X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל. "תיק זה מטריד" [צילום: לע"מ]
הנדל נגד הפרקליטות: השלימה עם עונשים קלים
מותח ביקורת על הימנעות המדינה מלערער על עונשים קלים מדי - תשעה חודשי עבודות שירות - שנגזרו על מעורבים בעבירות נשק ביקורת חוזרת גם על השופט המחוזי ארז פורת בשל מדיניותו המקלה

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ניל הנדל, מותח (יום ג', 12.4.22) ביקורת נדירה על הפרקליטות משום שלא ערערה על קולת העונשים בעבירות נשק. העונשים הוטלו בידי שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ארז פורת, שכבר ספג מן העליון ביקורת בנושא זה.
מג'ד חטיב יזם זריקת רימון לעבר ביתו של סגן ראש המועצה המקומית דיר חנא, במטרה לאיים עליו בעקבות פסילת מכרז אליו ניגשו בני משפחתו. בפועל יידו את הרימון טאלב חטיב ומוחמד חוסיין. מג'ד הודה בעבירות נשיאת והובלת נשק, שיבוש מהלכי משפט, איומים ומעשי פזיזות ורשלנות, ופורת גזר עליו שנת מאסר בפועל. מג'ד ערער על חומרת עונשו, לאחר ששני המעורבים האחרים נדונו רק לתשעה חודשי עבודות שירות והנדל דחה את הערעור.
הנדל אומר: "נודה כי תיק זה מטריד. זאת בעיקר נוכח רכיב המעשה והעבירה הכולל איום על נבחר ציבור - סגן ראש מועצה וזריקת רימון הלם לביתו. מעשה אשר יש בו פגיעה משמעותית בשלטון החוק ואינו בגדר אירוע בודד בנוף הפלילי הכללי. עונשו של המערער, מאסר של שנה, הוא עונש הנוטה לקולא ואף אפשר מקל מאוד".
הנדל גם מתייחס לעונשיהם של שני המעורבים האחרים: "אין זה מנהגנו לברר מדוע לא הוגשו ערעורים על-ידי המדינה, ואין לנו עניין לעודד הגשת ערעורים - נושא הנתון לשיקול דעת הפרקליטות. כמו-כן, יצוין כי המדיניות לפיה יוגש ערעור רק מקום בו הטעות בולטת - ראויה ומובנת. אולם בענייננו הפגיעה חמורה ומצופה כי הגורמים השונים - רשויות החקירה, התביעה ובית המשפט, יתרמו את חלקם לעקור תופעה זו של איומים ופגיעה בנבחרי ציבור.
"עבירה זו מכוערת. אי-התמודדות עמה ועם דומיה, יכולה לפגוע בתפקוד התקין של השלטון ובשוויון בין האזרחים. סממניה של פגיעה זו היא חדירה לד' אמות של עובד ציבור ושליחת מסר שהוא פגיע בכל מקום, ועל כן כדאי לו להכפיף עצמו למאיימים עליו. ככלל שאיפה של עבריין במעשה כזה הולכת יד ביד גם עם רצון להביא לשחיתות שלטונית".
הנדל מסיים בעוד צעד נדיר מאוד: "נבקש להפנות את תשומת ליבה של היועצת המשפטית לממשלה [גלי מיארה] על-רקע טיב העבירה שבוצעה וחומרתה". השופטים ג'ורג' קרא ואלכס שטיין הסכימו עם הנדל. את חטיב ייצג עו"ד ראפי מסאלחה, ואת המדינה - עו"ד יצחק פרדמן.

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנדל נגד הפרקליטות: השלימה עם עונשים קלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החרפה הכי גדולה, אם כבר- שהשופ
מזקני ביהמ"ש  |  12/04/22 14:04
2
לשם
שינוי  |  12/04/22 15:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
עורכי הדין משה ליפקה, רחל זכאי, גלית רוזובסקי, מיכאל שפטלר ואליהו מינקוביץ יקבלו כל אחד כ-500,000 שקל לחודש על 13 שנות עבודתם בשטח שבצפון תל אביב    בית המשפט דחה את בקשתם להכפיל את שכרם על-ידי תשלום דומה מצד המדינה ולהטיל על הבעלים הפרטיים לגלם את התשלום מהם
איתמר לוין
איתמר לוין
עמית פסק הוצאות לטובת אוצר המדינה בסך 2,500 שקל בדחותו על הסף בקשה לגלגול שלישי בתביעת נזקי גוף של צעיר בן 19 - הליך בו בדרך כלל לא נפסקות הוצאות לחובת התובע, גם אם התביעה נדחית
איתמר לוין
עובדיה חבה טוען, שהרב עזרא ניסן - העומד בראש מוסדות חינוך בירושלים - קיבל טובות הנאה משמעותיות מאחיו עובדיה חבה ובני משפחתו, כאשר שימש כבורר בסכסוך הממושך ביניהם
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il