מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, רומז שהנפגעים באסון מירון הם הנושאים באחריות הנקודתית והמיידית לאסון. כך עולה מדבריו (יום ב', 11.4.22) בהמשך עדותו בפני ועדת החקירה הממלכתית.
יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס דבורה ברלינר, לחצה לדעת כיצד אמורים המפקדים והשוטרים בשטח לווסת את הצפיפות, ולבסוף הודה שבתאי שנושא זה אינו קיים במשטרה ושאין לה דרך לדעת כמה אנשים מצויים בשטח ספציפי. הוא אמר כי אינו יודע האם האמצעים המיועדים לזהות את הצפיפות תפקדו כיאות בעת אסון מירון.
שבתאי הוסיף: "ניסו להסדיר את ההר הזה במשך עשור. ארבע ועדות ממשלתיות לא פתרו את הבעיה. כל השיפורים היו בזכות התיאום בין המחוז הצפוני לבין המרכז למקומות הקדושים". ברלינר: "זה יפה וזה מאוד מוערך. אבל באותו זמן חשבת שמה שיש כרגע יכול לתת מענה לכזאת כמות של אנשים שצפויה להיות על ההר?" שבתאי: "הייתי סמוך ובטוח שהאתגרים מקבלים מענה ברמת המחוז הצפוני. אם הייתי חושב שמשהו לא תקין או לא נותן מענה - הייתי מתערב. המחוז הצפוני עשה מעל ומעבר לטפח את המקום ולשפר אותו".
ברלינר: "האם הכל היה כל כך מוכן, מה השתבש?". שבתאי: "אין יום ואין לילה שאני לא חושב על זה. תוכנית הוויסות בכללותה עבדה. יש פה איזו נקודת כשל באסון עצמו". ברלינר: "במה התבטא שתוכנית הוויסות עבדה?". שבתאי: "הוויסות הוא בתנועת האנשים. אני לא מתחמק משאלת הצפיפות, אבל לדעתי הכשל הוא הנדסי". ברלינר: "לא ידעתם את זה מראש?".
שבתאי: "לא. לגבי כמות האנשים שהייתה על הגשר, אני לא יודע מה גרם להמון לפנות לגשר דב שהוא מעבר צדדי שממנו לא רואים את ההדלקה. בשביל זה יש ועדת חקירה. אני לא יודע מה היה צריך להיות באותה נקודה ומה לא עבד בנושא החיישנים שהיו צריכים לתת את התמונה. גם אם היה המון ודוחק, בלי הכשל ההנדסי לא היה קורה האסון". ברלינר: "לא ידעתם על המצב שלו? האם אין זה מתפקידך להשגיח על מהנדס הבטיחות?". שבתאי: "אני לא מהנדס בטיחות". ברלינר: "האם וידאתם שהגשר עומד בדרישות הבטיחות?". שבתאי: "אני לא יודע מה היה שם".