השב"כ דאז אבי דיכטר  ▪  הגדר הזאת הייתה תמיד הבת היתומה של הפוליטיקה הישראלית

לא תמכו [צילום: מיכה דאום, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר: כשל מהותי ומשמעותי בפרצות בקו התפר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בהודעה שעליה היה חתום ראש העירייה נשלחו ניחומים למשפחות מחבלי דאעש תושבי העיר    הפרסום הוסר מפייסבוק לדרישת מנכ"ל משרד הפנים    ראש העירייה: טעות של הדוברות, הפרסום ללא אישור שלי
מירב ארד
בכפר יעבד נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במערבות בפיגוע הירי בבני ברק    במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי צלף מיחידת דובדבן    הלוחם קיבל טיפול בשטח ופונה במסוק לבית החולים    רא"ל כוכבי: "עלינו לעצור את הגל הזה"
מנחם רהט
האיסלאמיסטים הדאעשיסטים אזרחי ישראל, שתקועים לנו כעצם בגרון, עוד עלולים לגזור על ערביי ישראל נכבה שניה שתעקור את ערביי המשולש מצוואר הבקבוק
איתן קלינסקי
למרבה הצער, נשמעו ברחובות ישראל קריאות נחרצות - "מות לערבים"    זו קריאה הפוגעת בעולם הערכים הנעלים של ארון הספרים היהודי
בצלאל סמוטריץ'
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ בתוכנית 4 הצעדים למיגור הטרור    יש אולי מיעוט בחברה הערבית בישראל שלוקח נשק ומבצע פעולות טרור אקטיביות, אבל יש מעטפת הולכת ומתרחבת של תמיכה, הזדהות ועידוד עם הטרור נגד יהודים ומדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il