המוניות המיוחדות (ספיישל) הן אמצעי תחבורה עירוני מובהק. הנסועה השנתית הממוצעת שלהן בישראל גדולה פי חמישה מהנסועה של רכב פרטי, רובן מונעות בדיזל והן אחראיות לחלק משמעותי מזיהום האוויר בערים הגדולות. לפיכך יש בעיני
משרד התחבורה חשיבות רבה למעבר למוניות חשמליות שקטות ונקיות. המשרד מקדם גם חקיקה שתאפשר הפעלת מוניות חשמליות אוטונומיות כבר בעתיד הקרוב.
נתון מעודד נוסף הוא אורך השימוש הקצר במונית, העומד על 2.6 שנים, לעומת 6.7 שנים ברכב פרטי. התחלופה הגבוהה שלהן תאפשר להשפיע בתוך זמן קצר על נתח גדול מצי המוניות, ותתרום להפחתת זיהום האוויר וגזי החממה שמקורם במוניות. נוסף לחיסכון בדלק, גם עלות התחזוקה השוטפת של המונית חשמלית נמוכה יותר.
מאפייני השימוש במונית תואמים את טווח הנסיעה הממוצע של הסוללה. לרשות הנהגות והנהגים עומדות כיום 840 עמדות טעינה ברחבי הארץ, ובחודשים הקרובים עם הקמת עמדות טעינה נוספות, יגיע מספרן ל-2,000 עמדות.