X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"היתרונות לבעלי מניות דלק גדולים על היתרונות לבעלי מניות שופרסל" [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
מחשש לחרם חרדי: שופרסל דחתה מיזוג עם דלק
דירקטוריון שופרסל דחה את הצעת קבוצת דלק לרכישת מניות ולמיזוג בין החברות בין נימוקי דחיית ההצעה: חשש מחרם צרכנים על-רקע האפשרות של פעילות בשבת והחשש מפני אי-הוודאות של שוק האנרגיה שבו פועלת קבוצת דלק

מועצת המנהלים של שופרסל דחתה (יום ד', 13.4.22) את הצעת קבוצת דלק לרכישת מניות שופרסל ולמיזוג בין החברות. על-פי החלטת הדירקטוריון, ההצעה אינה לטובת החברה ואינו תואם את אסטרטגיית שופרסל ובעלי מניותיה.
דלק ישראל הגישה ב-5 באפריל 2022 מכתב מטעם כל בעלי המניות בחברה, לבצע עסקת מיזוג בדרך של החלפת מניות עם החברה ומיד לאחר מכן רכישת מניות נוספות של החברה. על-פי המכתב, ההצעה הייתה אמורה להיות בתוקף עד מחר.
מחברת שופרסל נמסר כי על-מנת לנטרל כל ניגוד עניינים פוטנציאלי של הדירקטורים בחברה, הסמיך דירקטוריון החברה את ארבעת הדירקטורים החיצוניים לבחון את ההצעה ולהביא לו את המלצותיה. הוועדה המליצה לדחות את ההצעה בשל ארבעה נימוקים מרכזיים ובהם - החשש מחרם צרכנים על-רקע פעילות בשבת:
  • אסטרטגיית שופרסל וחזונה מאז ומתמיד היו כי פעילותה הקמעונאית תתאים ככל האפשר לצביון וגווניה של החברה הישראלית ולא תפגע ברגשותיו של ציבור מסוים. "מעבר להיעדר התאמה לאסטרטגיה זו, היות שדלק ישראל מפעילה מאות סניפים וחנויות בשבתות וחגי ישראל, הרי שניסיון העבר ברשתות קמעונאיות מתחרות מלמד כי סטיה מעקרון זה עלולה אף להוביל לפגיעה כלכלית בעסקי קמעונאות המזון של החברה שהינם ליבת עסקיה", נכתב בהודעת שופרסל.
  • לאור כך שבענף בו פועלת דלק ישראל קיימת אי-ודאות רבה, לרבות עקב הגידול בשימוש של הרכבים החשמליים, כמו גם שהיא כוללת את פעילות הסיטונאות שאין לה נקודות השקה עם ליבת עסקיה של החברה, הרי שקיים ספק רב מאוד באשר לערך המוסף שמיזוג פעילויות אלה יביא לחברה ולפיכך הוא איננו תואם את האסטרטגיה של החברה.
  • פעילות דלק ישראל כוללת סיכונים לא מבוטלים, כפי שמתוארים בהרחבה בטיוטת התשקיף להשלמה שפרסמה דלק ישראל, שאינם תואמים את מדיניות הסיכונים של החברה בעת הזו.
  • על-פי ההצעה, יחסי ההחלפה ייקבעו לפי הערכות שווי שיבוצעו לחברה ולדלק ישראל ולא נכללה בהצעה כל התייחסות לתשלום פרמיה כלשהי (ולו עבור השפעה מהותית לבעלי המניות של דלק ישראל), וזאת על-אף שהמיזוג יביא לכך שבעלי המניות בדלק ישראל יהיו מיד לאחר העסקה בעלי המניות הגדולים ביותר בחברה עם שיעור החזקה של כ-20%. לאור המגמות בענף הדלק כפי שתוארו לעיל, נראה כי יתרונות המיזוג לבעלי מניות דלק ישראל - עולים על היתרונות של המיזוג לשופרסל, עובדה שהייתה צריכה להיות מובאת בחשבון ביחסי ההחלפה ובתמורה למניה שתשולם על-ידם.
"לאור כל האמור לעיל, החליט דירקטוריון החברה כי ההצעה אינה לטובת החברה ובעלי מניותיה ובהתאם החליט לדחות את ההצעה במתכונתה ובעיתוי הנוכחיים. החברה מודה לחברת דלק ישראל על פנייתם ומאחלת להם הצלחה רבה בהמשך דרככם", לשון הודעת שופרסל.

תאריך:  13/04/2022   |   עודכן:  13/04/2022
+קבוצת קיסטון עשויה לרכוש את אגד
00:34 14/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דירקטוריון אגד החליט כי הקבוצה, שהצעתה בסך של 4.77 מיליארד שקל עבור כל הון המניות דורגה במקום השני, תוכל להתקדם בהליך  ▪  העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים, וביניהם העברת 15% מסכום ההצעה לאגד בתוך שלושה שבועות

אבי פרידמן. עדכון למייסדים [צילום: ניר שאנני]
+פורום השבת הציבורית: שופרסל צריכה גם להפסיק לפרסם בשבת
16:42 13/04/22  |  עידן יוסף

פורום השבת הציבורית מברך על החלטת שופרסל, לדחות את הצעת קבוצת דלק לרכישת מניות שופרסל ולמיזוג בין החברות. בפורום אומרים כי אין ברכה בחילול שבת. עם זאת הוסיפו בפורום כי לא ייתכן שכספי לקוחות שומרי שבת של שופרסל ישמשו לחילול שבת, וקראו לשופרסל להפסיק לפרסם בשבת פרסומות בערוצי הטלוויזיה המסחריים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחשש לחרם חרדי: שופרסל דחתה מיזוג עם דלק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
ההודעה המפתיעה על כך שאילון מאסק לא יתמנה לחבר דירקטוריון של טוויטר עשויה לסמן על כוונתו להשתלט על החברה    "זה ללא ספק הולך לסיטואציה לא חברית"
איציק וולף
דירקטוריון החברה אישר התקשרות התקשרות בעסקת החלפת מניות מותנית עם בעלי מניות בחברת אלעד ישראל מגורים    מנכ"ל אלעד ישראל מגורים, רונן יפו, ימונה למנכ"ל החברה המאוחדת    ניסים אחיעזרא, מבעלי השליטה באחים דוניץ, ימונה ליו"ר החברה
עידן יוסף
קבוצת Max תעבור להחזקה מלאה של כלל החזקות, לצד כלל חברה לביטוח    אחרי חתימת מזכר ההבנות הכוונה היא להשלים את המו"מ לטובת חתימה על הסכם מחייב, ובהמשך לקבל את האישורים הנדרשים לטובת השלמת העסקה בחודשים הקרובים
איציק וולף
דוחות הרבעון השני של 2022 צפויים לכלול רווח לפני מס של בין 15 ל-17 מיליון שקל בגין המכירה    יקי נוימן: רווח משמעותי בפרק זמן קצר יחסית
איציק וולף
קבוצת מגדל ביטוח, קרסו מוטורס, קרן אלומה וקרנות הפנסיה של המורים והגננות הפתיעה וזכתה במכרז לרכישת 50% ממניות אגד לאחר שהגישה הצעה המשקפת שווי של 5.6 מיליארד שקל לחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il