X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברביבאי ואל זיזדי [צילום: גדעון שרון]
הושלם המו"מ להסכם סחר חופשי עם האמירויות
מדובר בהסכם מקיף ומשמעותי, אשר כולל בין היתר, סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות לרבות רגולציה ותקינה, מכס, סחר בשירותים, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני 95% מהמוצרים הנסחרים בין המדינות כלולים בהסכם ויהיו פטורים ממכס

שר המדינה לסחר חוץ של איחוד האמירויות, הד"ר ת'אני אל זאיודי, ושרת הכלכלה והתעשיה, אורנה ברביבאי, הכריזו (יום ו', 1.4.22) על סיום המשא-ומתן להסכם אזור סחר חופשי מקיף בין המדינות.
מדובר בהסכם מקיף ומשמעותי, אשר כולל בין היתר, סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות לרבות אסדרה ותקינה, מכס, סחר בשירותים, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר
אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני.
היתרונות המרכזיים של ההסכם - היקף ההטבות ההדדיות על מוצרים אשר הוסכמו בין הצדדים מכסה למעלה מ-95% מספרי המכס של שני הצדדים וכולל, בין היתר, הורדות מכסים כמעט על כל המוצרים התעשייתיים, וכן הטבות במוצרי מזון וחקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד - זאת מיד או בהדרגה.
ההסכם גם מקדם את תחום הסחר בשירותים בין המדינות, זאת על-ידי הבטחת ודאות אסדרתית בתחומים כגון סחר אלקטרוני, שירותים מקצועיים ועסקיים, שירותי הפצה (סיטונאות וקמעונאות), מחשוב ועוד.

פוטנציאל כלכלי רב
[צילום: משרד הכלכלה והתעשייה]

בחודש ספטמבר 2020 חתמה ממשלת נתניהו על הסכמי אברהם אשר ביססו את היחסים הדיפלומטיים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. כשנה לאחר מכן, בחודש נובמבר 2021 החל המשא-ומתן על הסכם סחר חופשי בין הצדדים אשר הגיע היום לסיומו.
מדובר בהסכם סחר חופשי מלא וראשון אל מול מדינה ערבית, המתקיים זמן קצר לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים. דיוני המו"מ נמשכו 5 חודשים וכללו 4 סבבי מו"מ ועבודה מאומצת על-מנת להשלים את הדיונים מהר ככל הניתן.
בראש המשא-ומתן מהצד הישראלי עמד אוהד כהן, ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה, וצוות המו"מ כלל נציגים ממשרד הכלכלה והתעשיה, משרד ראש הממשלה, משרד החקלאות, מינהל המכס ברשות המיסים, משרד החוץ ומשרד המשפטים. הנושא נדון בפגישתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ויורש העצר, שייח' מוחמד בן זאיד, באבו דאבי בדצמבר האחרון, שבה סוכם על האצת המגעים לחתימה, וכן בפגישתם במצרים בשבוע שעבר - שבה סיכמו על השלמת ההסכם בתוך ימים.
כ-900 מיליון דולר ב-2021
במשרד הכלכלה והתעשיה אומרים כי היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות טומנים בחובם פוטנציאל כלכלי רב במגוון תחומים, בין היתר בשל הקירבה הגאוגרפית והתרבותית בין העמים וכן בשל מאפייניה הייחודיים של איחוד האמירויות, שהיא הכלכלה השנייה בעולם הערבי (אחרי סעודיה) ושוק המייבא בהיקף של מאות מיליארדי דולרים עם משקל גדול למוצרי טכנולוגיה ופתרונות מתקדמים בהם לישראל יש יתרון יחסי.
מאז כינון הסכמי אברהם, גדל משמעותית הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל והגיע בשנת 2021 להיקף של כ-900 מיליון דולר. פוטנציאל הסחר הכלכלי בין שתי הכלכלות גדול בהרבה ומשתרע על פני תחומים רבים, לרבות ייצוא פתרונות בתחום האנרגיה, הבריאות הדיגיטלית והציוד הרפואי, מים (התפלה / טיהור / חיסכון וניהול חכם), פתרונות חקלאיים, פתרונות סייבר, טכנולוגיות בתחום הפינ-טק ויצוא יהלומים.
כעת, עם סיום המו"מ, יעבור ההסכם לעריכה משפטית, ולאחר מכן יחתם על-ידי השרים ויעבור תהליך של אשרור בכל אחת מהמדינות. בתומו, ייכנס ההסכם לתוקף, כאשר הוא צפוי לסייע בהגדלת היקף הסחר הבילטרלי, הרחבת הקשרים הכלכליים בין המדינות ומימוש פוטנציאל הסחר הכלכלי הגדול הטמון בקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

תאריך:  01/04/2022   |   עודכן:  01/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלם המו"מ להסכם סחר חופשי עם האמירויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
דגלי ישראל הונפו בארמונו של המלך    עבדאללה גינה את הפיגועים בארץ    הרצוג דיבר על הפיגועים מבלי להתייחס לזהות המחבלים: "חייהם של 11 חפים מפשע נגדעו על-ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים"
יוני בן-מנחם
ירדן התחמקה מהשתתפות במפגש שרי החוץ הערביים בשדה בוקר והמלך עבדאללה נפגש עם יו"ר הרש"פ כאקט של תמיכה בפלשתינים. ירדן חוששת מהסלמה בשטחים במהלך חודש רמדאן שעלולה לזלוג לשטחה ולערער את יציבות הממלכה
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הוזנקו לטיסות באזור הנגב לקראת נחיתת מטוסיהם של שרי החוץ של האמירויות, מצרים, בחריין ומרוקו    ראש הממשלה עורר את זעם מצביעי הימין כשכינה את יהודה והשומרון 'הגדה המערבית'
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני המבקר בישראל השיב כי יש עיצומים כלכליים רבים על משמרות המהפכה כשנשאל האם מדובר בארגון טרור    בנט: מקווים ופועלים עדיין שהממשל האמריקני לא יוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור
איציק וולף
שר החוץ של מצרים הודיע כי ישתתף בוועידה שמארגן משרד החוץ בשדה בוקר בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, האמירויות, בחריין ומרוקו    "בישראל לא הייתה מעולם פסגה בסדר גודל כזה, שבה ישראל מארחת ארבע שרי חוץ ממדינות ערב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il